Τρίτη 7 Απρίλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ
Στην πολιτική ΝΔ - ΠΑΣΟΚ οφείλονται τα σκάνδαλα

Αποσπάσματα από την παρέμβαση του εισηγητή του ΚΚΕ

Παρά το γεγονός ότι η πείρα μας όλα αυτά τα χρόνια με τη σύσταση αντίστοιχων επιτροπών δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική για την επιτυχή κατάληξή τους, ωστόσο ως ΚΚΕ θα αξιοποιήσουμε και τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες ώστε να συμβάλουμε στην αποκάλυψη της αλήθειας, στο βαθμό που αυτή είναι δυνατή.

Αυτό τόνισε ο Γ. Γκιόκας, εισηγητής του ΚΚΕ στην χτεσινή συζήτηση στη Βουλή για τη σύσταση της προανακριτικής επιτροπής, υπογραμμίζοντας με βάση τα παραπάνω ότι «για αυτό και τασσόμαστε σήμερα υπέρ της σύστασης ειδικής κοινοβουλευτικής επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης αναφορικά με ενδεχόμενη ευθύνη του πρώην υπουργού Α. Παυλίδη, ιδιαίτερα από τη στιγμή που υπάρχουν στοιχεία τα οποία και δικαιολογούν, αλλά και επιβάλλουν την περαιτέρω διερεύνηση της συγκεκριμένης υπόθεσης για την ύπαρξη πολιτικών και τυχόν ποινικών ευθυνών».

Αναφερόμενος γενικότερα στα σκάνδαλα, ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι αυτά δεν οφείλονται απλώς και μόνο στην εντιμότητα ή μη κάποιων προσώπων ή μόνο σε μίζες και συναλλαγές κάτω από το τραπέζι, αλλά «οφείλονται στην αντιλαϊκή πολιτική που υπηρετεί τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου μέσω των ιδιωτικοποιήσεων, μέσω των αναθέσεων δημοσίων έργων, προμηθειών και εξοπλιστικών προγραμμάτων σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους».

Η εκτίμηση αυτή, συνέχισε, επιβεβαιώνεται και στη συγκεκριμένη περίπτωση και έχει να κάνει με την πολιτική και το θεσμικό πλαίσιο που όλα αυτά τα χρόνια εφαρμόζεται στον τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Πρόκειται, είπε, για μια πολιτική που επιτρέπει στους εφοπλιστές αφ' ενός να κερδίζουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από τις δρομολογήσεις πλοίων και αφ' ετέρου να αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο προκειμένου να επικρατήσουν στον μεταξύ τους πολύ σκληρό ανταγωνισμό.

Ο Γ. Γκιόκας υπογράμμισε ότι ευθύνη για αυτήν την κατάσταση έχουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που πριμοδοτούν με κάθε τρόπο τους εφοπλιστές σε βάρος των νησιωτών, των εργαζομένων στην ακτοπλοΐα και του επιβατικού κοινού. Είναι ενδεικτικό, είπε, ότι το χρονικό διάστημα 2000-2008 οι επιδοτήσεις που έλαβαν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές από το ελληνικό δημόσιο προκειμένου να δρομολογούν τα πλοία τους στις λεγόμενες άγονες γραμμές και τα πορθμεία ανέρχονται σε 227.000.000 ευρώ και πρόκειται για χρήματα που πήγαν στις τσέπες των εφοπλιστών με αποφάσεις των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ