Παρασκευή 14 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Στην κόψη του ξυραφιού πάλι το έργο

Λίγο πριν το αδιέξοδο οι διαπραγματεύσεις μεταξύ κυβέρνησης και εργολάβων, σχετικά με τα νέα "πανωπροίκια" δεκάδων δισ. δρχ.

Στην κόψη του ξυραφιού βρίσκεται πλέον η κατασκευή του μετρό της Αθήνας εξαιτίας της απληστίας των εργολάβων, αλλά και της απαράδεκτης στάσης της κυβέρνησης, η οποία επέλεξε τη "λύση" των πολύμηνων "φιλικών" διαπραγματεύσεων μαζί τους, καλλιεργώντας το έδαφος για να διεκδικήσουν τα νέα "πανωπροίκια" δεκάδων δισ. δρχ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα κορυφαία στελέχη της κοινοπραξίας των εργολάβων (ο Γάλλος Καρλιέ και ο Γερμανός Νόιμπεκ), σε συνάντηση που είχαν μέχρι αργά προχτές το βράδυ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, εξακολούθησαν - παρότι είχαν προηγηθεί πολύμηνες διαπραγματεύσεις και τρεις συναντήσεις - να επιμένουν στις παράλογες απαιτήσεις τους, επικαλούμενοι "παράθυρα" των σκανδαλωδών συμβάσεων που υπέγραψαν μαζί τους η τωρινή και η προηγούμενη κυβέρνηση.

Κατά τις ίδιες πηγές, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ αρνήθηκε να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις μαζί τους και ουσιαστικά τους έθεσε τελεσίγραφο ή να δεχτούν τις θέσεις του δημοσίου επί των απαιτήσεών τους (που και με βάση αυτές θα λάβουν "πανωπροίκια" 16 έως 10 δισ. δρχ.) ή θα τους κηρύξει έκπτωτους και θα προκηρύξει νέο διαγωνισμό προκειμένου να εκτελεστεί το υπολειπόμενο έργο με άλλους εργολάβους.

Είναι άγνωστο τι θα απαντήσουν οι εργολάβοι μέχρι το τέλος της επόμενης βδομάδας, οπότε θα έχουν νέα συνάντηση με την κυβερνητική επιτροπή μεγάλων έργων, είναι όμως ενδεικτική η πίεση που εξασκείται προς την κυβέρνηση για να ενδώσει στις απαιτήσεις τους, από τις αλλεπάλληλες συναντήσεις των πρεσβευτών της Γαλλίας και Γερμανίας με αρμόδιους υπουργούς.

Οι εργολάβοι, πάντως, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, το μόνο που δείχνουν διατεθειμένοι να κάνουν είναι κάποια "έκπτωση" στις απαιτήσεις τους, οι οποίες αρχικά είχε υπολογιστεί ότι θα κόστιζαν στο ελληνικό δημόσιο (δηλαδή στον ελληνικό λαό) 160 δισ. δρχ. Τώρα, για να συνεχίσουν το έργο ζητούν "μόνο" 400 με 450 εκατ. μάρκα, δηλαδή ένα ποσόν 63 - 70 δισ. δρχ.!

Να υπενθυμίσουμε ότι το ίδιο ποσόν είχαν αποκομίσει ως "πανωπροίκι" με τη σκανδαλώδη συμπληρωματική σύμβαση που υπέγραψαν με την κυβέρνηση πριν 3 χρόνια. Η σύμβαση αυτή, προφανώς, τους άνοιξε την όρεξη.

Πάντως, αν κηρυχτούν έκπτωτοι, το έργο θα ολοκληρωθεί με αρκετά χρόνια καθυστέρηση. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι αν γίνουν δεκτές οι παράλογες απαιτήσεις τους θα ολοκληρωθεί και πολύ νωρίτερα, αφού μέχρι τώρα παρατηρούνται καθυστερήσεις 30 και πάνω μηνών σε κύριες κατασκευαστικές εργασίες, όπως η διάνοιξη των σηράγγων...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Οι εργολάβοι θέλουν και τις επεκτάσεις...(1998-12-23 00:00:00.0)
Αναζητείται ακόμη φόρμουλα για τα "πανωπροίκια"(1997-03-15 00:00:00.0)
Εκατόμβη δισεκατομμυρίων(1996-10-06 00:00:00.0)
Στην "κόψη του ξυραφιού"(1996-10-03 00:00:00.0)
"Διαφάνεια" σε φόντο μαύρο(1996-09-10 00:00:00.0)
Το μετρό και το στριπτίζ(1996-03-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ