Παρασκευή 21 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΒΟΡΕΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΥΒΟΙΑ
Εργο ζωής η νέα χάραξη δρόμου

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Η Εύβοια, αν και διαθέτει φυσικές ομορφιές και θα μπορούσε ν' αναπτύξει τον τριτογενή της τομέα, εντούτοις "φημίζεται" για την ανυπαρξία του οδικού της δικτύου. Τόσο προς τη βόρεια πλευρά της, όσο και προς την κεντρική και νότια, δεν έχει γίνει τόσα χρόνια κανένα έργο βελτίωσης ή επισκευής του υπάρχοντος οδικού δικτύου του νομού. Ακόμα και κάποια έργα που έχουν ξεκινήσει εδώ και μια δεκαετία, για να βελτιωθεί σε κάποια σημεία το οδικό δίκτυο, δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί...

Η κατάσταση ωστόσο επιδεινώθηκε τελευταία με την προσπάθεια χάραξης του παραλιακού δρόμου Χαλκίδας - Αιδηψού, στη δυτική πλευρά της Εύβοιας. Ενα έργο (θα στοιχίσει πάνω από 20 δισεκατομμύρια δραχμές) που δε θα έχει απλώς σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον ορεινό όγκο του Κανδυλίου, αλλά ουσιαστικά θα αποκλείσει και θα απομονώσει όλες τις κοινότητες της Βορειοκεντρικής Εύβοιας και θα επιδεινώσει την κοινωνικοοικονομική κατάσταση των κατοίκων της.

Θύμα αυτής της άναρχης και ασχεδίαστης ανάπτυξης είναι για άλλη μια φορά η περιοχή Μαντουδίου, όπου 17 κοινότητες και 15.000 κάτοικοι οδηγούνται με την παραπάνω απόφαση στην απομόνωση και την πλήρη εγκατάλειψη. Σταθμίζοντας όλες τις αρνητικές συνέπειες οι 17 πρόεδροι των Κοινοτήτων Μαντουδίου, Προκοπίου, Πηλίου, Δοκρυούσας, Βλαχιάς, Φαράκλας, Μετοχίου, Σκεπαστής, Σπαθαρίου, Κηρίνθου, Στροφυλιάς, Αγίας Αννας, Κοτσικιάς, Αχλαδίου, Κεχριών, Παπάδων και Κερασιάς, σε σύσκεψη που πραγματοποίησαν στις 7 Φλεβάρη, κατέληξαν ομόφωνα στην αναγκαιότητα κατασκευής νέου οδικού άξονα Χαλκίδας - Μαντουδίου - Αγίας Αννας - Παπάδων.

Επισημαίνουν ότι κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια και κίνητρο, όπως αυτό της επιχορήγησης με 45% για την εγκατάσταση και ανάπτυξη στην περιοχή βιομηχανικών, βιοτεχνικών και λοιπών οικονομικών δραστηριοτήτων, είναι εκ των προτέρων καταδικασμένη σε αποτυχία, εάν δεν εξασφαλιστεί η σωστή και ταχεία πρόσβαση μέσω του προαναφερθέντος οδικού άξονα. Παράλληλα υπογραμμίζουν πως η κατασκευή αυτού του οδικού τμήματος θα αποτελέσει προέκταση της Εθνικής οδού Αθηνών - Χαλκίδας, η οποία σε συνδυασμό με το λιμάνι Μαντουδίου θα εξασφαλίσει στην Αθήνα μια επιπλέον σύντομη, και σύγχρονων προδιαγραφών, πρόσβαση στο Αιγαίο.

Ηδη αυτές οι προτάσεις έχουν γίνει γνωστές στον πρωθυπουργό της χώρας και στους αρμόδιους υπουργούς. Με δεδομένα όμως τα αλληλοσυγκρουόμενα και διαπλεκόμενα συμφέροντα, που υπάρχουν στην περιοχή, επιβάλλεται να συσπειρωθούν και αγωνιστικά να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους οι κάτοικοι και οι φορείς των 17 κοινοτήτων της Βορειοκεντρικής Εύβοιας.

Γιώργος ΠΑΝΤΕΛΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ