Τρίτη 26 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σε τελική ευθεία η ληστρική σύμβαση

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η υπογραφή της σκανδαλώδους σύμβασης με τους Γάλλους για την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Οπως έγινε χτες γνωστό από το ΥΠΕΧΩΔΕ, η σύμβαση παραχώρησης είναι έτοιμη και την ερχόμενη βδομάδα θα συζητηθεί στην Κυβερνητική Επιτροπή, ώστε στη συνέχεια να οδηγηθεί στη Βουλή για κύρωση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από την περασμένη Παρασκευή έγιναν αλλεπάλληλες επαφές της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ με τους εκπροσώπους της γαλλικής κοινοπραξίας "Μπουγίγκ", προκειμένου να "διορθωθούν" ορισμένες κραυγαλέες σε βάρος του ελληνικού δημοσίου προβλέψεις της σύμβασης. Να σημειωθεί ότι ακόμη και η ίδια η επιτροπή εισήγησης για την ανάθεση του έργου, από τον περασμένο Σεπτέμβρη, ενώ έδωσε το "πράσινο φως" για την υπογραφή της σύμβασης, υπέβαλε ταυτόχρονα υπόμνημα ζητώντας ούτε μία ούτε δύο, αλλά 21 διορθώσεις στη σύμβαση.

Οι αρμόδιοι ως αργά χτες το βράδυ κρατούσαν την τελική συμφωνίαεφτασφράγιστο μυστικό. Σύμφωνα όμως με πληροφορίες, οι εργολάβοι δέχτηκαν να κατασκευάσουν ειδικές προβλέψεις για τη χρήση του μετρό από τα άτομα με ειδικές ανάγκες και να κατασκευάσουν τη σήραγγα σε μεγαλύτερο βάθος, όπως επέβαλε η Αρχαιολογική Υπηρεσία. Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και το ΥΠΕΧΩΔΕ υποχώρησε, δεχόμενο να αποκλειστεί η κατασκευή οποιουδήποτε μαζικού μέσου σταθερής τροχιάς σε ακτίνα 500 μέτρων εκατέρωθεν του μετρό, ώστε να μην κινδυνεύσουν να βγάλουν λιγότερα κέρδη οι εργολάβοι εξαιτίας της ύπαρξης ανταγωνιστικού μέσου.

Πάντως, οι βασικοί όροι της σύμβασης που τη χαρακτηρίζουναποικιοκρατικού τύπου δεν έχουν αλλάξει. Οι εργολάβοι θα εκμεταλλεύονται το μετρό για 20 ολόκληρα χρόνια, παίρνοντας όλα αυτά τα χρόνια επιδότηση για κάθε εισιτήριο 214%. Δηλαδή σε 20 χρόνια από τις επιδοτήσεις αυτές και μόνο θα εισπράξουν πάνω από 300 δισ. δρχ. - άλλο ένα μετρό!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ