Σάββατο 1 Μάρτη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Ενιαίος αποκλειστικά δημόσιος φορέας μεταφορών - αερομεταφορών
  • Ο χορός των ιδιωτικοποιήσεων στα αεροδρόμια θα έχει τραγικές συνέπειες, τόνισε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ αναπτύσσοντας στη Βουλή τη σχετική Επίκαιρη Ερώτηση προς τον πρωθυπουργό
  • Αδιάλλακτος στη συνέχιση της πολιτικής του ξεπουλήματος ο Κ. Καραμανλής

Το «γερμανικό» αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Eurokinissi

Το «γερμανικό» αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Επιβεβαιώθηκαν χτες στη Βουλή οι ανησυχίες των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την ιδιωτικοποίηση και των κρατικών αεροδρομίων, μετά τις απαντήσεις που έδωσε ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλ. Παπαρήγα.

Ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε ότι για την ανάπτυξη των αεροπορικών υποδομών θα χρησιμοποιηθεί το μοντέλο των «Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα που μπορούν να συμβάλλουν καθοριστικά». Πρόκειται, όπως είναι γνωστό, για μοντέλο με βάση το οποίο «φιλέτα» του δημόσιου τομέα παραχωρούνται ουσιαστικά για εκμετάλλευση στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα. Ο Κ. Καραμανλής είπε ότι το μοντέλο αυτό θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία νέων αεροδρομίων και για την αναβάθμιση των υποδομών που υπάρχουν. Δήλωσε επίσης χωρίς να γίνει συγκεκριμένος ως προς τι εννοεί ότι «ανοίγουμε το δρόμο για την ανάπτυξη και άλλων δραστηριοτήτων στα αεροδρόμια της χώρας».

Παρά την ξεκάθαρη αυτή παραδοχή για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, ο πρωθυπουργός ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση δεν σχεδιάζει την πώληση των αεροδρομίων, αλλά την αναβάθμισή τους μέσα από συνεργασίες, με στόχο την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Υπερασπίστηκε το μοντέλο της ιδιωτικοποιημένης λειτουργίας του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» λέγοντας ότι «η τότε κυβέρνηση επιχείρησε κάτι που δεν είχε δοκιμαστεί ξανά στη χώρα μας και τα λάθη που έγιναν μας διδάσκουν να αποφύγουμε αρνητικά σημεία που διαπιστώθηκαν στη λειτουργία του».

Ο Κ. Καραμανλής εμφανίστηκε αδιάλλακτος στη συνέχιση της πολιτικής που ξεπουλάει συστηματικά τον εθνικό πλούτο αναφέροντας πως «ισχυρισμοί ότι οι αποκρατικοποιήσεις σημαίνουν επιδείνωση υπηρεσιών και αύξηση τιμών, είναι σε αντίθεση με την πραγματικότητα, αφού η απελευθέρωση των αγορών ενισχύει τον υγιή ανταγωνισμό και φέρνει καινούριες θέσεις εργασίας»...

Κατά τα άλλα ο πρωθυπουργός ισχυρίστηκε ότι δεν υπάρχει «ιδιωτικός φορέας παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας και δεν έχει εκφραστεί ενδιαφέρον για κάτι τέτοιο», ενώ αναφερόμενος στη δημιουργία του «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου» είπε ότι αυτός δε θα έχει καμία επίπτωση σε ό,τι αφορά τον εθνικό εναέριο χώρο.

Δημόσιος φορέας μεταφορών και αερομεταφορών

Στην παρέμβασή της η Αλ. Παπαρήγα, σχολιάζοντας καταρχήν τις αναφορές του πρωθυπουργού στις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και στον «εκσυγχρονισμό υπηρεσιών και υποδομών» τόνισε:

«Πράγματι αυτοί οι όροι υπάρχουν στο πρόγραμμά σας και εμείς όλα αυτά τα μεταφράζουμε σε ιδιωτικοποίηση και των αεροδρομίων και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και μάλιστα ο χορός των ιδιωτικοποιήσεων όσον αφορά τα αεροδρόμια θα είναι εξαιρετικά αποκρουστικός και θα έχει τραγικές συνέπειες».

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ αναφέρθηκε στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και αναρωτήθηκε: «Τα Σπάτα είναι ή δεν είναι στην ουσία γερμανικό αεροδρόμιο; Σε αυτό το μοτίβο προσπαθείτε να πάρετε μέτρα και για τα υπόλοιπα αεροδρόμια».

Στη χώρα μας, είπε, έχουμε 39 αεροδρόμια και από αυτά τα 11 είναι στην ηπειρωτική χώρα και τα 28 στα νησιά.

«Εχετε ξεχωρίσει πέντε, πέρα από το αεροδρόμιο των Σπάτων, που επί ΠΑΣΟΚ γερμανοποιήθηκε» τόνισε. «Είναι της Ρόδου, του Ηρακλείου, της Κέρκυρας, της Κω και της Θεσσαλονίκης, όπου ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον η HOCHTIEF. Οι πολυεθνικές ζητάνε τα πέντε αεροδρόμια τα οποία έχουν τη μεγάλη τουριστική κίνηση αλλά και την επιβατική κίνηση όλο το χρόνο. Και αυτά τα αεροδρόμια, στην ουσία, με τα εισοδήματα που έχουν, χρηματοδοτούν τις πτήσεις στα υπόλοιπα 28 αεροδρόμια, που είναι κυρίως νησιωτικά και τα οποία έχουν ένα αρνητικό ισοζύγιο, όμως αφορούν την επικοινωνία με τα ακριτικά νησιά, με περιοχές συγκεκριμένες, γιατί πέρα από το πρόβλημα που έχουν οι ακτοπλοϊκές γραμμές, πολλές φορές στο Αιγαίο δεν επιτρέπεται να πάει κανείς εκεί με πλοίο».

Οι ιδιώτες, συνέχισε η Αλ. Παπαρήγα δε θέλουν να αγοράσουν όλο το αεροδρόμιο, αλλά θέλουν οι υποδομές να παραμείνουν στο κράτος και αυτοί να πάρουν τη χρήση, τη λειτουργία, το αποτέλεσμα, δηλαδή το χρήμα.

«Βεβαίως, τόνισε, δε λέμε ότι θα πουλήσετε τη γη και τους διαδρόμους, τις ΣΔΙΤ που λέτε και με τις οποίες θα κάνετε το Καστέλι. Ζεστό χρήμα θα πάρουν οι ιδιώτες στην ουσία και θα εκμεταλλεύονται το αεροδρόμιο για 30 και 40 χρόνια. Δεν τους ενδιαφέρει παραπάνω. Κάποτε έπαιρναν για 99 χρόνια οι ιδιώτες το δικαίωμα της εκμετάλλευσης των υποδομών, χωρίς να τις αγοράζουν, αλλά τώρα 30 ή 40 χρόνια τους φθάνουν».

Ανησυχία για τον εθνικό εναέριο χώρο

Η Αλ. Παπαρήγα αναφέρθηκε και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), λέγοντας ότι θα επηρεαστεί και αυτή από το διαχωρισμό που θα γίνει στα πέντε αεροδρόμια, αφού τη χρήση τους θα την έχουν οι διάφορες πολυεθνικές.

«Επηρεάζεται, είπε, η ΥΠΑ και οι εργασιακές σχέσεις και το προσωπικό και όλα. Το 50% των εσόδων και των δραστηριοτήτων έχασε η ΥΠΑ από τη λειτουργία του αεροδρομίου των Σπάτων. Αυτό που κάνετε ουσιαστικά είναι διαίρεση. Φτιάχνετε μια εποπτική αρχή στο υπουργείο, η οποία θα έχει τον επιτελικό ρόλο και από εκεί και πέρα σπάνε οι αρμοδιότητες και σε κάθε αεροδρόμιο από αυτά που θα ιδιωτικοποιηθούν θα υπάρχει συγκεκριμένο προσωπικό, το οποίο θα ανήκει στον ιδιώτη, τον πάροχο, αφού τη χρήση θα την έχει ο ιδιώτης».

Στο σημείο αυτό ανέφερε ότι, όπως της είπε η Ομοσπονδία των Εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η ΥΠΑ έχει 500 εκατομμύρια ευρώ είσπραξη, 300 εκατομμύρια έξοδα και άρα τα 200 εκατομμύρια είναι καθαρά.

Η Αλ. Παπαρήγα εξέφρασε την ανησυχία της και για τις εξελίξεις στον Εθνικό Εναέριο Χώρο, τον οποίο η ΕΕ τυπικά δεν τον έχει καταργήσει, αλλά περνάει στην ιδιωτικοποίησή του. Τόνισε χαρακτηριστικά:

«Η Κομισιόν ετοιμάζεται να δημιουργήσει εννιά FIR σε όλη την Ευρώπη. Η Ελλάδα θα ανήκει σε δύο, ένα που περνάει από την Ιταλία και ένα από τη Ρουμανία. Αύριο η έδρα της ΥΠΑ μπορεί να φύγει από την Αθήνα, γιατί θα μας πουν ότι με την τεχνολογία δεν είναι απαραίτητο να έχει έδρα την Αθήνα. Ετσι, και θα συρρικνωθεί το προσωπικό και θα αλλάξουν οι εργασιακές σχέσεις και θα γίνουν χειρότερες».

Η ΥΠΑ, συνέχισε, έχει την ευθύνη για τα 39 αεροδρόμια, για 120 ελικοδρόμια, για 27 υδροδρόμια και θα πρέπει να παρθεί υπόψη ότι τα αεροπλάνα μέσω των αεροδρομίων εκτελούν και μετακομιδές ασθενών.

«Κατά τη γνώμη μας υπάρχει ζήτημα. Θα θιγεί ο εθνικός εναέριος χώρος, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει και σε άλλες εξελίξεις στο Αιγαίο, τις γνωστές που έχουμε, τις απαιτήσεις και τις διαφωνίες. Αυτό το ζήτημα θα επιτείνει τη σύγχυση στον τομέα της έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο», τόνισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε:

«Δεν είναι λοιπόν απλές οι συνέπειες. Θα το πω καθαρά: Δε λέτε την αλήθεια, που είναι ότι ο διαχωρισμός των υποδομών από τις λειτουργίες είναι η πιο κατάλληλη μορφή ιδιωτικοποίησης, γιατί αυτό θέλουν οι εταιρείες.

Υπογραμμίζουμε: Καμία ταλάντευση. Και για τα "Σπάτα" πρέπει να παλέψει ο λαός να περάσουν στο Δημόσιο. Ο ενιαίος φορέας μεταφορών και αερομεταφορών θα πρέπει να είναι 100% δημόσιος και χωρίς τη συνύπαρξη ιδιωτικών φορέων μέσα στην Ελλάδα. Συνεργασία με την Ευρώπη πρέπει να γίνει. Θα το πω καθαρά: Ο ανταγωνισμός για εμάς έχει μια αξία, το λαϊκό συμφέρον. Ο ανταγωνισμός για την πολιτική της κυβέρνησης, αλλά βεβαίως και όσων κομμάτων ασχολούνται με την ανταγωνιστικότητα και το μύθο της τάχα παγκοσμιοποίησης - γιατί υπάρχει διεθνοποίηση βεβαίως - αυτός ο ανταγωνισμός σημαίνει κερδοφορία, κερδοφορία και τίποτα παραπέρα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ