Παρασκευή 14 Νοέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΕΡΑΜΕΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ
Οι αρχαιολόγοι είχαν προειδοποιήσει από το 1985!

Αποφασισμένη να συνεχίσει το επικίνδυνο πείραμα η κυβέρνηση, παρά τους φόβους των αρχαιολόγων για καταστροφή σημαντικών αρχαιολογικών μνημείων

Αποφασισμένοι να συνεχίσουν το επικίνδυνο πείραμα με την κατασκευή της γραμμής του μετρό κάτω από τον Κεραμεικό, θέτοντας σε κίνδυνο τον αρχαιολογικό χώρο, είναι οι αρμόδιοι των υπουργείων ΠΕΧΩΔΕ και Πολιτισμού και της εταιρίας "Αττικό Μετρό ΑΕ".

Παρά τους φόβους των αρχαιολόγων για καταστροφή σημαντικών αρχαιολογικών μνημείων και του ποταμού Ηριδανού, ο γενικός γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Εργων Γ. Γανωτής και ο πρόεδρος της "Αττικό Μετρό" Λ. Κίκηρας επανέλαβαν χτες, σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ) και το Ελληνικό Τμήμα Διεθνούς Συμβουλίου Μνημείων και Τοποθεσιών (ICOMOS), ότι η απόφαση για την κατασκευή πιλοτικής σήραγγας στον Κεραμεικό είναι ειλημμένη και δεν πρόκειται να αλλάξει.

Ωστόσο, μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε το γενικό γραμματέα Δημοσίων Εργων και τον πρόεδρο της "Αττικό Μετρό". Παρά τους ισχυρισμούς τους ότι το πρόβλημα με τον Κεραμεικό προέκυψε πολύ μετά την υπογραφή της σύμβασης με την κατασκευάστρια κοινοπραξία και μέχρι τότε οι αρχαιολόγοι σιωπούσαν, η πρώην διευθύντρια της Γ Εφορείας Αρχαιοτήτων Θ. Καράγεωργα αποκάλυψε ένα έγγραφο του 1985 προς τα υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Πολιτισμού, σύμφωνα με το οποίο οι αρχαιολόγοι είχαν επισημάνει από τότε τους κινδύνους! Μάλιστα, η Θ. Καράγεωργα επισήμανε ότι οι τότε υπουργοί Χωροταξίας, Δημοσίων Εργων και Πολιτισμού δεν έθεσαν καθόλου το θέμα προς συζήτηση και είχαν δηλώσει ότι η συγκεκριμένη γραμμή του μετρό θα περάσει οπωσδήποτε από τον Κεραμεικό...

Από την πλευρά του ο Γ. Γανωτής, σε μια προσπάθεια να πείσει ότι μπροστά στην πολιτιστική κληρονομιά δεν υπολογίζεται το οποιοδήποτε κόστος, δήλωσε πως δεν έχει πειστεί για τους κινδύνους από την κατασκευή της πιλοτικής σήραγγας για τα μνημεία, ενώ ισχυρίστηκε ότι "σε περίπτωση που δημιουργηθεί το οποιοδήποτε πρόβλημα, τότε ο σχεδιασμός θα αλλάξει".

"Δεν έπρεπε να περάσει η γραμμή του μετρό από τον Κεραμεικό", τόνισε ο καθηγητής Γεωλογίας Ηλ. Μαργιολάκος και μέλος της Επιτροπής του υπουργείου Πολιτισμού για την παρακολούθηση των έργων. Ωστόσο, ο καθηγητής υπεραμύνθηκε της πιλοτικής σήραγγας, χωρίς όμως να διαβεβαιώσει ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για τα μνημεία του Κεραμεικού. Μάλιστα δήλωσε ότι "υπάρχει κίνδυνος να στερέψει ο Ηριδανός ποταμός" και πως "είναι σίγουρο ότι θα γίνουν καθιζήσεις, αν δε ληφθούν μέτρα"...

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της "Αττικό Μετρό" Λ. Κίκηρας σημείωσε ότι αν αλλάξουν τα σχέδια, θα υπάρξει ένα πρόσθετο κόστος 9 δισ. δρχ. για τη νέα χάραξη και 8,5 δισ. δρχ. για την αξιοποίηση υφιστάμενου ορύγματος με τη δημιουργία υπόγειου γκαράζ 1.000 θέσεων. Παράλληλα, υποστήριξε ότι αν ακολουθηθεί η εναλλακτική μέθοδος διάνοιξης της σήραγγας, τότε θα καθυστερήσει η κατασκευή του μετρό κατά 65 μήνες. Κι όλα αυτά τη στιγμή που η κυβέρνηση και η "Αττικό Μετρό" χαρίζουν με κάθε ευκολία τεράστια "πανωπροίκια" στους εργολάβους (64 δισ. δρχ. μόνο από τη συμπληρωματική σύμβαση), ενώ οι καθυστερήσεις στην κατασκευή του έργου είναι τόσες που κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει πότε ακριβώς θα τελειώσει...

Ο Λ. Κίκηρας πάντως διαβεβαίωσε ότι αν δημιουργηθεί πρόβλημα, τότε θα σταματήσουν αμέσως τα έργα και θα γίνει η εναλλακτική χάραξη. Το ερώτημα είναι γιατί αυτό δε γίνεται τώρα και οι αρμόδιοι επιμένουν στο ρίσκο της καταστροφής ενός από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους.

Κώστας ΠΑΣΑΚΥΡΙΑΚΟΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σώθηκε ο Κεραμεικός (1997-12-20 00:00:00.0)
Συνυπεύθυνοι αν ο Κεραμεικός... (1997-12-06 00:00:00.0)
Κίνδυνος για τον Κεραμεικό (1997-11-08 00:00:00.0)
"Πιλοτικός" συμβιβασμός (1996-12-12 00:00:00.0)
Αμετρη ...η "Μετρό" (1996-11-28 00:00:00.0)
Διεθνής ...για τον Κεραμεικό (1996-09-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ