Παρασκευή 29 Μάρτη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
19ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΚΕ - ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
Μερικές σκέψεις

Για το σχεδιασμό μας στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων αλλά και γενικότερα στον Κεντρικό Σχεδιασμό για τον τομέα των Τηλεπικοινωνιών/Νέων Τεχνολογιών θεωρώ ότι πρέπει να βοηθήσουμε ώστε οι μαθητές να απαγκιστρωθούν από το μονοπωλιακό λογισμικό και να στραφούν σε Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα ώστε η νέα βάρδια της εργατικής τάξης που θα αποφοιτήσει από το δημόσιο σχολείο να μην είναι δεσμευμένη ακόμη και σε αυτό τον τομέα από τα μονοπώλια και ταυτόχρονα να έχει μπολιαστεί με την ιδέα της συνεργατικότητας, κάτι φυσικά που είναι ζητούμενο σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία. Η πρόταση αυτή είναι βέβαια αποσπασματική, μπορεί όμως να ενσωματωθεί στην άποψή μας (θέσεις 85-86) για τον Κεντρικό Σχεδιασμό και την Παιδεία λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι νέες τεχνολογίες είναι -και θα συνεχίσουν να είναι- ένας πολύ σημαντικός και αναπτυσσόμενος τομέας της οικονομίας και χρησιμοποιούνται ως εργαλείο σε ολοένα και περισσότερα επαγγέλματα.

Νομίζω ότι πρέπει να ασχοληθούμε -ειδικά το ΚΜΕ και το Τμήμα Παιδείας της ΚΕ- με τον τρόπο ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών ως εποπτικού μέσου αλλά και ως «μέσου», αντίστοιχου με τη γλώσσα στην πολιτιστικο-ιστορική θεωρία του Βιγκότσκι ή τη θεωρία δραστηριότητας του Λεοντίεφ, στο δημόσιο σχολείο με βάση τη μαρξιστική-λενινιστική θεωρία. Επίσης, πρέπει να ασχοληθούμε με τη εισαγωγή της Πληροφορικής ως μάθημα στο σχολείο και με βάση την εισαγωγή του στην ΕΣΣΔ από τον ακαδημαϊκό Αντρέι Πετρόβιτς Ερσόφ, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη όλες τις έρευνες για την αρνητική επίπτωση των νέων τεχνολογιών στη νευροφυσιολογία και την ψυχολογία των παιδιών. Οι ΤΠΕ βρίσκονται εδώ και χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση ακολουθώντας τη θεωρία του κονστρουκτιβισμού ο οποίος προσπαθεί μέσα από τη «δημοκρατία» του να κρατήσει τους μαθητές όμηρους του καπιταλισμού, χωρίς σκέψη για αλλαγή του κόσμου. Σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι πρέπει να μας γίνει συνείδηση ότι τα ζητήματα της Παιδείας δεν πρέπει να απασχολούν μόνο τους συντρόφους εκπαιδευτικούς ή γονείς αλλά όλα τα μέλη και τα στελέχη μας.

Για την αυτομόρφωση και την ιδεολογικοπολιτική ισχυροποίηση του Κόμματος θεωρώ ότι θα πρέπει να αξιοποιήσουμε τις νέες τεχνολογίες δημιουργώντας άμεσα θεματικό ευρετήριο για δημοσιεύσεις και φωτογραφίες στη σελίδα του «Ριζοσπάστη» με ταυτόχρονη αναβάθμιση της ιστοσελίδας του. Η λειτουργία της ιστοσελίδας του «902» ως δικτυακής πύλης (portal) καθώς και της ιστοσελίδας της ΚΟΜΕΠ βοήθησε στην καλύτερη επαφή συντρόφων και οπαδών με την επικαιρότητα και την ιδεολογία μας. Νομίζω πως πρέπει να μελετήσουμε τον τρόπο αξιοποίησης των κοινωνικών δικτύων (Facebook, Twitter, Google Plus) χωρίς αναβολές. Είναι δύσκολο θέμα στο οποίο πρέπει να κρατηθούν λεπτές ισορροπίες και χρειάζεται αυστηρό ιδεολογικό πλαίσιο για αποφυγή τυχόν παρεκκλίσεων. Μια πρώτη μου σκέψη είναι να δημιουργηθούν αρχικά λογαριασμοί από τις οργανώσεις σε επίπεδο περιοχής ή τομέα ώστε να μελετήσουμε καλύτερα τα οφέλη και τα προβλήματα που τυχόν θα προκύψουν. Μελλοντικά θα μπορούσαμε να δούμε και την ψηφιοποίηση όλων των εκδόσεων της «Σύγχρονης Εποχής». Για την καλύτερη βοήθεια της ΚΕ και των οργανώσεων θεωρώ ότι πρέπει να δημιουργηθεί βοηθητική επιτροπή στην ΚΕ για την Πληροφορική και τις Νέες Τεχνολογίες η οποία να ασχολείται με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών τόσο κεντρικά όσο και στις οργανώσεις και να μελετήσει την αποδέσμευση του Κόμματος από οποιοδήποτε μονοπωλιακό λογισμικό.


Νίκος Αντωνιάδης
ΝΕ Καστοριάς


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ