Τρίτη 11 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κανείς παπάς να μην τους ψηφίσει

Σε μια εκδήλωση της οργάνωσης «Ζωή» παραβρέθηκε ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος και μίλησε για τα εγκλήματα και την υποκρισία του Αμερικανού Προέδρου. «Τα χέρια του, είπε, στάζουν αίμα και όμως όλοι είδαμε τον κ. Κλίντον να προσεύχεται υπέρ της ειρήνης». Είπε ακόμα και για τους αρχηγούς των χριστιανών, «που έχουν υπάγει τις αξίες που δίδαξε ο Χριστός στα άνομα συμφέροντά τους". Θύμισε ακόμα στους ακροατές του τη Νέα Τάξη του Χίτλερ και συνέχισε: «Φοβάμαι όμως ότι η Νέα Τάξη αυτής της υπερδύναμης μπορεί να εξοντώσει βιολογικά όποιον αντιδρά. Αυτή η Νέα Τάξη απειλεί την ανεξαρτησία της ανθρώπινης σκέψης».

Σε δήλωσή του στο ραδιόφωνο του «Φλας» ο μητροπολίτης Ζακύνθου σχολίασε τα παραπάνω: «Είναι γεγονός ότι τα χέρια του (του Κλίντον) στάζουν αίμα, αλλά εκείνος τα χαιρέτησε, άρα λερώθηκε και εκείνος, ενώ εγώ δεν τα χαιρέτησα τα χέρια του Κλίντον. Μπορούσε να κάνει κάτι και να μην πάει καθόλου στον Κλίντον, τώρα που το θυμήθηκε είναι λίγο αργά, ήδη έχει λερωθεί».

Δεν ανέφερα τα παραπάνω για να κατηγορήσω τους δύο μητροπολίτες προσωπικά. Αλλά δεν μπορείς να λες «κάποιος μητροπολίτης είπε σε κάποιον άλλο μητροπολίτη κλπ.», γιατί θα μοιάζει σαν παραμύθι του Νασρεδίν Χότζα. Πρέπει να γράψω πού και πώς και από ποιους ειπώθηκαν αυτά για να ξέρουμε σίγουρα ότι συζητάμε για πραγματικά γεγονότα και να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας. Και στην περίπτωση αυτή το γεγονός είναι ότι δύο από τις κεφαλές της Εκκλησίας συμφωνούν ότι ο Κλίντον είναι μακελάρης των λαών που τα χέρια του στάζουν αίμα και ότι με τη Νέα Τάξη έχει τη δυνατότητα να σκοτώνει κατά μάζες όσους δεν υπακούουν στα συμφέροντα των ΗΠΑ και των αφεντικών του που αρνούνται να παραχωρήσουν έστω και ψίχουλα από τη λεία τους στους πεινασμένους λαούς.

Συμφωνούν οι δυο ιεράρχες σ' αυτά, αλλά πού καταλήγουν; Ποιο είναι το «διά ταύτα» τους; Οτι άμα δώσεις το χέρι σου στον Κλίντον, στον εχθρό της ανθρωπότητας, λερώνεσαι και άμα δεν το δώσεις, γιατί δε σε καλέσανε ή γιατί έκανες τον άρρωστο και το απέφυγες ή γιατί σοφίστηκες μια οποιαδήποτε δικαιολογία και δεν τον συνάντησες, γίνεσαι ήρωας;

Αν είσαι μητροπολίτης είσαι άξιος να ηγηθείς των πιστών που σε ακολουθούν; Αν είσαι πολιτικός, είσαι άξιος να ηγηθείς του λαού που σε ψηφίζει; Και αν είσαι αξιωματικός, είσαι άξιο τέκνο της πατρίδας;

Δεν κρίνω κανένα ως άτομο, δε μ' ενδιαφέρουν. Μ' ενδιαφέρουν τα συμπεράσματα που πρέπει να βγαίνουν από κάθε γεγονός. Και από όσα συμβαίνουν γύρω μας είναι βέβαιο ότι όλοι ξέρουμε πως υπάρχουν δύο δρόμοι. Αγνοια δε δικαιολογείται. Ο ένας δρόμος είναι του αγώνα και της αντίστασης ενάντια στην αποκτήνωση και την εξαφάνιση κάθε ίχνους πολιτισμού και ο άλλος της υποταγής. Αυτό το δεύτερο δρόμο τον ακολουθεί ο κόσμος που χωρίζεται σε διάφορες κατηγορίες. Μία κατηγορία αποτελείται απ' αυτούς που... «αγωνίζονται να μην ξέρουν τίποτα απ' όσα γίνονται γύρω τους». Θεωρία τους, ο στρουθοκαμηλισμός. Ο,τι γίνεται γύρω τους, είναι φυσικό. Προσπαθούν να συγκεντρωθούν και να απομονωθούν στον εαυτό τους με το κεφάλι χωμένο στην άμμο για ό,τι αφορά τα «φυσικά» κοινωνικά προβλήματα, όπως εκμετάλλευση, απάτη, πόλεμος, πείνα, ανεργία, ναρκωτικά. Και όταν τους στριμώξεις και τους ξυπνήσεις από την αγαπημένη τους νάρκη, θα σου πουν ότι «έτσι είναι ο κόσμος και δεν αλλάζει». Ολα αυτά είναι φυσικά, θα επιμείνει. «Τι θέλω εγώ να μπερδευτώ και να κάνω εχθρούς;».

Αλλη κατηγορία είναι αυτοί που ξεσκονίζουν τους δυνατούς και παλεύουν με νύχια και με δόντια να αναρριχηθούν και να σταθεροποιηθούν σε ανώτερες θέσεις. Και η τρίτη κατηγορία έχει αυτούς που θα κάνουν οποιαδήποτε εξευτελιστική δουλιά για ψίχουλα. Ομως αυτές οι κατηγορίες και σίγουρα πολλές άλλες ανάμεσά τους, με διαφορετικές αποχρώσεις, δε φυτρώνουν σαν τα ραπάνια στα χωράφια. Δεν είναι κατάδικοι της κόλασης, που τους έστειλε ο Βελζεβούλ στη Γη, για να βοηθήσουν στην εδραίωση του φασισμού. Είναι άνθρωποι σαν και μας. Ανθρωποι που όπως και εμείς ήταν κάποτε μωρά που κλάψανε, που γελάσανε, που αρρωστήσανε, που παίξανε μπάλα με ένα πανί φουσκωμένο με κουρέλια και ραμμένο από τη γιαγιά που την ώρα που το έραβε τους συμβούλευε να μην παίζουν μπάλα στα σοκάκια σαν τα χαμίνια, αλλά να διαβάζουν τα μαθήματά τους. Αυτά τα μωρά, λοιπόν, μεγαλώνοντας πήραν αυτό το δρόμο από εξωτερικές επιρροές και διδασκαλίες.

Και τώρα ας ξανάρθουμε στους μητροπολίτες που απ' αυτούς ξεκίνησε η σημερινή ιστορία.

Να πούμε, λοιπόν, στον μητροπολίτη Ζακύνθου αυτό που είπε ο Χριστός σ' αυτούς που θέλανε να θάψουν τη μοιχαλίδα στις πέτρες: «Ο αναμάρτητος υμών πρώτος βαλέτω λίθον επ' αυτήν». Και στον αρχιεπίσκοπο αυτό που είπε στη μοιχαλίδα αφού την έσωσε: «Ουδέ εγώ σε κατακρίνω. Πορεύου και από του νυν μηκέτι αμάρτανε».

Ας μην κατηγορεί ο ένας τον άλλον. Αφού ξέρουν τώρα ποιο είναι το κακό, ας διδάξουν το καλό.

Την άλλη φορά που θα θελήσει να έρθει κάποιος Κλίντον, ας τεθούν επικεφαλής του κόσμου να τον προστατέψουν με την παρουσία τους από τα ΜΑΤ και τους κουκουλοφόρους και ας εξηγήσουν αυτοί στον υπουργό Δημόσιας Τάξης τα ολοφάνερα.

Και τώρα που σίγουρα θα 'ρθουν οι διαδηλώσεις των μαθητών, ας κατέβουν μαζί τους στο δρόμο. Η αγραμματοσύνη βοηθά να δημιουργηθούν οι κατηγορίες που αναφέραμε, γι' αυτό και το κράτος προσπαθεί να την επιβάλλει. Ας παλέψουμε για σωστή και δωρεάν παιδεία. Και αφού «οι αρχηγοί των χριστιανών έχουν υπάγει τις αξίες που δίδαξε ο Χριστός στα άνομα συμφέροντά τους», κανένας παπάς να μην τους ψηφίσει. Αμήν.


Του
Τίτου ΒΑΝΔΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ