Παρασκευή 3 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Ανακύκλωση προτάσεων εν όψει Ολυμπιάδας

Την έλλειψη πολιτικής βούλησης για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών στον άξονα της εξυπηρέτησης των εργαζομένων, αποκάλυψε η χτεσινή συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αθήνας, όπου παρουσιάστηκαν τα σχέδια του ΟΣΕ για τον προαστιακό σιδηρόδρομο.

Ολο το πρόγραμμα του νέου σχεδιασμού και επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου, που παρουσίασε ο πρόεδρος του ΟΣΕ Χρ. Παπαγεωργίου είναι στηριγμένο στις ανάγκες της διοργάνωσης της Ολυμπιάδας του 2004 και της λειτουργίας του αεροδρομίου των Σπάτων. Οι χτεσινοί μάλιστα "ρομαντισμοί" δεν ήταν παρά μια επανάληψη των "μεγαλεπήβολων" σχεδίων του ΥΠΕΧΩΔΕ, που από το 1995 έχει παρουσιάσει ο ίδιος ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης - μέσω του προγράμματος "Αττική SOS" - ο οποίος είχε υποσχεθεί τότε την άμεση δημοπράτηση των έργων. Δύο χρόνια μετά τα έργα βρίσκονται ακόμη στο μηδέν και χρειάστηκε η Ολυμπιάδα, για να θυμηθούν οι αρμόδιοι την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού...

Από τον όλο σχεδιασμό φάνηκε ότι πρόκειται για έργο αποσπασματικά σχεδιασμένο, αφού δε συνοδεύεται από ενίσχυση των άλλων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Κι αυτό γιατί ο προαστιακός σιδηρόδρομος δεν προβλέπεται να ενταχθεί στον ενιαίο φορέα των συγκοινωνιών, ενώ πρόκειται να λειτουργήσει με αυτοχρηματοδότηση, αφού η μελέτη προβλέπει κάτι τέτοιο, κάτι που κατήγγειλε ο επικεφαλής της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας" (ΝΑΣ) Σπ. Χαλβατζής.Αντίθετα, δίνονται τεράστια ποσά από εθνικούς πόρους για τους άξονες Σταυρού - Ελευσίνας, περιφερειακή λεωφόρο Υμηττού και Πεντέλης, οι οποίες βέβαια, ως γνωστόν, δεν εξυπηρετούν παρά το αεροδρόμιο των Σπάτων. Ζητούμενο, η ανάπτυξη του ΟΣΕ

Ο Σπ. Χαλβατζής, στην εισήγησή του, επισήμανε ότι "το υπάρχον δίκτυο δε διευρύνεται και δεν αναπτύσσεται, αφού δεν υπάρχει πολιτική βούληση, επειδή αυτή η πορεία εμποδίζεται από τις μεγάλες πολυεθνικές, τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τις εταιρίες ελαστικών, πετρελαιοειδών και ανταλλακτικών. Επενδύσεις, συνέχισε, γίνονται και τεράστια ποσά διατίθενται όχι για το σιδηρόδρομο, αλλά για μεγάλους οδικούς άξονες. Αυτή την περίοδο άλλοι οδικοί άξονες κατασκευάζονται, άλλοι χαράσσονται, άλλοι μελετώνται και άλλοι διευρύνονται. Κι όλα αυτά για να εξυπηρετήσουν το αεροδρόμιο των Σπάτων, αυτό το μεγάλο σκάνδαλο. Και οι εργολάβοι, οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίε απομυζούν τεράστια κέρδη από τους μεγάλους οδικούς άξονες και γενικότερα από τα μεγάλα έργα", είπε χαρακτηριστικά.

"Θεωρούμε ως ΚΚΕ, υπογράμμισε, ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος πρέπει να ενισχυθεί, να αναπτυχθεί και να συνεχίσει μια γοργή πορεία εκσυγχρονισμού του. Να διατηρήσει τα δημόσια χαρακτηριστικά του. Να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση τομέων του και παραγωγικού έργου. Θεωρούμε ότι πρέπει να αξιοποιηθεί κάθε δυνατότητα για τη δρομολόγηση τρένων σε υφιστάμενες γραμμές για προαστιακή χρήση, περιορίζοντας δραστικά τη χρήση του ΙΧ. Οπου υπάρχει μεγάλος φόρτος και φυσικά δεν επαρκούν τα λεωφορεία ή τα τρόλεϊ θα πρέπει να δρομολογούνται μέσα σταθερής τροχιάς όπως Μετρό, Τραμ, προαστιακός σιδηρόδρομος".

Ο Σπ. Χαλβατζής υπενθύμισε ακόμα ότι υπάρχουν ήδη κάποιες έτοιμες γραμμές του ΟΣΕ, σημειώνοντας ότι "θα μπορούσαν να ενεργοποιηθούν σχετικά σύντομα, όπως για παράδειγμα οι γραμμές Αθήνα - Μενίδι (κάθε 10 λεπτά), Αθήνα - Αγιος Στέφανος (κάθε 20 λεπτά) και Αθήνα - Χαλκίδα (κάθε 30 λεπτά)". "Υπάρχουν μελέτες και προτάσεις. Το θέμα είναι για τον ΟΣΕ ότι ενώ στα χαρτιά, προγραμματίζει πολλά - άλλωστε έχει ικανότατο επιστημονικό και εργατοτεχνικό προσωπικό - στην πράξη είναι δεμένος χειροπόδαρα. Κι αυτό γιατί δεν του δίνονται τα απαραίτητα κονδύλια".

Τέλος, ο επικεφαλής της ΝΑΣ επισήμανε την ανάγκη να υπάρξει πάλη, αγώνας και σύγκρουση για να μην περάσουν οι πολιτικές της ιδιωτικοποίησης του ευρύτερου δημόσιου τομέα και φυσικά του ίδιου του σιδηροδρόμου. "Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, το συνδικαλιστικό τους κίνημα, το γενικότερο συνδικαλιστικό και εργατικό κίνημα πρέπει να στηρίξουν τις προσπάθειες ανάπτυξης του ΟΣΕ. Και ο σιδηρόδρομος εξυπηρετεί τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού, τους εργαζόμενους. Είμαστε, κατέληξε, υπέρ της συλλογικής προσπάθειας, λειτουργίας και δράσης και αντίθετοι με το ατομικό, ιδιωτικό όφελος που λειτουργεί σε βάρος του συλλογικού".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ