Τετάρτη 21 Γενάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Εμμονή στο ξεπούλημα

"Νέο" τριετές πρόγραμμα "εξυγίανσης", το ίδιο με το παλιό, αποφάσισε η κυβέρνηση

Νέο 3ετές "πρόγραμμα εξυγίανσης" της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" αποφάσισε η κυβέρνηση, για να εφαρμόσει, δηλώνει, τώρα όσα δεν εφάρμοσε στο προηγούμενο! Το νέο "πρόγραμμα" θα καταρτιστεί έναντι νέας αμοιβής από τον ίδιο "σύμβουλο" που είχε καταρτίσει το παλιό, θα περιέχει σχεδόν ό,τι περιείχε το παλιό και καλείται να το εφαρμόσει ο ίδιος άνθρωπος, που δεν μπόρεσε να εφαρμόσει το προηγούμενο, και για το λόγο αυτό, άλλωστε, απομακρύνθηκε από τη διοίκηση της εταιρίας!

Και μόνο από τα στοιχεία αυτά, που ανακοίνωσε επίσημα χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης,μετά την εγκατάσταση της "νέας" διοίκησης στην ΟΑ, γίνεται ξεκάθαρο πλέον ότι η πολιτική βούληση της κυβέρνησης είναι το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα και όχι η πραγματική του εξυγίανση, που απαιτεί αλλαγή της ακολουθούμενης πολιτικής. Ισως γι' αυτό το λόγο ο υπουργός και ο πρόεδρος της Βουλής, Απ. Κακλαμάνης,δεν ενδιαφέρθηκαν να ζητήσουν από το νέο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΑ, Θ. Τσακιρίδη,την παραμικρή δέσμευση για ενέργειες που θα οδηγούν στη σωτηρία του εθνικού αερομεταφορέα και φυσικά ούτε ο ίδιος προθυμοποιήθηκε να δώσει κάτι τέτοιο.

Η ρητή υπουργική εντολή και εξουσιοδότηση προς το "νέο" ΔΣ της εταιρίας, είναι να διοικήσει "με καθαρά εμπορικά κριτήρια, θέτοντας σαφείς μακροχρόνιους στόχους και ορίζοντας την απαιτούμενη στρατηγική για την επίτευξή τους". Μ' άλλα λόγια, δηλαδή, η κυβέρνηση αποφάσισε να καταργήσει τον κοινωνικό ρόλο που έχει σήμερα ο εθνικός αερομεταφορέας (σ. σ. διατηρεί προσιτούς ναύλους για ακριτικές περιοχές, εκτελεί μη κερδοφόρα δρομολόγια για κοινωνικούς λόγους κλπ) και να λειτουργήσει με μόνο κριτήριο το κέρδος!

Και είναι σαφές σε όλους ότι η κυβερνητική εντολή,να λειτουργήσει η ΟΑ "με καθαρά εμπορικά κριτήρια", μεταξύ άλλων σημαίνει συμπίεση του εργατικού κόστους (καθιέρωση μερικής απασχόλησης, μείωση αποδοχών, απολύσεις κλπ), αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, κατάργηση μη κερδοφόρων γραμμών κ.ά. Για το λόγο αυτό ο υπουργός άφησε ουσιαστικά "μονοκράτορα" τον Θ. Τσακιρίδη,καθώς στο "νέο" ΔΣ, πέραν των δύο εκπροσώπων των εργαζομένων, δεν υπάρχει κανείς με εξειδικευμένες γνώσεις στον αεροπορικό τομέα.

Οπως είπε ο υπουργός, το νέο "πρόγραμμα εξυγίανσης" θα εφαρμοστεί σε δύο μήνες και, μεταξύ άλλων, θα προβλέπει την "οργανωτική αναδιάρθρωση" της εταιρίας, τη σύνταξη Κανονισμού Εργασίας, τον επανασχεδιασμό της πτητικής εκμετάλλευσης, με στόχο τη γενική κερδοφορία κλπ. Δηλαδή, όσα ακριβώς προέβλεπε το προηγούμενο, αλλά δεν εφαρμόστηκαν.

Το "νέο" ΔΣ της ΟΑ είναι: Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Θ. Τσακιρίδης,αντιπρόεδρος Παν. Μαυροκέφαλος.Μέλη: Μ. Πέρρος και Β. Γιαννακόπουλος ως εκπρόσωποι των εργαζομένων, Ιω. Μαρκάκης,Διον. Ρίζος,Σωτ. Ρεβίθης,Ιω. Τσακαλάκης,Αρ. Χιωτέλης,Αγγ. Αγγελόπουλος και Ελευθ. Χειλιαδάκης.Το ΔΣ έγινε 11μελές από 15μελές και από το προηγούμενο αποχώρησαν οι: Μ. Τσαγγαράκης,Ιορδ. Καρατζάς,Σπ. Ζανιάς,Στ. Ψυχάρης,Ιω. Κρατερός,Ιω. Κουτσαφτάκης και Λ. Νικολάου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ