Προσφυγή στο ΣτΕ της Ενωσης Κοινωνικών Επιστημόνων
Το μάθημα της "Κοινωνικής και Πολιτικής Οργάνωσης στην Αρχαία Ελλάδα" προκαλεί "έριδες" σε εκπαιδευτικούς, καθώς η Πανελλήνια Ενωση Κοινωνικών Επιστημόνων, με προσφυγή της στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), ζητάει να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και παράνομη η απόφαση του υπουργού Εθνικής Παιδείας, σύμφωνα με την οποία η διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος ανατέθηκε κατ' αρχάς σε φιλολόγους, κοινωνιολόγους και για τρίτη επιλογή σε πτυχιούχους νομικών και πολιτικών σπουδών.
Με απόφαση του υπουργού Παιδείας, η διδασκαλία του μαθήματος της "Κοινωνικής και Πολιτικής Οργάνωσης στην Αρχαία Ελλάδα" στην Α και Β τάξη του Ενιαίου Λυκείου ανατέθηκε στους κοινωνιολόγους (ΠΕ 10), στους απόφοιτους των φιλοσοφικών σχολών (ΠΕ 2) και, τέλος, στους πτυχιούχους των Νομικών και Πολιτικών πανεπιστημιακών σχολών (ΠΕ 13).
Αντίθετα, η Πανελλήνια Ενωση Κοινωνικών Επιστημόνων, στην προσφυγή της, ισχυρίζεται ότι η διδασκαλία του επίμαχου μαθήματος πρέπει να δοθεί μόνο στους πτυχιούχους των νομικών και πολιτικών σχολών, γιατί είναι οι κατ' εξοχήν αρμόδιοι και εξειδικευμένοι σ' αυτόν τον τομέα. Επίσης, η Ενωση στην προσφυγή της επισημαίνει ότι η ανάθεση του μαθήματος "Κοινωνική και Πολιτική Οργάνωση στην Αρχαία Ελλάδα" κατά προτεραιότητα σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 10 και ΠΕ 2 συνιστά επιστημονική και επαγγελματική μείωση του επιστημονικού τους κλάδου και έρχεται σε αντίθεση με τα άρθρα του Συντάγματος 4 (αρχές ισότητας), 5 (κράτος δικαίου), 16 (παιδεία) και 22 (δικαίωμα απασχόλησης).