Σύντροφοι, συντρόφισσες
Στα πλαίσια του προσυνεδριακού διαλόγου και προσβλέποντας σ' αυτό το ίδιο το 17ο Συνέδριο του ΚΚΕ, έχουμε δύο επιλογές.
Η πρώτη είναι η πεπατημένη. Διαβάζουμε τις Θέσεις, κάνουμε ερωτήσεις, τοποθετούμαστε πάνω σε ζητήματα, εκλέγουμε αντιπροσώπους και όργανα και... πάπαλα.
Περιμένουμε οδηγίες δράσης από την ΚΕ και μπαίνουν και κάποια καθήκοντα όπως οικονομικά, «Ρ», κανένα σωματείο και... τέλος.
Εγώ τουλάχιστον δεν είδα τίποτε άλλο από το 1986 μέχρι σήμερα. Δικαιολογίες γι' αυτό; Πολλές και... δικαιολογημένες!!!
Η δεύτερη επιλογή. Σ' αυτήν θα μείνω. Πράγματι έχουμε επιτέλους δεύτερη επιλογή. Μας την προσφέρουν απλόχερα οι σημερινές Θέσεις για το σημερινό (17ο) Συνέδριο του Κόμματος. 39 Θέσεις σε 64 σελίδες. Γιατί η ΚΕ τις ονόμασε Θέσεις; Κατά τη γνώμη μου είναι 39 Βιβλία. 39 επιστημονικά Βιβλία. Η κάθε Θέση θα μπορούσε άνετα να ξαναγραφεί και να γινόταν ένα σύγγραμμα που θα μπορούσε να αποτελεί ΜΑΘΗΜΑ σε Πανεπιστήμιο Οικονομικό, Νομικό, Κοινωνιολογικό, Πολιτικό, Διεθνών Σχέσεων κλπ.
Ακούμε να λέγεται: Να μελετήσουμε τις Θέσεις! Αυτές τις συγκεκριμένες Θέσεις; Πώς θα γίνει αυτό, σύντροφοι; Εδώ οι φοιτητές μελετούν ένα μάθημα για έξι μήνες και πολλές φορές δεν το περνούν! Εμείς θα μελετήσουμε μέχρι τον Φλεβάρη του 2005 39 Μαθήματα;
Για του λόγου μου το αληθές παραθέτω τα παρακάτω στοιχεία.
Οι 39 Θέσεις αποτελούνται από 1.176 προτάσεις, που η κάθε μία θα μπορούσε να αποτελέσει θέμα πραγματείας, επιστημονικού συγγράμματος, εργασίας πτυχιακής ή έστω θέμα έκθεσης στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ακόμα και μια φράση τριών λέξεων έχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον!!! Η κάθε Θέση με μέσο όρο 30 προτάσεις αποτελεί ένα σημαντικό Επιστημονικό Πόνημα.
Η πρώτη μου... θέση; Να γίνουν σεμινάρια, κύκλοι μελέτης και αφομοίωσης, μαθήματα ανοιχτά στην κοινωνία κ.λπ. στα επόμενα 4 χρόνια (και όχι μόνο), για κάθε θέση χωριστά και με συγκεκριμένους στόχους. Π.χ. δεν μπορεί μέλος της ΚΕ να μην έχει αφομοιώσει πλήρως τη Θέση 34 ή μέλος της καθοδήγησης τη Θέση 35 ή συνδικαλιστικό στέλεχος τη Θέση 21.
Παρά τις παραπάνω διαπιστώσεις μου (για τις δυσκολίες μελέτης των Θέσεων, άσχετα αν ΠΡΕΠΕΙ), θα μπω στον πειρασμό να κάνω κάποια σχόλια και κάποιες παρατηρήσεις και προτάσεις για ορισμένες θέσεις.
Σχόλια - Παρατηρήσεις - Προτάσεις:
Α. ΘΕΣΗ 32. Προτάσεις 18 και 19 από τις 20.
Από τις πιο σημαντικές προτάσεις. Προτείνω να πραγματοποιηθεί Πανελλαδική Συνδιάσκεψη με μέλη και φίλους του Κόμματος με συγκεκριμένες θεματικές ενότητες και να δημιουργηθεί συγκεκριμένο Τμήμα της ΚΕ με κάθετη πανελλαδική οργάνωση. (Οργάνωση Επιστημόνων Ελλάδας).
Β. ΘΕΣΗ 33. Πρόταση 22 από τις 41.
Γ. ΘΕΣΗ 34. Προτάσεις 4 και 38 από τις 52.
Για την πρόταση 4.
Οχι μόνο είναι επιστήμη η πολιτική του Κόμματος, αλλά και ΠΑΡΑΓΕΙ επιστήμη, αρκεί να το καταλάβουμε ΟΛΟΙ αυτό και να δράσουμε ανάλογα.
Για την πρόταση 38.
Αν καταφέρουμε και δημιουργήσουμε στελέχη σύμφωνα με αυτή την πρόταση, τότε θα έχουμε φτιάξει τους καινούριους Μπελογιάννηδες, τους καινούριους Αντύπες, τους καινούριους Βελουχιώτηδες, τους καινούριους...
Δ. ΘΕΣΗ 35. Προτάσεις 8 και 23 από τις 45.
Το ΚΚΕ είναι ένας Οργανισμός Επιστημονικής διαπαιδαγώγησης της ελληνικής κοινωνίας και όχι μόνο. Είναι ένα μεγάλο σχολείο!
Δε θα ήταν λάθος αν διακρίναμε στο Κόμμα Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο και Πανεπιστήμιο!
Οποιος «φοιτά» στο ΚΚΕ, ανάλογα με την ηλικία του, την εργασία του κ.λπ., μαθαίνει τόσα πολλά πράγματα, που ακόμα κι αν φύγει, για διάφορους λόγους, αρκετά από αυτά τα κουβαλάει σε όλη του τη ζωή. Και ενώ συμβαίνει έτσι, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, αυτό δεν είναι φανερό στην ελληνική κοινωνία.
Πρόταση: Η Κομματική Σχολή να αποκεντρωθεί σε όλη την Ελλάδα, να θεματοποιηθεί (εργατικά, νεολαίας, αυτοδιοίκησης, θεσμών κ.λπ.) και να διαβαθμιστεί σε μέση, ανωτέρα και ανώτατη. Να «φοιτούν» σ' αυτή Μέλη, Φίλοι, Οπαδοί και Συνεργαζόμενοι. Η «φοίτηση» σ' αυτή να είναι ΟΡΟΣ για την ανάδειξη στελεχών σε όλες τις βαθμίδες. Η «φοίτηση» στις κομματικές σχολές να προβλεφτεί (στο μέλλον) να γίνεται και μέσω Internet ακόμα και από ανθρώπους που βρίσκονται στο εξωτερικό.
Ε. ΘΕΣΗ 36. Προτάσεις 1, 13, 14 και 15 από τις 23.
Πρόταση: Να εκδοθούν μικρά βιβλιαράκια με θέματα όπως «Η Λαϊκή Οικονομία», «Η Λαϊκή Εξουσία» κ.λπ.
Πρόταση για το «Ρ»: Κάθε 2η Κυριακή ανά μήνα να κυκλοφορεί μαζί με το «Ρ» και η «Εργατοϋπαλληλική Φωνή» όργανο του ΠΑΜΕ.
Πρόταση: Οι ΚΟΒ καλλιτεχνών να δημιουργήσουν σειρές και θεατρικά σκετς.
Πρόταση: Να εκδοθούν μετοχές, που θα αγοραστούν από μέλη και φίλους του Κόμματος.
Ζ. ΘΕΣΗ 37. Προτάσεις 6 και 11 από τις 41.
Προτάσεις:
1. Να προωθηθούν νέα Οργανωτικά σχήματα.
2. Να γίνεται προβολή των σχετικών τοπικών ή και ευρύτερων θετικών αποτελεσμάτων.
3. Ηρθε η ώρα να δούμε Μέτωπα σε μεγάλους τομείς όπως η Υγεία, η Παιδεία κλπ. όμως να δούμε Μέτωπα και σε τομείς όπως η ανεργία, τα νέα ζευγάρια, η εγκληματικότητα, τα ναρκωτικά κ.λπ.
4. Να ενθαρρυνθούν τα μέλη και οι οπαδοί να καταθέσουν και να τύχουν ευμενούς μεταχείρισης παρόμοιες προτάσεις. Φυσικά αυτές να προβληθούν ακόμα και αν δεν υλοποιηθούν άμεσα.
Η. ΘΕΣΗ 39.
Πρόταση: Να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε το ΔΑΑΔΜ (Δ=Διεθνές), με όργανα αντίστοιχα αυτών του ΠΣΕ και της ΠΟΔΝ.
Τι θέλω να αποδείξω τόση ώρα γράφοντας τόσα πράγματα;
Οτι οι Θέσεις της ΚΕ για το 17ο Συνέδριο του ΚΚΕ είναι απλά μία ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ προς τα μέλη, τους φίλους, όλον τον Ελληνικό Λαό.
Και το ερώτημα είναι θα την αποδεχτούμε;
Εγώ λέω ανεπιφύλακτα ΝΑΙ.
Γρηγόρης Μαμάτας
Αλεξανδρούπολη