Τρίτη 5 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΩΣΤΑΣ ΑΛΥΣΑΝΔΡΑΚΗΣ
Απαιτούνται μέτρα για την ασφάλεια των πλοίων

  Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, σε σχετική συζήτηση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Αλυσανδράκης, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση που έγινε στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με την πρόταση κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου «για την εσπευσμένη σταδιακή καθιέρωση απαιτήσεων διπλού κύτους ή αντίστοιχου σχεδιασμού για τα πετρελαιοφόρα μονού κύτους» τόνισε τα εξής:

«Απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφάλεια των πλοίων, την προστασία της ζωής στη θάλασσα και του περιβάλλοντος είναι η καταπολέμηση της εφοπλιστικής ασυδοσίας, η λήψη αυστηρών μέτρων για τον έλεγχο της κατάστασης των πλοίων και η επιβολή αυστηρών ποινών στις ναυτιλιακές εταιρίες, που παραβιάζουν τους κανόνες ασφάλειας, η βελτίωση των όρων εργασίας των ναυτεργατών, η κατάλληλη εκπαίδευσή τους και η εξασφάλιση οργανικών συνθέσεων που να ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων.

Η καθιέρωση του διπλού κύτους στα πλοία μπορεί να συμβάλει στην ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος, δεν αποτελεί όμως πανάκεια και ούτε από μόνη της μπορεί να εξασφαλίσει την αξιοπλοΐα.

Θεωρούμε ότι η θέσπιση συστήματος διαφορετικής χρέωσης λιμενικών και πλοηγικών τελών για τα πετρελαιοφόρα πλοία διπλού κύτους δε θα πρέπει να πραγματοποιηθεί σε βάρος των εσόδων των λιμενικών και άλλων Ταμείων, στα οποία οδηγούνται τα σημερινά τέλη, αλλά αντίθετα θα πρέπει να οδηγήσει στη διατήρηση του σημερινού επιπέδου τελών για τα πλοία διπλού κύτους και να αυξηθεί ποσοστιαία για τα πλοία μονού κύτους. Δυστυχώς, κάτι τέτοιο δεν περιλαμβάνεται στις προτάσεις της έκθεσης που χειροτερεύουν ακόμα περισσότερο τις προϋποθέσεις απόσυρσης των υπερήλικων πλοίων.

Εκτιμούμε ότι η πρόταση για αύξηση του ορίου χωρητικότητας των πλοίων, που εξαιρούνται των ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στον κανονισμό της Επιτροπής, για πλοία κάτω από το όριο της MARPOL, από 6000 TDW σε 3000 θα πολλαπλασιάσει τον αριθμό των πλοίων που θα εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια του πλοίων και την προστασία του περιβάλλοντος. Τα πλοία αυτά δραστηριοποιούνται ιδιαίτερα σε περιοχές που αναπτύσσονται μεγάλης συχνότητας θαλάσσιες μεταφορές».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ