Σάββατο 18 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Το λόμπι των αυτοκινητοβιομηχάνων υπονομεύει το τραμ

Ο καθηγητής Πολεοδομίας του ΕΜΠ Γ. Σαρηγιάννης αποκαλύπτει γιατί δεν προχωρά το έργο που έχει κατ' επανάληψη εξαγγελθεί

Φραστική υποστήριξη και ταυτόχρονα ουσιαστική υπονόμευση των μέσων σταθερής τροχιάς καταλογίζει στην κυβέρνηση, στο ΥΠΕΧΩΔΕ και στον υφιστάμενό του Οργανισμό Αθήνας, ο καθηγητής Πολεοδομίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Γ. Σαρηγιάννης,γιατί, όπως επισημαίνει, "δε θέλουν να συγκρουστούν με το λόμπι των αυτοκινητοβιομηχάνων".

Ο καθηγητής, σε παρέμβασή του με αφορμή την εκδήλωση, προχτές, του Δήμου Αθηναίων και του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου, για το τραμ και τη δρομολόγησή του στην Αθήνα, υπογραμμίζει ότι το ΙΧ στο οποίο στρέφεται ο κόσμος σήμερα, "είναι λύση αυτοκαταστροφής, σε όφελος όμως των μεγάλων συμφερόντων των αυτοκινητοβιομηχανιών, των βιομηχανιών ελαστικών και των εταιριών παραγωγής και εμπορίας πετρελαιοειδών, το περίφημο στη διεθνή βιβλιογραφία auto makers lobby".

"Η πολιτική ηγεσία, σημειώνει, δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν το ξέρει. Το πρόβλημα των πόλεων σήμερα είναι οι αντικοινωνικές, αντιοικονομικές και αντικυκλοφοριακές μετακινήσεις με ΙΧ. Για να στραφεί όμως ο κόσμος στη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς - και του τραμ - πρέπει αυτά να του προσφέρουν αξιοπιστία, άνεση, πυκνή κάλυψη στο χώρο και το χρόνο και φθηνό εισιτήριο".

Τα κονδύλια που διαχειρίζεται σήμερα το ΥΠΕΧΩΔΕ πηγαίνουν όλα στις οδικές μεταφορές και όχι στα μέσα σταθερής τροχιάς, υπενθυμίζει ο Γ. Σαρηγιάννης, την ίδια στιγμή που διατυμπανίζουν την πίστη τους στο τραμ, τόσο προεκλογικά, όσο και σε επιστημονικές ημερίδες, όσο ακόμη και στα επίσημα κυβερνητικά προγράμματα όπως το "Αττική SOS". Αλλωστε, όλο το μεταφορικό σύστημα για την Ολυμπιάδα του 2004, που όπως ισχυρίζονται οι υποστηρικτές της "θα αναμορφώσει την Αθήνα", στηρίζεται εξ ολοκλήρου στις οδικές μεταφορές, με την αγαστή συναίνεση ή και στήριξη του ΥΠΕΧΩΔΕ, του Οργανισμού Αθήνας και του ΤΕΕ.

Ο Γ. Σαρηγιάννης τονίζει ότι αποτελούν προφάσεις για τη μη χρηματοδότηση του έργου οι διαφωνίες του ΥΠΕΧΩΔΕ με την προτεινόμενη χάραξη, η οποία θα μπορούσε εύκολα να αλλάξει, ύστερα από συνεννόηση του δήμου με τους εμπλεκόμενους φορείς, και καταλήγει: "Τις συνέπειες τις πληρώνει ο αθηναϊκός λαός ταλαιπωρούμενος, εισπνέοντας το καυσαέριο και πληρώνοντας δισεκατομμύρια από τα δικά του χρήματα για τις εταιρίες των κυκλωμάτων των auto makers lobby".

Στο μεταξύ, στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο Δ. Αβραμόπουλος υπεραμύνθηκε των σχεδιασμών του δήμου για το τραμ της Αθήνας, με αφορμή τη συζήτηση της έγκρισης κονδυλίου για τα έξοδα της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Σιδηροδρόμων. Οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης αποδοκίμασαν ωστόσο την εκμετάλλευση, όπως σημείωσαν, της υπόθεσης του τραμ από το δήμαρχο Αθήνας με τον τριπλό στόχο της προώθησης της μητροπολιτικής αυτοδιοίκησης, της δρομολόγησης του μέσου στην υπηρεσία των επισκεπτών και όχι των κατοίκων της πόλης, αλλά και της προσωπικής του προβολής.

Το ζήτημα της μητροπολιτικής αυτοδιοίκησης, την οποία εκθείασε ως απαραίτητο μοχλό για την εκτέλεση από όμορους δήμους υπερτοπικών έργων, στην εκδήλωση για το τραμ ο δήμαρχος Αθήνας, έθεσε ο επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα", Λεων. Αυδής,σημειώνοντας την επιχείρηση αφαίρεσης, μέσω της εφαρμογής της επόμενης φάσης του σχεδίου "Καποδίστριας", όσων στοιχείων αμεσότητας και επαφής με το δημότη διατηρεί ακόμη η πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση.

Επιπλέον, επισημάνθηκε από όλες τις παρατάξεις ότι τα κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης και η ζωή των κατοίκων δεν πρόκειται να βελτιωθούν ούτε με τα διάφορα "σχέδια τουριστικής ανάπτυξης της Αθήνας", ούτε με... "εκδηλώσεις δημοσίων σχέσεων".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ