Πέμπτη 11 Οχτώβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
Στο στόχαστρο οι λαοί
ΚΟΜΙΣΙΟΝ
Προωθούν ολιγοπώλιο στους ευρωπαϊκούς ουρανούς

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ (του ανταποκριτή μας ΒΗΣ. ΓΚΙΝΙΑ).--

Η Κομισιόν προτείνει μειωμένες και χρονικά περιορισμένες κρατικές ενισχύσεις προς τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, που έχουν πληγεί μετά τα γεγονότα της 11/9/2001, προδιαγράφοντας έτσι το ολιγοπώλιο ορισμένων, κυρίως γερμανικών και βρετανικών εταιριών, στους ευρωπαϊκούς «ανοιχτούς ουρανούς».

Σύμφωνα με πρόταση που υιοθέτησε χτες η Κομισιόν, μετά από εισήγηση της αντιπροέδρου Λογιόλα ντε Παλάθιο (Μεταφορές) και του αρμόδιου για τον ανταγωνισμό επιτρόπου Μάριο Μόντι, το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών καλείται να υιοθετήσει στις 16/10/2001 ένα πακέτο «μέτρων» που, παρά την έκτακτη κρίση, συνεχίζει τη φιλελεύθερη πολιτική «εκσυγχρονισμού» που απειλεί, πλέον, με κλείσιμο μια σειρά από μικρές εταιρίες αερομεταφορών, όπως για παράδειγμα τη βελγική Sabena που τελεί ήδη υπό δικαστική προστασία. Σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν προβλέπεται χορήγηση κρατικής βοήθειας προς τις πληγείσες εταιρίες μόνο για το τετραήμερο μετά την 11/9/2001 που ήταν κλειστός ο εναέριος χώρος των ΗΠΑ, ενώ οι σχετικές αιτήσεις θα υποβληθούν προς έγκριση από την Κομισιόν, ξεχωριστά η κάθε μία. Οι ίδιες οι υπηρεσίες της Κομισιόν εκτιμούν ότι οι απώλειες των εταιριών ήταν μεγάλες, τόσο σε μειώσεις πτήσεων όσο και στο κόστος πρόσθετων μέτρων ασφαλείας.

Οσον αφορά την κρατική βοήθεια για την κάλυψη των πρόσθετων ασφαλίστρων, η Κομισιόν προτείνει τα κράτη - μέλη να μπορούν να εγγυηθούν των ενισχύσεων αλλά μόνο μέχρι το τέλος του έτους (2001) και με την προϋπόθεση ότι οι εταιρίες δε θα βρεθούν σε «πλέον ευνοϊκή» κατάσταση απ' αυτήν που είχαν πριν από την 11/9/2001 και τα μέτρα αυτά θα πρέπει να τεθούν υπό την έγκριση της Κομισιόν. Στο πακέτο συμπεριλαμβάνονται και με μια σειρά δευτερεύουσες προτάσεις, όπως η ανάληψη από το Δημόσιο του κόστους ορισμένων έκτακτων μέτρων ασφαλείας καθώς και το δικαίωμα στις εταιρίες διατήρησης μιας αεροπορικής γραμμής, έστω και αν προσωρινά αναβληθούν οι πτήσεις, εξαιτίας της κρίσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν από την 11/9/2001 υπήρξε σημαντική μείωση των πτήσεων από 15% μέχρι 30%, με αντίστοιχη αύξηση (20-30%) του κόστους των πρόσθετων μέτρων ασφαλείας, ενώ 108 αεροσκάφη παρέμειναν στο έδαφος. Αλλά όπως δήλωσε χτες η αρμόδια επίτροπος Λογιόλα ντε Παλάθιο «η αναδιάρθρωση των αερομεταφορών είχε αρχίσει πριν από τις επιθέσεις και όχι μόνο πρέπει να συνεχιστεί, αλλά και να επιταχυνθεί. Στις Βρυξέλλες εκτιμούν ότι οι αεροπορικές εταιρίες που αντιμετωπίζουν προβλήματα ήδη πριν την έκτακτη κρίση, δεν έχουν πλέον καμία ελπίδα να επιβιώσουν και οι «ευρωπαϊκοί ουρανοί» θα κυριαρχούνται από μερικές, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, μεγάλες εταιρίες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ