Πέμπτη 30 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ιδιωτικό αεροδρόμιο με αποικιοκρατική σύμβαση

Στις 28 Μάρτη 2001 άνοιξε τις πύλες του το ιδιωτικό και πανάκριβο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Με την αποικιοκρατική σύμβαση που έχει υπογραφεί, ανάμεσα στο ελληνικό κράτος και τη γερμανική εταιρία «Χόχτιφ», τελευταία συμμετείχε στη χρηματοδότηση του έργου με λιγότερο από 10%, του κόστους, αλλά θα αποκομίζει τεράστια υπερκέρδη για τα επόμενα 25 χρόνια, κατέχοντας το 45% των μετοχών της εταιρίας του αεροδρομίου. Δηλαδή, από τα 650 δισ. δρχ. που κόστισε το έργο, οι Γερμανοί πλήρωσαν περίπου 50-60 δισ. δρχ.! Τα υπόλοιπα τα πλήρωσε το ελληνικό Δημόσιο και ξένες τράπεζες, με εγγύηση και πάλι του ελληνικού Δημοσίου...

Από την πρώτη κιόλας στιγμή, επιβεβαιώθηκε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι μοναδικός στόχος της «Χόχτιφ», είναι το κέρδος και μόνον αυτό. Πανάκριβα τέλη που το κάνουν ένα από τα ακριβότερα αεροδρόμια της Ευρώπης, και τα οποία βέβαια βαρύνουν τους επιβάτες, πλήρης εμπορευματοποίηση υπηρεσιών και χώρων, πανάκριβα πάρκινγκ, κλπ.

Το πρόβλημα με το νέο αεροδρόμιο είναι πολιτικό και αφορά την εκχώρηση δικαιωμάτων στους Γερμανούς, αλλά και την προσπάθεια επιβολής των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων στο χώρο των αερομεταφορών. Η αποικιοκρατική σύμβαση του αεροδρομίου Σπάτων, καθιστά τους Γερμανούς επικυρίαρχους και τους παρέχει τη δυνατότητα να ελέγχουν απόλυτα τη λειτουργία του αεροδρομίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι, στα πρώτα άρθρα της αποικιοκρατικής σύμβασης, προβλέπεται ρητά ότι «η παρούσα υπερισχύει παντός ελληνικού νόμου, γενικής ή ειδικής φύσεως»!

Επίσης, στη σύμβαση προβλέπεται ότι, σε περίπτωση απεργιακής κινητοποίησης, η προκληθείσα οικονομική ζημιά θα καλύπτεται από το ελληνικό κράτος. Προβλέπονται επίσης και «γενναίες» ρήτρες σε βάρος του ελληνικού Δημοσίου, σε περίπτωση που δεν καλύπτονται συγκεκριμένοι ετήσιοι στόχοι για αεροπορικές κινήσεις ανθρώπων και αεροσκαφών από και προς το αεροδρόμιο Σπάτων.

Με άλλες διατάξεις της σύμβασης, έχει παραχωρηθεί στη «Χόχτιφ» η αποκλειστική αρμοδιότητα που είχε η ΥΠΑ, για τη λειτουργία και τον έλεγχο του αεροδρομίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εθνική άμυνα και ασφάλεια. Δεδομένου ότι το αεροδρόμιο του Ελληνικού και η ΥΠΑ ήταν ενταγμένα σε ένα γενικότερο επιχειρησιακό σχέδιο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Στο νέο ιδιωτικό αεροδρόμιο Σπάτων εφαρμόζονται οι λεγόμενες καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις, σε ό,τι αφορά τις εργασιακές σχέσεις. Στο προσωπικό που έχει προσλάβει η γερμανική διοίκηση του αεροδρομίου, εφαρμόζεται η πολυαπασχόληση, ενώ δεν υπάρχει μονιμότητα εργασίας και ανά πάσα στιγμή απολύει ή προσλαμβάνει κατά το δοκούν είτε για να μην αποκτήσουν δικαιώματα οι εργαζόμενοι είτε για λόγους τρομοκράτησης. Οι εργαζόμενοι εκτελούν τα καθήκοντά τους κάτω από καθεστώς αστυνόμευσης. Κάμερες υπάρχουν παντού, ενώ υπάρχουν εταιρικές εντολές, που απαγορεύουν στους εργαζόμενους να κυκλοφορούν στους χώρους του αεροδρομίου όταν δεν εκτελούν υπηρεσία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ