Τετάρτη 29 Απρίλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Εκεχειρία με παραχωρήσεις στους ιπτάμενους

Ανοιχτό το "μέτωπο" με τους υπόλοιπους κλάδους, που δεν αποδέχονται τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, ούτε τη μείωση των αποδοχών

Η κυβέρνηση μπορεί να έκλεισε προσωρινά το "μέτωπο" με το ιπτάμενο προσωπικό της "Ολυμπιακής Αεροπορίας", αλλά για να το πετύχει αυτό αναγκάστηκε να αποδεχτεί ότι επιπλέον ώρες απασχόλησης θα θεωρούνται υπερεργασία και θα αμείβονται αναλόγως. Ωστόσο, εξακολουθεί να παραμένει το "μέτωπο" με τους τεχνικούς και το υπόλοιπο προσωπικό εδάφους, που δεν αποδέχονται τα κυβερνητικά μέτρα για την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων και τη μείωση των αποδοχών και προετοιμάζουν την αντεπίθεσή τους.

Σε χτεσινή τους συνάντηση με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΑ, Θ. Τσακιρίδη, οι εκπρόσωποι των πιλότων κατέληξαν σε "πρακτικό συμφωνίας", το οποίο αναμένεται να επικυρωθεί σήμερα ή αύριο από το ΔΣ της εταιρίας. Με το "πρακτικό" αυτό, οι πιλότοι, μεταξύ άλλων, αποδέχονται να εργάζονται 1 - 2 ρεπό το μήνα, από τα εννιά που προβλέπει ο κανονισμός εργασίας, ώστε να εκτελείται απρόσκοπτα το πρόγραμμα πτήσεων. Οπως είναι γνωστό, οι πιλότοι και οι αεροσυνοδοί - φροντιστές κατέληξαν σε συμφωνία με τη διοίκηση και ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις που είχαν εξαγγείλει γι' αυτή τη βδομάδα, μετά τις υποσχέσεις Τσακιρίδη ότι δε θα προωθηθούν τα σχέδια για τη συρρίκνωση του δικτύου και ότι θα καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν σε ιπτάμενο προσωπικό, με προσλήψεις 150 αεροσυνοδών και 70 πιλότων. Βέβαια, η "εργασιακή ειρήνη" που συμφώνησε το ιπτάμενο προσωπικό, μπορεί να δίνει κάποιες λύσεις στην εκτέλεση των δρομολογίων, αλλά τα προβλήματα στις πτήσεις της ΟΑ είναι δύσκολο να ξεπεραστούν, καθώς ακόμα δεν έχουν παραληφθεί έξι αεροπλάνα που νοίκιασε η ΟΑ, ενώ λόγω ελλείψεων προσωπικού στην τεχνική βάση, καθυστερεί το πρόγραμμα "βαριάς συντήρησης" και ήδη τέσσερα αεροπλάνα βρίσκονται στα υπόστεγα του αεροδρομίου.

Στο μεταξύ, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης επανέλαβε χτες το... κυβερνητικό τροπάριο ότι "προέχει η εξυγίανση", αλλά απέφυγε για μια ακόμα φορά ν' απαντήσει σε ερώτηση υπό ποιο καθεστώς θα λειτουργήσει ο εθνικός αερομεταφορέας. Βέβαια, άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ΟΑ, ενώ, σε αντίθεση με την... απαισιοδοξία του υπουργού Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, για την πορεία του "προγράμματος εξυγίανσης", ο Τ. Μαντέλης εμφανίστηκε αισιόδοξος. Μάλιστα, ερμηνεύοντας την... απαισιόδοξη άποψη που εξέφρασε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας, υποστήριξε ότι αυτό έγινε, για να δοθεί έμφαση στην ανάγκη... εργασιακής ειρήνης στον εθνικό αερομεταφορέα. Καταλήγοντας, είπε ότι η πορεία του "προγράμματος εξυγίανσης" θα ελέγχεται κάθε δύο μήνες, ώστε να διαπιστώνονται έγκαιρα τυχόν αποκλίσεις, ενώ διαβεβαίωσε ότι αρχίζει η κερδοφόρα περίοδος για την εταιρία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ