Παρασκευή 15 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΔΚΕ
Χωρίς καν εισήγηση

Συνάντηση με το προεδρείο της ΚΕΔΚΕ θα επιδιώξει η ΤΕΔΚΝΑ, προκειμένου να καταθέσει και να γίνουν δεκτές οι προτάσεις της για την ανάδειξη και λειτουργία των συλλογικών οργάνων της Αυτοδιοίκησης

Συμμετοχή στην αλλαγή του αναχρονιστικού νομοθετικού πλαίσιου ανάδειξης και λειτουργίας των συλλογικών οργάνων της Αυτοδιοίκησης, διεκδίκησε, σε χτεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού της Συμβουλίου, η Τοπική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής (ΤΕΔΚΝΑ), ενόψει της Γενικής Συνέλευσης της Κεντρικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ), η ηγεσία της οποίας φέρεται αποφασισμένη να διατηρήσει το αντιδημοκρατικό σχετικό πλαίσιο, που ισχύει από το 1979.

Οι προτάσεις της ΤΕΔΚΝΑ, όπως διαμορφώθηκαν χτες, κινούνται στην κατεύθυνση διαμόρφωσης ενός αναλογικότερου συστήματος εκπροσώπησης και λειτουργίας των συλλογικών οργάνων της Αυτοδιοίκησης. Ωστόσο το ΔΣ της ΤΕΔΚΝΑ δεν τόλμησε να διεκδικήσει και να απαιτήσει την πλήρη εφαρμογή της απλής αναλογικής, που διασφαλίζει τη μέγιστη αντιπροσώπευση των διαφόρων απόψεων. Με βάση αυτά τα δεδομένα, το ΔΣ υιοθέτησε πρόταση του δημάρχου Πετρούπολης, Γιώργου Γιώγου, να επιδιώξουν αναβολή της Γενικής Συνέλευσης της ΚΕΔΚΕ, οι εργασίες της οποίας ξεκινούν αύριο, αν η ηγεσία της Ενωσης δεν αποδεχτεί τις προτάσεις της ΤΕΔΚΝΑ. Στην κατεύθυνση αυτή, θα επιδιωχτεί συνάντηση ανάμεσα στα προεδρεία των δύο Ενώσεων, με στόχο τον διάλογο, που απαιτεί άλλωστε η σοβαρότητα του ζητήματος, και τη διαμόρφωση σχετικής εισήγησης.

Αντιδημοκρατικές και οι διαδικασίες

Αυτό το διάλογο ήθελε από την αρχή να αποφύγει η ηγεσία της ΚΕΔΚΕ, κάτι που μαρτυρά η διαδικασία προετοιμασίας και "ενημέρωσης" των μελών της Γενικής Συνέλευσης. Αυτή χαρακτηρίζουν κατ' αρχήν η απουσία συγκεκριμένης εισήγησης εκ μέρους του ΔΣ της ΚΕΔΚΕ και αντ' αυτής η ύπαρξη ενός ευέλικτου και προσαρμόσιμου σε μετατροπές της τελευταίας στιγμής, κειμένου της Επιτροπής Θεσμών της Ενωσης. Η μη συμμετοχή και έκφραση άποψης από δημοτικά συμβούλια και Τοπικές Ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων (ΤΕΔΚ) στη διαμόρφωση του σχετικού κειμένου. Η αποστολή, τέλος, του κειμένου μόνο στους συνέδρους και όχι σε όλα τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης.

Την παραπάνω διαδικασία - που αποσκοπεί στη, χωρίς γνώση, έγκριση της εισήγησης που τελικά θα παρουσιαστεί στη γενική συνέλευση - συμπληρώνει ο περιορισμένος χρόνος παρέμβασης και συζήτησης που έχει προγραμματιστεί, με τον ίδιο φυσικά σκοπό. Στο σημείο αυτό ο Γ. Γιώγος τόνισε πως οι διαδικασίες της Γενικής Συνέλευσης μηδενίζουν τον χρόνο συζήτησης, ακυρώνουν τον διάλογο. Χαρακτηριστικό είναι πως η γενική συνέλευση καλύπτει το 1/3 του χρόνου των εργασιών που έχουν προγραμματιστεί για τις 16 και 17 του μήνα. Το υπόλοιπο χρονικό διάστημα είναι αφιερωμένο στην επιχειρησιακή δραστηριότητα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η κατανομή του χρόνου στις δύο αυτές θεματικές ενότητες ισοδυναμεί με τη σημασία που τους δίνει η ηγεσία της ΚΕΔΚΕ. Δείχνει την απάντησή της στο ερώτημα: "Ποιο είναι πιο σημαντικό; Το πώς θα μετατραπεί ένας Δήμος σε καλό επιχειρηματία ή το πώς θα εκλέγονται τα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης;".

"Ενώ μας προσφέρεται η δυνατότητα σαν Τοπική Αυτοδιοίκηση να επεξεργαστούμε συλλογικά και να προκρίνουμε αλλαγή του ισχύοντος αντιδημοκρατικού νομοθετικού πλαισίου, η πλειοψηφία της ΚΕΔΚΕ επιλέγει να προτείνει ένα πρόχειρο κείμενο που οδηγεί σε μονοπαραταξιακές συγκροτήσεις των οργάνων του θεσμού και στη διαιώνιση έτσι των προβλημάτων του" είναι η άλλη απάντηση που έδωσε ο Γ. Γιώγος.

Προτάσεις

Απαράδεκτο έκρινε η ΤΕΔΚΝΑ άρθρο του κειμένου της Επιτροπής Θεσμών της ΚΕΔΚΕ που ζητά την υπογραφή δέκα μελών της Γενικής Συνέλευσης για να υποβληθεί αίτηση υποψηφιότητας ψηφοδελτίου για το Διοικητικό Συμβούλιο των Τοπικών Ενώσεων και ζητά να απαλειφθεί. Επίσης προτείνει οι εκπρόσωποι για τη Γενική Συνέλευση της ΚΕΔΚΕ να μην ορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της κάθε ΤΕΔΚ, αλλά να εκλέγονται με ψηφοφορία.

Σ ό,τι αφορά τις επιχορηγήσεις, προτείνει το 30% των πόρων (προέρχονται, δηλαδή αφαιρούνται από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους), να δίνεται στην ΚΕΔΚΕ, το 21% στις ΤΕΔΚ ανεξαρτήτως πληθυσμού και το 49% να κατανέμεται αναλογικά, με πληθυσμιακά κριτήρια.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Συνέδριο με φόντο τα ...κουκιά (2006-12-20 00:00:00.0)
Μεθοδεύσεις για «ντε φάκτο» φορολόγηση (2000-05-09 00:00:00.0)
Νέοι φόροι διά μέσου των δήμων (2000-04-20 00:00:00.0)
Εκλογές υπό περιορισμούς (1999-04-24 00:00:00.0)
"Διεκδικούν" ό,τι τους δίνει η κυβέρνηση (1998-12-02 00:00:00.0)
Στο βωμό της "αποτελεσματικότητας" τα συλλογικά όργανα (1998-05-16 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ