Τρίτη 12 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κοινή δράση με όλο το λαό για τη λύση των προβλημάτων της

Πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή εκδήλωση της ΝΕ Ροδόπης του ΚΚΕ  για τα προβλήματα που  αντιμετωπίζουν τα παιδιά των μειονοτήτων στην ευρύτερη περιοχή κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους

«Στις συνθήκες της ταξικής κοινωνίας και της διεθνούς δράσης του ιμπεριαλισμού, οι μειονότητες πρέπει να διεκδικούν τα δικαιώματά τους σε συμπαράταξη και κοινή δράση με το λαό της χώρας στην οποία ζουν. Τα κοινά ταξικά συμφέροντα αποτελούν τη βάση για να αντιμετωπίζονται οι διαιρετικές προσπάθειες απ' όπου κι αν προέρχονται». Με αυτή τη θέση, που διατύπωσε η Σούλα Βλισίδου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, περιγράφεται το στίγμα που ήθελε να δώσει η ΝΕ Ροδόπης του ΚΚΕ, μέσα από τη δημόσια συζήτηση που πραγματοποίησε το απόγευμα της Κυριακής, για τη μειονοτική εκπαίδευση.

Στην εκδήλωση που έγινε στην αίθουσα τελετών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, στην Κομοτηνή, συμμετείχε μεγάλος αριθμός εργαζομένων, εκπροσώπων φορέων, προσωπικοτήτων της δημόσιας ζωής του τόπου.

Η Σ. Βλισίδου παρουσίασε τις σκέψεις και τους προβληματισμούς της Οργάνωσης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης του ΚΚΕ για τη μειονοτική εκπαίδευση, δεμένες με την πρόταση του Κόμματος για τη λαϊκή εξουσία - λαϊκή οικονομία, το 12χρονο σχολείο και γενικότερα τη θέση του ΚΚΕ για τις μειονότητες, όπως διατυπώνεται στις Θέσεις της ΚΕ για το 16ο Συνέδριο, την πρόταση του ΑΑΔΜ και την ανάγκη συσπείρωσης για την παιδεία.

«Το ΚΚΕ τάσσεται ενεργητικά στο πλευρό κάθε λαού ή μειονότητας (εθνικής, γλωσσικής, θρησκευτικής, πολιτιστικής), που διεκδικεί τα δικαιώματά της», ανέφερε, σημειώνοντας πως οι μειονότητες μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν γέφυρες φιλίας ανάμεσα στους λαούς και όχι όργανα στα χέρια των ιμπεριαλιστών. Μιλώντας ειδικότερα για τα προβλήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης και το πώς το ΚΚΕ βλέπει ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν άμεσα, αλλά και μέσα από τη λογική του ενιαίου 12χρονου υποχρεωτικού δημόσιου και δωρεάν σχολείου, σημείωσε ότι απαιτείται: Αντιμετώπιση των προβλημάτων της κτιριακής υποδομής. «Η πολιτεία - είπε - έχει υποχρέωση να ενισχύσει τις σχολικές επιτροπές για να αντιμετωπιστούν συγκεκριμένα προβλήματα».

Για το Τζελάλ Μπαγιάρ (γυμνάσιο), αλλά και για τα δημοτικά σχολεία, ανέφερε πως πρέπει να δημιουργηθούν καινούριες αίθουσες ή και καινούριο κτίριο στην πόλη. Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων με τους μετακλητούς δασκάλους, πρότεινε να διορίζονται ντόπιοι. Επίσης να καταργηθεί η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) και να γίνει τμήμα ανάλογο στο ΔΠΘ (οι ΕΠΑΘίτες που υπάρχουν να περάσουν σεμινάρια και να διοριστούν).

Για τα βιβλία και τον τρόπο διδασκαλίας τους, όπου επίσης εμφανίζονται προβλήματα, σημείωσε πως η εφαρμογή των πρωτοκόλλων προϋποθέτει καλές σχέσεις και καλή διάθεση από τις δύο χώρες. «Μπορούν να γραφούν βιβλία σε συνεργασία με ντόπιους εκπαιδευτικούς από τη μειονότητα», διευκρίνισε. Η ελληνική γλώσσα πρέπει να διδάσκεται στα παιδιά σαν ξένη γλώσσα και να γίνονται μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας. Να μπορούν και σήμερα τα παιδιά της μειονότητας που πηγαίνουν στο δημόσιο σχολείο να διδάσκονται τη μητρική τους γλώσσα και τη θρησκεία τους. Αυτό σημαίνει ανάλογη προσαρμογή και των σχολικών προγραμμάτων. Καταπολέμηση του λειτουργικού αναλφαβητισμού μέσα από προγράμματα της ΝΕΛΕ. Τα ιεροσπουδαστήρια να αποτελούν σχολές μετά το 12χρονο βασικό σχολείο που θα βγάζουν αποκλειστικά τους θρησκευτικούς λειτουργούς.

Στην εκδήλωση μίλησαν, επίσης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Επιστημόνων της Μειονότητας Δυτικής Θράκης κ. Γιουτζέλ, ο οποίος αναφέρθηκε στις διακρατικές συνθήκες μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας που ισχύουν για τη μειονοτική εκπαίδευση και την άσχημη κατάσταση που υπάρχει στα μειονοτικά γυμνάσια και δημοτικά σχολεία από την άποψη των υποδομών και του διδακτικού προσωπικού. Επέμενε στην εφαρμογή των διακρατικών συμφωνιών.

Ο γιατρός Ιμπράμ Ονσούνογλου αναφέρθηκε στο διακρατικό χαρακτήρα της μειονοτικής εκπαίδευσης, υπογράμμισε την οξύτητα του προβλήματος, τονίζοντας ότι εξαιτίας του μπορεί ανά πάσα στιγμή να υπάρξει αναταραχή. Περιέγραψε τη δομή της μειονοτικής εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας πως στη μειονοτική συνείδηση η μειονοτική εκπαίδευση, και ιδιαίτερα το τουρκόφωνο τμήμα της, αποτελεί στήριγμα της πολιτιστικής και εθνικής ιδιαιτερότητας της μειονότητας. Πρότεινε ανάμεσα στα άλλα την ελεύθερη λειτουργία του ειδικού καθεστώτος στη μειονοτική εκπαίδευση, ώστε να μη χρησιμοποιείται η μειονοτική εκπαίδευση σαν μέσο καταπίεσης.

Παρεμβάσεις έκαναν ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γκαλήπ Γκαλήπ, που επισήμανε ότι παρά τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης το πρόβλημα της μειονοτικής εκπαίδευσης παραμένει σημαντικό και πρότεινε μειονοτική εκπαίδευση, σύμφωνα με τις συμβάσεις και τα πρωτόκολλα.

Επίσης παρεμβάσεις έκαναν ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Ροδόπης, εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Ροδόπης, δημοσιογράφοι (όπως ο Αμπντούλ Χαλίλ Ντεντέ, Μεχμέτ Τσουκιντζίμ, Αϊντίν Ομέρογλου, Δάμωνας Δαμιανός κλπ.) και πολλοί εργαζόμενοι.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο δήμαρχος Σώστου Σ. Ερντογκάν, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κομοτηνής, ο πρόεδρος και μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Δασκάλων Αποφοίτων της ΕΠΑΘ, νομαρχιακοί σύμβουλοι, ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ροδόπης, καθηγητές και δάσκαλοι από μειονοτικά και δημόσια σχολεία της Ροδόπης και Ξάνθης, μέλη σχολικών επιτροπών και εκπρόσωποι συλλόγων γονέων και κηδεμόνων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ