Σάββατο 21 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Εργασιακός μεσαίωνας και μετά ξεπούλημα
  • Αύριο το έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ
  • Να πάρουν οι ίδιοι την υπόθεση στα χέρια τους, συγκροτώντας επιτροπές αγώνα στους χώρους δουλιάς καλεί τους εργαζόμενους η ΕΣΚ

Να συμφωνήσουν στην επιστροφή των εργασιακών σχέσεων στο Μεσαίωνα, καλούν προκλητικά σήμερα τους εργαζόμενους στην "Ολυμπιακή Αεροπορία" κυβέρνηση και διοίκηση της εταιρίας. Την ίδια ώρα η κυβέρνηση ομολογεί ότι στόχος της είναι να βγάλει την εταιρία στο σφυρί. Σύμφωνα με τηλεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου,αναφερόμενος στις αντιδράσεις των εργαζομένων, δήλωσε τα εξής: "Θα συναντήσουμε προβλήματα όταν θα αρχίσουμε να εφαρμόζουμε την αναδιάρθρωση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας", για την οποία συζητούνται άμεσες περικοπές, ύψους 50 δισ. δρχ. Πριν ακόμη την ιδιωτικοποιήσουμε, όμως, θα πρέπει να αλλάξουμε την εμφάνισή της: Στις παρούσες συνθήκες είναι αδύνατον να τη βγάλουμε στην αγορά".

Χτες συνεδρίασε το ΔΣ της εταιρίας που "εξειδίκευσε" τα μέτρα - "χαρακίρι" που προωθεί η κυβέρνηση για τους εργαζόμενους στον εθνικό αερομεταφορέα. Ανάμεσα στα άλλα περιλαμβάνουν: Την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και την επιβολή ατομικών συμβάσεων, την κατάργηση του 5ήμερου, του 8ωρου και του 40ωρου, τη θεσμοποίηση του εποχικού προσωπικού κτλ.

Το δικτατορικού τύπου "διάγγελμα" της κυβέρνησης, το οποίο καλούνται να αποδεχτούν οι εργαζόμενοι υπό τον ωμό εκβιασμό ότι σε διαφορετική περίπτωση η εταιρία θα κλείσει, προβλέπει την πλήρη ανατροπή του υφιστάμενου εργασιακού πλαισίου (διατάξεις νόμου, ΣΣΕ, κανονισμούς εργασίας, διοικητικές αποφάσεις κτλ.) και σε αντικατάσταση όλων αυτών, που ρυθμίζουν μέχρι σήμερα τις εργασιακές σχέσεις, προωθείται ο νέος κανονισμός εργασίας, ο οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει:

  • Εφάπαξ μείωση μισθών κατά 25% και πάγωμα των νέων μισθών μέχρι το 2000. Κατάργηση κάθε υπερωριακής απασχόλησης.
  • Απόλυση προσωπικού που εργάζονται σε γραφεία του εξωτερικού.
  • Το διαχωρισμό του προσωπικού σε δόκιμο, μαθητευόμενο, έκτακτο και τακτικό, με αποδοχές που καθορίζονται από ατομικές συμβάσεις εργασίας για τις τρεις πρώτες κατηγορίες, αλλά και δυνατότητα υπογραφής ατομικής σύμβασης για το τακτικό προσωπικό!
  • Την αύξηση των ωρών εργασίας για το προσωπικό εδάφους στις 11 ώρες τη μέρα και στις 55 ώρες τη βδομάδα, ενώ η εκκαθάριση των επιπλέον ωρών εργασίας θα γίνεται σε επίπεδο εξαμήνου!
  • Την αύξηση των ορίων απασχόλησης για τους αεροσυνοδούς φροντιστές από 40 σε 45 ώρες τη βδομάδα και τη μείωση των συνθέσεων των πληρωμάτων για όλους τους τύπους των αεροπλάνων.

Σήμερα στις 10 π.μ. η διοίκηση της "Ολυμπιακής" έχει καλέσει σε συνάντηση το ΔΣ της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) και εκπροσώπους των πρωτοβάθμιων σωματείων, όπου αναμένεται να κοινοποιηθούν τα παραπάνω, ως αντικείμενο των "διαπραγματεύσεων".

Ανάστατοι οι εργαζόμενοι

Στο μεταξύ οι εργαζόμενοι στην ΟΑ είναι ανάστατοι και καταγγέλλουν ότι τα κυβερνητικά μέτρα οδηγούν σε συρρίκνωση, αντί για ανάπτυξη, τον εθνικό αερομεταφορέα. Παράλληλα, επισημαίνουν ότι τώρα φαίνεται καθαρότερα από κάθε άλλη φορά ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας".

Την κατ' αρχήν αντίθεσή τους στα σκληρά μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση σε βάρος των εργαζομένων, εξέφρασαν χτες με τις ομιλίες τους, στο 23ο Τακτικό Συνέδριο της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), οι εκπρόσωποι όλων των συνδικαλιστικών παρατάξεων στην ΟΑ. Τα στελέχη της ΠΑΣΚΕ, της ΔΑΚΕ και της "Διακλαδικής Συνεργασίας" (ΣΥΝ), αν και καυτηρίασαν στα λόγια τις κυβερνητικές επιλογές, απέφυγαν κάθε αναφορά στην προοπτική αγώνα για την ανατροπή αυτών των επιλογών και επέμειναν στη λογική του διαλόγου. Οι συνδικαλιστές της ΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), κατήγγειλαν ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να βάλει "ταφόπλακα" στην ΟΑ και κάλεσαν τις άλλες παρατάξεις ν' αφήσουν τη διγλωσσία και τις υποκριτικές κορόνες και όλοι μαζί να απαιτήσουν από κυβέρνηση και διοίκηση ουσιαστικό διάλογο όχι για το τι θα δώσουν πάλι οι εργαζόμενοι, αλλά για την άμεση εφαρμογή του αναπτυξιακού προγράμματος για την ΟΑ, που ψηφίστηκε ομόφωνα στο Συνέδριο της ΟΣΠΑ το '90-'91 και έγινε αποδεκτό από το ΠΑΣΟΚ. Επισήμαναν, τέλος, την άμεση ανάγκη συντονισμού της δράσης όλων των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, για την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων ξεπουλήματος του ευρύτερα δημόσιου τομέα και ανατροπής των εργασιακών σχέσεων.

Στο ψήφισμα που εγκρίθηκε, επισημαίνεται ότι η ΟΣΠΑ σε καμιά περίπτωση δε θα αποδεχτεί μείωση μισθών, απολύσεις εργαζομένων και βίαιη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Αξιοσημείωτο, ωστόσο, είναι ότι ενώ τονίζεται πως η ΟΣΠΑ θα αγωνιστεί, ώστε να συνεχίσει η ΟΑ, δημόσια και ενιαία, να επιτελεί τον εθνικό και κοινωνικό της ρόλο, ταυτόχρονα γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη σύναψης "στρατηγικών συμμαχιών" σε όλες τις δραστηριότητες της ΟΑ που προωθεί η κυβέρνηση. Με άλλα λόγια δηλαδή, η πλειοψηφία στην ηγεσία της ΟΣΠΑ συμφωνεί με την ουσία των κυβερνητικών σχεδίων για τη "συνεταιρική λειτουργία" της εταιρίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του εθνικού αερομεταφορέα.

Αύριο συγκαλείται έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ, όπου θα καθοριστεί η στάση της Ομοσπονδίας απέναντι στην αντεργατική κυβερνητική επίθεση.

Η ΕΣΚ

Με ανακοίνωσή της η ΕΣΚ επισημαίνει ότι για άλλη μια φορά ο εθνικός αερομεταφορέας μπαίνει στην "προκρούστεια κλίνη", για να ολοκληρώσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ όσα δεν έκανε με τον προηγούμενο νόμο 2271 "περί εξυγίανσης". Τονίζει ότι οι κυβερνητικές εξαγγελίες δεν είναι άσχετες με την υποτίμηση της δραχμής και προσθέτει ότι τα κύρια χαρακτηριστικά των μέτρων είναι: Η κατεδάφιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, η παραπέρα συρρίκνωση και εκχώρηση δραστηριοτήτων της ΟΑ, καθώς και η ραγδαία προετοιμασία παράδοσης του εθνικού αερομεταφορέα στο μεγάλο κεφάλαιο και τις πολυεθνικές. Η εφαρμογή του κυβερνητικού σχεδίου οδηγεί την ΟΑ σε ιδιωτικοποίηση, ενώ η μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά 50 δισ. δραχμές το χρόνο, για τους εργαζόμενους σημαίνει μείωση των αποδοχών τους, τουλάχιστον στο ένα τρίτο, αλλά και ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και του ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος, υπογραμμίζει η ΕΣΚ, ενώ τονίζει ότι η κυβέρνηση δε θα τολμούσε να εξαγγείλει τέτοια μέτρα, αν δεν είχε τα στηρίγματα της ΝΔ και του ΣΥΝ, που είναι "βασιλικότερος του βασιλέως", στην υποταγή στις Βρυξέλλες, αλλά και τα στηρίγματα των συνδικαλιστικών παρατάξεων ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - "Διακλαδική Συνεργασία".

Καταλήγοντας η ΕΣΚ καλεί τους εργαζόμενους να πάρουν οι ίδιοι την υπόθεση στα χέρια τους, συγκροτώντας επιτροπές αγώνα στους χώρους δουλιάς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ