***
***
α) Ο κεφαλαιοκράτης, το «αφεντικό», ο καπιταλιστής, θεωρεί «καλό ξένο» τον στυγνά εκμεταλλευόμενο μετανάστη που ζει σε καθεστώς ανασφάλιστης και «μαύρης εργασίας» και που, συνεπώς, του παρέχουν την άδεια να δουλεύει σαν σκλάβος, αλλά «απαγορεύεται να κυκλοφορεί μετά τη δύση του ήλιου».
β) Οι Ελληνες εργάτες «διδάσκονται», και στους χώρους δουλιάς και, κυρίως, στις ουρές των ανέργων, να αντιμετωπίζουν τον ξένο εργάτη είτε σαν «εχθρό» είτε σαν άτομο «μειωμένων εργασιακών - και άρα και κοινωνικών - δικαιωμάτων», μια και αυτή είναι η κυρίαρχη θέση που του επιφυλάσσει το κεφαλαιοκρατικό σύστημα.
γ) Η ελληνική κοινή γνώμη «εκπαιδεύεται» χρόνια τώρα στο ρατσισμό, βλέποντας τον ξένο να εμφανίζεται από τα ΜΜΕ (του κεφαλαιοκράτη) ή από τις δυνάμεις καταστολής (του κράτους των κεφαλαιοκρατών) σαν τον «υπάνθρωπο» που εκείνο που του «αξίζει» (!) είναι οι εκτεταμένες επιχειρήσεις-«σκούπα» της Αστυνομίας.
δ) Για μια μακρά περίοδο, εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες έζησαν στη χώρα σε συνθήκες παρανομίας, εγκαταλειμμένοι σε ένα καθεστώς εκμετάλλευσης, καθεστώς που αποτέλεσε το ιδανικότερο εκτροφείο της εγκληματικότητας και πεδίο για την άντληση από τον υπόκοσμο του «στρατού του».
ε) Το νομικό εποικοδόμημα του αστικού κράτους (και φυσικά της ΕΕ με τις ντιρεκτίβες κατά των μεταναστών) «νομιμοποιεί» την παραμόρφωση του πατριωτισμού σε εθνικισμό, ανάγει τον πατριωτισμό σε ...χαφιεδισμό, κατά το πρότυπο των διατάξεων της προηγούμενης κυβέρνησης για τους μετανάστες, που, ούτε λίγο-ούτε πολύ, καλούσαν τους Ελληνες πολίτες να καταδίδουν μετανάστες όπου τους δουν...
στ) Ο φαύλος κύκλος ανατροφοδοτείται από πολιτικές ηγεσίες και ταγούς, όπως η ατυχής περίπτωση Σημίτη, που υπέπεσε στο ατόπημα, το καλοκαίρι του '99, να αποδώσει την ευθύνη για την εγκληματικότητα στους μετανάστες (προσπαθώντας έκτοτε να τις «μαζέψει» εκείνες τις δηλώσεις), ή από επιβραβεύσεις (από τον Καραμανλή) ατόμων με υπουργικά οφίτσια, που ζητούσαν να σταλούν οι μετανάστες στη Μακρόνησο, ή από αποχαλινωμένες περιπτώσεις τύπου Ψωμιάδη, Καρατζαφέρη, κλπ.
***
***
*
Μόνο που αυτή η ανάγκη προσκρούει στο σκληρό πυρήνα του συστήματος. Και ο σκληρός πυρήνας είναι ο εκμεταλλευτικός χαρακτήρας του κοινωνικοοικονομικού συστήματος της χώρας. Τούτο, λοιπόν, είναι που πρέπει να αλλάξει. Ορισμένοι κατηγορούν την προσέγγισή μας σαν «δογματική». Τους λέμε ότι πρόκειται για την επιβεβλημένη συνέπεια που πρέπει να έχει ο αγώνας ενάντια σε ένα βαθύτατα ταξικό - τελικά - πρόβλημα όπως είναι ο ρατσισμός, ο εθνικισμός. Η χειραφέτηση του κινήματος ενάντια στο ρατσισμό δεν περνά μέσα από την «αταξική» διαμαρτυρία. Ειδάλλως ο φασισμός θα βρίσκει πάντα τρόπους να εκδηλώνεται. Προς όφελος των κυρίων που αποτελούν τις «κεφαλές» της κοινωνίας μας και που απλώς αρέσκονται να «διαπιστώνουν».