Παρασκευή 21 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ερχονται νέα χαράτσια διοδίων

Την ιδιωτικοποίηση και των οδικών δημόσιων έργων προανάγγειλε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ παράλληλα προσπάθησε να ...εξωρα'ϊσει την κυβερνητική πολιτική

Την ώρα που οι αγώνες των εκπαιδευτικών και των άλλων εργαζομένων, ενάντια στην αυταρχική πολιτική της λιτότητας, βρίσκονταν στο αποκορύφωμά τους, ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης επιχείρησε χτες το μεσημέρι, με αφορμή την επίσκεψή του στο ΥΠΕΧΩΔΕ, έναν ακατάσχετο εξωραϊσμό του κυβερνητικού έργου! Παράλληλα, την επίσκεψη αυτή δεν είναι λίγοι εκείνοι που ερμηνεύουν ως προσπάθεια του πρωθυπουργού να θέσει υπό τον απόλυτο έλεγχό του το "μεγάλο φαγοπότι" των δημοσίων έργων...

Αμέσως μετά τη συνάντηση του πρωθυπουργού με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, τόσο ο ίδιος όσο και ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ σε δηλώσεις τους προς τους δημοσιογράφους αναλώθηκαν σε ένα άνευ προηγουμένου "δοξαστικό" για την πολιτική που εφαρμόζεται στον τομέα των δημοσίων έργων, μιλώντας ούτε λίγο ούτε πολύ για επερχόμενη "κοσμογονία" μετά την ολοκλήρωσή τους.

Παρ' όλα αυτά δεν μπόρεσαν να κρύψουν ότι για αρκετά από τα έργα αυτά, όπως για παράδειγμα η Εγνατία, η ζεύξη του Μαλιακού και η παράκαμψη Αγίου Κωνσταντίνου - Καμμένων Βούρλων, η χρηματοδότηση για την κατασκευή τους δεν είναι εξασφαλισμένη και γι' αυτό αναζητούνται πρόσθετοι πόροι από ιδιώτες και ξένες τράπεζες. Για την προσέλκυση των κεφαλαίων αυτών η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας και σχετικές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ετοιμάζεται να δώσει ως αντάλλαγμα την εκμετάλλευση των σταθμών διοδίων για αρκετές δεκαετίες. Αποτέλεσμα της ιδιότυπης αυτής πολιτικής ιδιωτικοποίησης και των οδικών δημοσίων έργων θα είναι - κατά το πιθανότερο σενάριο - ο τετραπλασιασμός της τιμής των διοδίων μέσα στην επόμενη τριετία. Ετσι ο κάτοχος ΙΧ αυτοκινήτου θα πληρώνει το έτος 2000 σε κάθε σταθμό διοδίων 2.500 δρχ. από 500 με 600 δρχ. που πληρώνει σήμερα!

Ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος στις διαπραγματεύσεις που γίνονται με τους εργολάβους του μετρό της Αθήνας, είπε ότι η λύση πρέπει να εξευρεθεί μέσα στο πλαίσιο των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί. Δεν απέκλεισε ωστόσο την ικανοποίηση μεγάλου μέρους των απαιτήσεων των εργολάβων, που ανέρχονται σε δεκάδες δισ. δρχ.

Χαρακτηριστικό του χονδρού παιχνιδιού που γίνεται με τα δημόσια έργα, είναι και το γεγονός ότι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, απαντώντας σε ερώτηση, δεν απέκλεισε το έργο του Εύηνου να ανατεθεί και πάλι στους ίδιους εργολάβους που το εγκατέλειψαν πρόσφατα και έχουν κηρυχτεί έκπτωτοι!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ