Παρασκευή 18 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τον νίκησαν και στο δικό του γήπεδο

Οι μαθητές που συμμετείχαν στην εκπομπή "Μαύρο κουτί" του MEGA, με θέμα τις κινητοποιήσεις για την Παιδεία, είχαν ν' αντιμετωπίσουν δυο αντιπάλους: Τον υπουργό Παιδείας, ως εκπρόσωπο της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης της κυβέρνησης, και την τηλεόραση, η οποία, εξ αντικειμένου, αλλά και, εν πολλοίς, εκ προθέσεων, δεν επιτρέπει την επί της ουσίας επιχειρηματολογία, ρέποντας και ως "μέσον", προς τον αποπροσανατολισμό των εντυπώσεων και την κενότητα των λόγων.

Και κατάφεραν να "νικήσουν" αμφοτέρους τους αντιπάλους, αποδεικνύοντας την ωριμότητά τους κι απαντώντας σ' εκείνους που θεωρούν τους σημερινούς νέους ως τη γενιά του "χαβαλέ", του ατομισμού, της αδράνειας, της αποϊδεολογικοποίησης, της απολιτικοποίησης και της άγνοιας. Τον μεν υπουργό κατάφεραν να τον "ξεγυμνώσουν" από επιχειρήματα υπέρ της "μεταρρύθμισης", το δε "μέσον" να μετατρέψουν από "χαζό κουτί" του αποπροσανατολισμού, σε βήμα παράθεσης των επιχειρημάτων τους και ανάδειξης των προτάσεών τους για τη λύση του εκπαιδευτικού προβλήματος.

***

Τι είδε ο τηλεθεατής της προχτεσινοβραδινής τηλεοπτικής αντιπαράθεσης υπουργού Παιδείας - μαθητών;

Από τη μια, έναν εκπρόσωπο της εξουσίας, αγκυλωμένο σε μια κυβερνητική αντιεκπαιδευτική πολιτική επιλογή, από την υλοποίηση της οποίας γνωρίζει ότι εξαρτάται η αποδοχή του από τα μεγάλα συμφέροντα που νέμονται και το χώρο της εκπαίδευσης, άρα και το πολιτικό του παρόν και μέλλον. Ο Γεράσιμος Αρσένης εμφανίστηκε ως ολιγόνους, ολιγόπιστος και πείσμων υπουργός Παιδείας, ως δύσλαλος, δυσήκοος, δύσθυμος, δυσμαθής, γλίσχρος σε επιχειρήματα συνομιλητής και γνοφερών προθέσεων "παιδονόμος".

Από την άλλη, τους εκπροσώπους των μαθητών των "μπλόκων", ο λόγος των οποίων αναδείκνυε την αύρα της νιότης και την αλήθεια των επιχειρημάτων. Δεκαεξάχρονοι και δεκαεφτάχρονοι μαθητές, εύστροφοι στη σκέψη και εύστοχοι στις παρεμβάσεις, ευφραδείς στο λόγο και ευσύνοπτοι στα συμπεράσματα, εύτολμοι στις προτάσεις και εύτακτοι στην ουσία του διαλόγου. (Αλήθεια, πόσο "γηρασμένοι" και δυστυχείς είναι μερικοί που έσπευσαν ν' αποδώσουν στη συμπεριφορά των μαθητών προς τον υπουργό το στοιχείο της ασέβειας, λες και δεν αποτελεί η ασέβεια των "επαναστατών της μόρφωσης", έναντι των "κλειδοκρατόρων της γνώσης", την ενδεικνυόμενη συμπεριφορά των αγωνιστών του μέλλοντος προς τους "κλώνους" του παρελθόντος!).

***

Φόβο στους μαθητές για το "νέο" που φέρνει η "μεταρρύθμιση", λόγω και της μη ενημέρωσής τους, διέγνωσε ο υπουργός για να εξηγήσει τις κινητοποιήσεις τους. Κι εκείνοι του απάντησαν πως, πράγματι, "φοβούνται όλα αυτά που γίνονται γι' αυτούς, χωρίς αυτούς κι ενάντιά τους". Ο φόβος τους, όμως, μετατρέπεται σε θάρρος μέσα στον αγώνα για να μπορούν να μορφώνονται στο σχολείο και όχι να "παραπαιδεύονται" στα φροντιστήρια, για να έχουν ελεύθερο χρόνο να φλερτάρουν και να ερωτεύονται, να μπολιαστούν με τον πολιτισμό στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στη μουσική, στη λογοτεχνία, στον αθλητισμό, να ξεφεύγουν από το καταθλιπτικό παρόν της κοινωνικής παρακμής και να ζουν στο όνειρο του φωτεινού μέλλοντός τους.

Τον ανταγωνισμό της "εκπαιδευτικής αγοράς" στην Ευρώπη της ΟΝΕ και στην εποχή της παγκοσμιοποίησης του καπιταλισμού, επικαλέστηκε ο υπουργός για να δικαιολογήσει τους ταξικούς φραγμούς που θέτει η "μεταρρύθμιση", αποκλείοντας τους φτωχούς κι αδυνάτους από την εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι μαθητές του απάντησαν πως δε θεωρούν τη γνώση και τη μόρφωση εμπορικό προϊόν, αλλά κοινωνικό αγαθό που το δικαιούνται όλοι. Διακωμώδησαν την "εκσυγχρονιστική" του αντίληψη περί ανταγωνισμού, αναφέροντας χαρακτηριστικά παραδείγματα, που δείχνουν την αθλιότητα των σχολείων τους, τις ελλείψεις σε υποδομή, βιβλία και εκπαιδευτικούς και ανέπτυξαν την αντίθεσή τους στην προοπτική μετατροπής τους σε "ρομπότ" συλλογής και εκπομπής άχρηστων γνώσεων, προβάλλοντας την πρότασή τους για 12χρονο υποχρεωτικό δημόσιο σχολείο πολύπλευρων γνώσεων, ουσιαστικής μόρφωσης και πολιτιστικής διαμόρφωσης ανθρώπινων συνειδήσεων και χαρακτήρων.

***

Επέμενε μέχρι τέλους να υπερασπίζεται μια "μεταρρύθμιση", που δε συγκινεί κανέναν και προκαλεί τις αντιδράσεις των μαθητών, των εκπαιδευτικών, των γονιών, της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού, ο υπουργός. Και οι μαθητές των "μπλόκων" του απάντησαν με την ασέβεια που αρμόζει προς τους κάθε λογής εξουσιαστές και "παιδονόμους": Χτυπώντας ρυθμικά τα χέρια τους στα θρανία και φωνάζοντας το σύνθημα - "σήμα κατατεθέν" της γενιάς τους - "Κάτσε καλά Γεράσιμε", μετέφεραν στο τηλεοπτικό στούντιο το "οξυγόνο" της νιότης, που "φλογίζει" τον αγώνα τους για ένα καλύτερο μέλλον, σε μια νέα Ελλάδα της μόρφωσης και της προόδου.

Δυστυχώς γι' αυτόν, ο υπουργός Παιδείας θα αναγκαστεί να ξαναπεί εκείνο το "Δυστυχώς, χάσαμε". Αλλά, ας πρόσεχε...

Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Καταστρέφουν τη μόρφωση(2011-03-02 00:00:00.0)
Το αντιλήφθηκε;(2001-01-27 00:00:00.0)
Αποβολές σε 12 αγωνιζόμενους μαθητές(2001-01-13 00:00:00.0)
Κινητοποίηση κατά της τρομοκρατίας(2000-10-26 00:00:00.0)
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ στην «άνετα εφαρμοζομένη μεταρρύθμιση»!(1999-12-10 00:00:00.0)
Με ωριμότητα απέναντι στην κυβερνητική αδιαλλαξία(1999-01-31 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ