Τετάρτη 9 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ"
Μονόδρομος το μέτωπο για την παιδεία

Ανακοίνωση - κάλεσμα αγώνα της ΔΕΕ ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς

Την ανάγκη συσπείρωσης του κλάδου των εκπαιδευτικών και της δράσης μαζί με γονείς, μαθητές, όλους τους εργαζόμενους, επισημαίνει με ανακοίνωση που εξέδωσε, με αφορμή τη νέα σχολική χρονιά, η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών"."Τα ζητήματα της παιδείας, τα εργασιακά, τα ασφαλιστικά είναι προβλήματα κοινά, των εκπαιδευτικών, των γονιών, των μαθητών, όλων των εργαζομένων. Η ανάπτυξη κοινών αγώνων και η δημιουργία του ΜΕΤΩΠΟΥ είναι μονόδρομος και μπορεί να μπλοκάρει την αντιεκπαιδευτική πολιτική", επισημαίνει η ΔΕΕ.

Η ΔΕΕ τονίζει ότι η αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος, που επιχειρείται, είναι σχεδιασμένη και ολόπλευρη, στη δομή, στο περιεχόμενο και στη λειτουργία. "Και είναι συνολική, τονίζει, γιατί αποκτά στρατηγική σημασία για το κεφάλαιο σαν μέσον της γενικότερης εργασιακής - παραγωγικής αναδιάρθρωσης του καπιταλιστικού συστήματος, με σκοπό την ενίσχυση της οικονομικής και πολιτικής εξουσίας των μονοπωλίων. Επομένως, η "ευελιξία" στην εκπαίδευση γίνεται αποφασιστικής σημασίας όρος για την "ευελιξία" στην εργασία, με στόχο την αύξηση του βαθμού εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης και τον περιορισμό των συνεπειών της κρίσης του συστήματος".

"Το ΥΠΕΠΘ προωθεί την εφαρμογή της "μεταρρύθμισής" του, που θα οδηγήσει ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών, μέσα από ένα πολύπλοκο - ταξικό εξεταστικό σύστημα, εκτός Λυκείου, στα ΤΕΕ, στη στοιχειώδη κατάρτιση, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, στην προετοιμασία τελικά της στρατιάς "απασχολήσιμων"". Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο νόμο για την Τεχνική Εκπαίδευση, που, όπως τονίζεται, "υποβαθμίζει παραπέρα την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και οδηγεί σε εργασιακή αβεβαιότητα τους εκπαιδευτικούς. Τα ΤΕΕ αποτελούν αρχική κατάρτιση, προθάλαμο των ΙΕΚ, που πουθενά δεν τέμνονται με το εκπαιδευτικό σύστημα (Β/βάθμιο ή Γ/βάθμιο). Το νέο εξεταστικό σύστημα, οι πανελλαδικές εξετάσεις σε Β και Γ Λυκείου σε όλα τα μαθήματα εξασφαλίζει σίγουρη πελατεία στην παραπαιδεία και αδειάζει τις τσέπες των γονιών (ήδη οι εγγραφές στα φροντιστήρια έφτασαν στα ύψη και το καλοκαίρι λειτούργησαν τμήματα προετοιμασίας για τη Β Λυκείου)".

Θύματα και οι εκπαιδευτικοί

Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις αυτής της πολιτικής στους εκπαιδευτικούς, η ΔΕΕ τονίζει: "Οι εκπαιδευτικοί είναι τα άλλα θύματα αυτής της πολιτικής. Οι στόχοι του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ φάνηκαν καθαρά με τα "αποτελέσματα". Σκοπός, η δημιουργία νέου Καιάδα, όπου θα ρίχνονται οι εκπαιδευτικοί φορτωμένοι με την ευθύνη των προβλημάτων των σχολείων και της παιδείας. Στον ίδιο Καιάδα θα ρίχνονται και οι μόνιμοι μετά την αξιολόγηση που έρχεται. Με αφορμή τα αποτελέσματα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, ξεδιπλώθηκε και αναπτύχθηκε από κυβέρνηση και ΜΜΕ μια, πρωτοφανής σε χυδαιότητα, επίθεση ενάντια στον κλάδο. Προσπάθησαν να συκοφαντήσουν, να διασύρουν τους εκπαιδευτικούς, το εκπαιδευτικό κίνημα και τους στόχους του, για να νομιμοποιήσουν, έτσι, την πολιτική τους και να προετοιμάσουν το έδαφος για νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα (κύκλοι στα ΑΕΙ, αξιολόγηση εκπαιδευτικών κλπ.). Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού εκφράζουν πρώτα απ' όλα την αποτυχία του, την αναξιοπιστία του, τη μη εγκυρότητά του και κυρίως τη μη αναγκαιότητά του. Απαιτούμε ακύρωση του διαγωνισμού και διορισμούς μόνο μέσα από την επετηρίδα".

Αναφερόμενη στην "αποκέντρωση", η ΔΕΕ επισημαίνει πως, μέσω αυτής, "προωθείται η διαφοροποίηση του δημοσίου σχολείου, ανάλογα με την οικονομική και κοινωνική θέση αυτών για τους οποίους προορίζεται και η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης από την "τοπική κοινωνία". Τα κονδύλια της ΕΕ και τα διάφορα προγράμματα του ΕΠΕΑΕΚ (βιβλιοθήκες, επιμόρφωση, ενισχυτική διδασκαλία κλπ.) εισάγουν στο χώρο της εκπαίδευσης τους "κανόνες" ανταγωνισμού της αγοράς ανάμεσα στις σχολικές μονάδες και σκοπεύουν στην υποταγή και ενσωμάτωση της σχολικής μονάδας, της εκπαιδευτικής κοινότητας στην πολιτική του ΥΠΕΠΘ".

Ανάγκη η αλλαγή συσχετισμών

Η ΔΕΕ εκτιμά ότι όλα τα παραπάνω αποτελούν πλευρές μιας ενιαίας πολιτικής, που εφαρμόζεται τμηματικά, γι' αυτό πρέπει να καταπολεμιέται κάθε έκφρασή της. "Ο κλάδος των εκπαιδευτικών απέδειξε τη μαχητικότητά του στον αγώνα του Ιούνη. Η ΔΕΕ πρωτοστάτησε, όπως πάντα, με όλες της τις δυνάμεις και σ' αυτό τον αγώνα. Οι πρόσφατοι διορισμοί εκπαιδευτικών, που είναι αποτέλεσμα των προηγούμενων αγώνων, κουρέλιασαν τις θεωρίες για αναποτελεσματικότητα των αγώνων και αποδείχτηκε ότι υπάρχει η δυναμική και οι δυνάμεις στο εκπαιδευτικό - εργατικό κίνημα για ανατροπή του Ν. 2525 και των αντιλαϊκών επιλογών στο σύνολό τους. Αποδείχτηκε ότι σωστά η ΔΕΕ επέμενε για αγώνες με συνέχεια όλη τη χρονιά και αντιπάλεψε τη λογική του "μια κι έξω"".

Σε ό,τι αφορά τη στάση των άλλων παρατάξεων σε ΟΛΜΕ - ΔΟΕ στις πρόσφατες συνεδριάσεις, η ΔΕΕ επισημαίνει ότι καταγράφτηκε η σύγκλιση των άλλων παρατάξεων για αναβολή των κινητοποιήσεων και της ιεράρχησης των στόχων της νέας χρονιάς και απευθυνόμενη στους εκπαιδευτικούς τους καλεί να πουν "ΟΧΙ στη λογική της αποδοχής των τετελεσμένων και στις αυταπάτες για δήθεν βελτίωση της ασκούμενης πολιτικής. Οι αγώνες που θα αναπτυχθούν, η συμμετοχή μας στις διαδικασίες του συνδικαλιστικού κινήματος και οι εκλογικές αναμετρήσεις της χρονιάς που αρχίζει πρέπει να καταγράψουν την αντίθεση όλων μας στις επιλογές της ΕΕ και της κυβέρνησης, σε παιδεία, οικονομία, εργασιακά, και να αλλάξουν τους συσχετισμούς στο συνδικαλιστικό κίνημα, ενισχύοντας τη ΔΕΕ, για ένα ταξικό, αγωνιστικό κίνημα", τονίζει η ΔΕΕ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ