Παρασκευή 28 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αγώνας επιβίωσης

"Ελευθεριότητα" θα πει και "παράβαση ηθικών κανόνων" ή, αλλιώς, "ακολασία". Ε, λοιπόν, αυτό ακριβώς - "ελευθεριότητα" - ζητάνε να ισχύσει ως προς τις συνθέσεις των πληρωμάτων και, γενικότερα, ως προς το εργασιακό καθεστώς μέσα στο καράβι οι εφοπλιστές! Δεν πρόκειται για υπόθεση ή ερμηνείες τρίτων, αλλά για δική τους ευθεία απαίτηση, που διατυπώνεται σε επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό! Και σε ύφος, που μόνο οι Ελληνες "πατριώτες" εφοπλιστές ξέρουν, προσθέτουν τελεσιγραφικά: Σε διαφορετική περίπτωση, θα κυματίσουν ξένες σημαίες στις ελληνικές θάλασσες! Αυτά, από τους εφοπλιστές των επιβατηγών πλοίων. Την ίδια μέρα, προχτές, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας μετέφερε αυτοπροσώπως στην ΠΝΟ την απαίτηση των πλοιοκτητών των ποντοπόρων πλοίων για τον πλήρη αφελληνισμό των πληρωμάτων (μέχρι τέσσερις Ελληνες ναυτεργάτες δέχονται σε κάθε πλοίο!) και συνάμα τον ωμό εκβιασμό τους: Αν εφαρμοστεί η νομοθεσία ως προς τη σύνθεση των πληρωμάτων, θα πάνε τα πλοία σε ξένες σημαίες! Τον ίδιο εκβιασμό ακούσαμε ξανά και ξανά από εφοπλιστές και κυβερνητικούς παράγοντες, κατά τη διάρκεια της μεγάλης πρόσφατης πανναυτεργατικής απεργίας.

Με το ίδιο ...επιχείρημα, και μάλιστα με τον "κράχτη" της προσέλκυσης και νέων πλοίων στην ελληνική σημαία, τα τελευταία χρόνια μειώθηκαν δυο φορές οι οργανικές συνθέσεις και αυξήθηκε στο 40% το επιτρεπόμενο ποσοστό των αλλοδαπών στο σύνολο του πληρώματος, χωρίς ούτε αυτό να τηρείται σχεδόν πουθενά! Σαν αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, οι θέσεις των Ελλήνων ναυτικών στα καράβια μειώθηκαν από το 1982 έως το 1994 κατά 42.000! Από 65.000 έφτασαν τις 23.000! Πόσο βοήθησε, όμως, αυτός ο αφανισμός την "ελληνική σημαία"; Από τα 3.500 ποντοπόρα πλοία, που το 1982 ήταν στην ελληνική σημαία, σήμερα είναι μόλις 969!

Τώρα οι εφοπλιστές επανέρχονται δριμύτεροι. Δε ζητάνε πια μια νέα μείωση των οργανικών συνθέσεων. Αξιώνουν την παντελή κατάργηση κάθε περιορισμού! Θέλουν να πετάξουν έξω από το καράβι ολοσχερώς τους Ελληνες ναυτεργάτες και να τους αντικαταστήσουν ομαδικά από την "ελευθέρα χρησιμοποίηση χαμηλόμισθων μη εθνικών πληρωμάτων", όπως θρασύτατα αναφέρουν στην επιστολή τους στον πρωθυπουργό! Αυτό, δηλαδή, που στην πράξη έχουν επιβάλει σε ό,τι αφορά το σύνολο σχεδόν των κατωτέρων πληρωμάτων, θέλουν τώρα να το προεκτείνουν και στους αξιωματικούς. Οι συνέπειες είναι κάτι παραπάνω από φανερές. Αν οι απαιτήσεις των εφοπλιστών υλοποιηθούν, οδηγούμαστε στο τέλος της εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών, στο τέλος του ΝΑΤ, στη στέρηση της εθνικής οικονομίας από πολύτιμο συνάλλαγμα και, ταυτόχρονα, στον αφελληνισμό της ναυτιλίας κλπ.

Επομένως, σήμερα το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα βρίσκεται μπροστά σε μια εντελώς νέα κατάσταση. Μπροστά σ' έναν ολοκληρωτικό αφανισμό, αν δεν αντιδράσει με τον πιο αποφασιστικό τρόπο, αν δε στηριχτεί έμπρακτα και ολόπλευρα από το υπόλοιπο εργατικό και λαϊκό κίνημα. Η μαζικότητα, η μαχητικότητα και η αντοχή του πρόσφατου αγώνα, είναι στοιχεία που δείχνουν ότι αυτό κατανοείται σήμερα πλατιά από τους ναυτεργάτες. Οι τελευταίες, μετά την απεργία, εξελίξεις αποδεικνύουν ότι οι εφοπλιστές είναι αποφασισμένοι, όχι μόνο να μην τηρήσουν τις όποιες συμφωνίες, αλλά και να περάσουν συντονισμένα στην τελική έφοδο! Η κυβέρνηση Σημίτη, με τη σειρά της, δεν κρύβει τις προθέσεις της να τα δώσει ΟΛΑ στο εφοπλιστικό κεφάλαιο! Το λόγο, επομένως, έχουν οι ίδιοι οι ναυτεργάτες σ' έναν αγώνα επιβίωσης ΤΩΡΑ!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ