Τρίτη 14 Γενάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Οι ένοχοι

Ολα ξεκίνησαν (ή τελείωσαν) για την Κόρινθο στη 1 το μεσημέρι της Κυριακής. Μετά από μία ξαφνική και έντονη βροχή η πόλη κατακλύστηκε από αμέτρητους τόνους νερού.

Κατά τον υπουργό, φταίνε "η φύση και ο Θεός". Κι όμως, σε πρωτοσέλιδο άρθρο της 31ης Αυγούστου 1995 του εκδότη της τοπικής εφημερίδας "Φωνή της Κορινθίας", Ευάγγ. Κόκκινου,προφητικά περιγραφόταν με κάθε λεπτομέρεια η προχτεσινή πλημμύρα. Από την έρευνα του "Ρ" προέκυψαν επίσης τα εξής: Τον Αύγουστο του 1995 η Δημοτική Επιχείρηση Υδρευσης και Αποχέτευσης Κορίνθου έκανε μελέτη σχετικά με τη σχεδιαζόμενη κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Αθηνών - Κορίνθου - Τρίπολης, όπου επισήμανε τον κίνδυνο από την κατασκευή αγωγών που παροχετεύουν τα όμβρια ύδατα των τμημάτων Γαλότα - Κόρινθος, Σολωμός - Κόρινθος και Κόρινθος - κόμβος Αρχαίας Κορίνθου μέσα στο χείμαρρο Ξηριά.

Επειδή ο χείμαρρος δεν μπορεί να δεχτεί επιπλέον ύδατα, η ΔΕΥΑΚ πρότεινε στην κατασκευαστική εταιρία "ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ", του γνωστού Εμφιετζόγλου,να μην προχωρήσει στην κατασκευή των αγωγών, αλλά να κατασκευάσει υπόγειο αγωγό, "ένα δεύτερο Ξηριά" κάτω από την οδό "Γ. Παπανδρέου" (σ.σ. είναι η οδός που πλημμύρισε, καθώς εκεί ξέσπασε ο χείμαρρος). Η εταιρία αποδέχτηκε την πρόταση και παρέπεμψε τη ΔΕΥΑΚ στον μελετητή μηχανικό Δημήτρη Σωτηρόπουλο,ο οποίος με τη σειρά του συμφώνησε. Στη συνέχεια, το έργο μέσω του Δήμου Κορίνθου προτάθηκε στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και με τη δική της σύμφωνη γνώμη στη ΔΕΚΕ, στην ΠΥΔΕ (υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ) και τελικά στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Ολοι οι προαναφερόμενοι συναίνεσαν για την κατασκευή, συμπεριλαμβανομένου και του Κ. Κίτσιου, γενικού διευθυντή της ΜΕΟ, άλλης υπηρεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ, (το γενικό διευθυντή που χτες επικαλέστηκε ο Κ. Λαλιώτης για να "αποδείξει" πως η Εθνική Οδός δεν ευθύνεται για τις πλημμύρες).

Ακόμη και το ΥΠΕΧΩΔΕ, όπως μπορεί να φανεί από τα έγγραφα της εποχής, είχε συναινέσει. Ομως το έργο δεν έγινε ποτέ! Αντίθετα, η Εθνική Οδός κατασκευάστηκε με βάση τα αρχικά σχέδια. Ολο το έργο θα κόστιζε 600 ως 700 εκατομμύρια δραχμές και θα έσωζε την Κόρινθο. Σήμερα οι ζημιές είναι εκατονταπλάσιες. "Σύμπτωση": η πλημμύρα έγινε ακριβώς στο επικίνδυνο σημείο για το οποίο η ΔΕΥΑΚ είχε προειδοποιήσει. Και κάτι ακόμα: σύμφωνα με υπολογισμούς ειδικών, ο χείμαρρος Ξηριάς την ώρα της πλημμύρας "κατέβαζε" περίπου 700 κυβικά μέτρα νερού ανά δευτερόλεπτο, ενώ άντεχε το πολύ 350. Τα υπόλοιπα χύνονταν στην πόλη. Υπολογίζοντας τη διάρκεια της βροχόπτωσης πρέπει από το χείμαρρο να πέρασαν πάνω από 1,5 εκατομμύρια κυβικών μέτρων νερού. Στη μελέτη της ΔΕΥΑΚ σημειωνόταν ο κίνδυνος από τους αγωγούς, που θα σώρευαν στον Ξηριά περίπου 1 εκατομμύριο κυβικών μέτρων νερού. Οσα περίπου ήταν αυτά που πλημμύρισαν την Κόρινθο. Και άλλη σύμπτωση;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ