Τετάρτη 17 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Το μετρό μετράει "πανωπροίκια"

Αλλα 60 περίπου δισ. δρχ. ζητούν οι εργολάβοι και νέα συμπληρωματική σύμβαση για να προχωρήσουν οι εργασίες, που σημειώνουν πάλι τρομακτική καθυστέρηση

Στην κόψη του ξυραφιού βρίσκεται για μία ακόμη φορά η κατασκευή του μετρό της Αθήνας, αφού οι εργολάβοι επιμένουν στην κατάρτιση μιας νέας συμπληρωματικής σύμβασης, με βάση την οποία επιδιώκουν να βάλουν στην τσέπη άλλο ένα "πανωπροίκι" που προσεγγίζει τα 60 δισ. δρχ.!

Προκειμένου, μάλιστα, να υποκύψει το ελληνικό δημόσιο στους νέους εκβιασμούς (όπως είναι γνωστό, πριν ένα χρόνο περίπου κατόρθωσαν με την πρώτη σκανδαλώδη συμπληρωματική σύμβαση να πάρουν άλλα 65 δισ. δρχ. τουλάχιστον), έχουν ξεκινήσει μια βιομηχανία ενστάσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ενστάσεις αυτές ξεπερνούν μέχρι τώρα τις 60, αρκετές από τις οποίες δεν αποκλείεται να τις παραπέμψουν στη δικαστική διαιτησία για να διεκδικήσουν τις αξιώσεις τους.

Οπως έχει αναφέρει και παλιότερα ο "Ρ", αφορμή για τις νέες διεκδικήσεις των εργολάβων αποτέλεσαν οι τρομακτικές καθυστερήσεις του πρώτου "μετροπόντικα", που έχει καθηλωθεί εδώ και ένα εξάμηνο στην πλατεία Καραϊσκάκη. Η κοινοπραξία των εργολάβων "Ολυμπιακό Μετρό", προκειμένου να επιταχύνει τις εργασίες, ζήτησε με έγγραφό της προς την εταιρία "Αττικό Μετρό ΑΕ", που διαχειρίζεται το έργο για λογαριασμό του δημοσίου, πρόσθετη αμοιβή 275 εκατ. μάρκων (45 δισ. δρχ.) μόνο για έργα πολιτικού μηχανικού, ενώ, αν προστεθούν και οι εργασίες των άλλων ειδικοτήτων, το ποσόν αυτό θα προσεγγίσει τα 60 δισ. δρχ. Για να γίνει, όμως, αυτό, απαιτείται μια νέα συμπληρωματική σύμβαση, που θα "χαρίζει" εκτός των άλλων στους εργολάβους και όλες τις καθυστερήσεις που έχουν δημιουργηθεί, και εξαιτίας της καθήλωσης του "μετροπόντικα" και εξαιτίας των αρχαιολογικών ερευνών.

Μεταξύ των μέτρων επιτάχυνσης που προτείνουν οι εργολάβοι συμπεριλαμβάνονται η αγορά νέου γεωτρυπάνου, η μεταφορά του "μετροπόντικα" στη Δάφνη, η εκκένωση κτιρίων στην Αγίου Κωνσταντίνου, η απαλλοτρίωση πολυκατοικιών κ.ά.

Ολες αυτές οι απαιτήσεις δε γίνονται δεκτές προς το παρόν από την "Αττικό Μετρό", παράγοντες της οποίας θεωρούν ότι ο "μετροπόντικας" θα λειτουργήσει κανονικά από τον προσεχή Απρίλη, ενώ στο μεταξύ η σήραγγα στα σημεία που σημειώθηκαν οι καθιζήσεις θα γίνει με τη συμβατική μέθοδο. Το πρόβλημα, όμως, αναμένεται να ενταθεί τους προσεχείς μήνες, όταν ο δεύτερος "μετροπόντικας" θα φτάσει στο Σύνταγμα και θα αντιμετωπίσει κι αυτός τα ίδια σαθρά εδάφη. Ο "μετροπόντικας" αυτός υπολογίζεται να έχει φτάσει στο τέλος του μήνα μπροστά στο "Χίλτον" και να περάσει "ξυστά" από το γυάλινο δρομέα που τοποθετήθηκε εκεί εξαιτίας πάλι των έργων του μετρό στην Ομόνοια.

Παράγοντες των τεχνικών κρίνουν ως απαράδεκτες τις αξιώσεις των εργολάβων, προβάλλοντας το επιχείρημα ότι οι συγκεκριμένοι "μετροπόντικες", που τώρα αποδεικνύεται ότι είναι ακατάλληλοι για χαλαρά εδάφη, ήταν επιλογή δική τους και έγινε μάλιστα αφού είχαν προηγηθεί εμπεριστατωμένες γεωλογικές μελέτες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ