Ποινική δίωξη για ρύπανση από αμέλεια σε βάρος του μηχανικού Στ. Κλουβά,του φορτηγού πλοίου "Πελάινερ", ιδιοκτησίας της ναυτιλιακής εταιρίας "Σαρλής Κοντέινερς", άσκησε χτες η αντεισαγγελέας Πρωτοδικών Μαρουσώ Καλαντζή.
Το με κυπριακή σημαία φορτηγό πλοίο, προκάλεσε την Κυριακή, μεγάλη ρύπανση από πετρελαιοειδή, στο Σαρωνικό μεταξύ των νησιών Φλέβες και Αγιος Γεώργιος, σε δύο περιοχές, η μια μήκους 7 ναυτικών μιλίων και πλάτους από 10 έως 20 μέτρων και η άλλη σε μήκος 9 ναυτικών μιλίων και πλάτος 3 μέτρων. Ο μηχανικός του πλοίου, που κατηγορείται ότι προκάλεσε υπερχείλιση του εξαεριστικού της πρωραίας δεξαμενής Fuel Oil, ζήτησε και πήρε τριήμερη προθεσμία από το Αυτόφωρο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, το οποίο διέκοψε την κράτησή του.
Η ρύπανση της Μαύρης Θάλασσας απειλεί και το Βόρειο Αιγαίο! Αυτό επισημάνθηκε χτες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου της υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ Ελ. Παπαζώη με την ευκαιρία της Συνάντησης Αντιπροσωπειών από τις 11 χώρες της Οικονομικής Συνεργασίας για τον Εύξεινο Πόντο (ΟΣΕΠ), που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στην Αθήνα.
Οπως ανέφερε η υφυπουργός, η ρύπανση της Μαύρης Θάλασσας είναι πολύ προχωρημένη, αφού σύμφωνα με έρευνες κάτω από τα 150 μέτρα βάθος έχει μετατραπεί σε νεκρή θάλασσα. Στα τελευταία 20 χρόνια παρατηρήθηκε εικοσαπλασιασμός του φωσφόρου και πενταπλασιασμός του αζώτου που συνοδεύτηκε από μια μείωση κατά 80% των αποθεμάτων της αλιείας, ενώ πλέον η καταστροφή του τουρισμού στις παρευξείνιες περιοχές είναι σχεδόν ολική.
Και το χειρότερο και για τη χώρα μας είναι ότι, σύμφωνα με έρευνα του Μεσογειακού Σχεδίου Δράσης του ΟΗΕ (UNEP), από τη ρύπανση αυτή αρχίζει να επηρεάζεται και το Βόρειο Αιγαίο. Πάντως, όπως ανέφερε η υφυπουργός, το ΥΠΕΧΩΔΕ θα κάνει νέες έρευνες για τη ρύπανση στο Β. Αιγαίο σε συνεργασία με το ΕΚΘΕ.