Παρασκευή 15 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ενεργά και αποφασιστικά στο πλευρό των μαθητών

Λεων. Αυδής,επικεφαλής της "Συμπαράταξης για την Αθήνα",δημοτικός σύμβουλος

"Ο αγώνας των μαθητών και των μαθητριών, των εκπαιδευτικών και των φωτισμένων γονιών, για να αποτρέψουν τη μετατροπή των παιδιών μας σε μαραζωμένους άνεργους απασχολήσιμους, είναι το πιο ελπιδοφόρο μήνυμα των τελευταίων χρόνων.

Εμείς είμαστε δίπλα στα παιδιά μας και γι' αυτό είμαστε αντίθετοι στο μαύρο μέτωπο όλων εκείνων που με την καταστολή, τις προβοκάτσιες ή τη δήθεν πατρική νουθεσία προσπαθούν να σταματήσουν τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις και να αποκρύψουν από το λαό ότι το ζήτημα που κρίνεται σήμερα είναι το περιεχόμενο της παιδείας και επομένως το ίδιο το μέλλον του λαού μας.

Η "Συμπαράταξη" καλεί τα μέλη και τους φίλους της να πάρουν μαζικά μέρος στη διαδήλωση της Παρασκευής".

Γιώργος Σαρηγιάννης, καθηγητής ΕΜΠ

Ο καπιταλισμός στην ολοκλήρωσή του κάνει ιδιαίτερα άγρια απόληψη υπεραξίας. Και οι νέοι κανόνες του, το Μάαστριχτ και το Αμστερνταμ, που με τυφλή πίστη εφαρμόζουν οι ντόπιοι υπαλληλάκοι του, είναι εύγλωττοι: Ιδιωτικοποιήσεις, περικοπές κοινωνικών δαπανών, κατεδάφιση κατακτήσεων των εργαζομένων, παιδεία δύο ταχυτήτων και άλλα.

Ετσι ξεσηκώνονται, διαδοχικά, κοινωνικά στρώματα - είτε αυτά που υφίστανται άμεσα τις συνέπειες, όπως οι αγρότες, είτε αυτά που τα χαρακτηρίζει έντονη αγνότητα και αγωνιστικότητα, όπως η νεολαία. Οσο κι αν πολλοί δε θέλουν να το πιστέψουν ακόμα είμαστε σε μια φάση ολοκληρωτικών μεθόδων και συγκρούσεων και το βλέπουμε κάθε μέρα σε όσους σηκώνουν κεφάλι - τους αγρότες, τους φοιτητές, τους συνταξιούχους, τους μαθητές.

Εμείς για ένα παλεύουμε. Να μην τελματώσει αυτή η αγνότητα και αγωνιστικότητα στην καθημερινή μιζέρια και να μην εξελιχθεί σε βόλεμα - και από την άλλη ένα ευχόμαστε, τον αγωνιστικό συντονισμό όλων των στρωμάτων σε ενιαία ταξική πάλη.

Γιώργος Τούσσας, πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ

"Ο αντιλαϊκός, αυταρχικός χαρακτήρας της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ εκφράζεται σε όλα τα επίπεδα, σε βάρος των ναυτεργατών, γενικότερα της εργατικής τάξης και της νεολαίας. Οι ταξικοί φραγμοί που ενισχύονται στην παιδεία με τους εκτρωματικούς νόμους 2525 και 2640, είναι αυτοί που πυροδοτούν τους μαθητικούς αγώνες οι οποίοι δίνονται με ιδιαίτερη μαζικότητα και μαχητικότητα σε όλη την Ελλάδα. Ο αγώνας των μαθητών είναι γροθιά στις επιδιώξεις της ολιγαρχίας, αναδεικνύει ότι οι νέοι έχουν όραμα και ιδανικά. Η εξαγορά των συνειδήσεων, ο αποπροσανατολισμός, η υπονομευτική δράση των μηχανισμών καταρρέουν από τον ενωμένο αγώνα τους. Οι αγώνες αυτοί αποτελούν μεγάλη παρακαταθήκη. Οι μαθητές - σπουδαστές, γενικότερα το νεολαιίστικο κίνημα, με αυτό το διεκδικητικό πλαίσιο που προβάλλει συνδέεται με τους στόχους του εργατικού ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος. Το ναυτεργατικό - συνδικαλιστικό κίνημα δυναμώνει τους δεσμούς με το κίνημα των μαθητών, για την ανατροπή αυτής της βάρβαρης πολιτικής".

Κατερίνα Μάγου - Καβαρινού αντιπρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης

"Δηλώνω τη συμπαράστασή μου στις μαθητικές κινητοποιήσεις και πιστεύω πως είναι ανάγκη να δημιουργηθεί ένα παλλαϊκό μέτωπο παιδείας, του οποίου βασικός στόχος θα είναι η κατάργηση των νόμων 2525 και 2640, καθώς και η διεκδίκηση ενός δημόσιου σχολείου δωρεάν για όλους.

Καταδικάζω κάθε προσπάθεια της κυβέρνησης να εφαρμόσει κατασταλτικά μέτρα και να προκαλέσει εισαγγελικές παρεμβάσεις που θυμίζουν άλλες σκοτεινές εποχές, προκειμένου να καταπνίξει το μαθητικό και γενικότερα το λαϊκό κίνημα.

Πιστεύω ότι είναι ανεπίτρεπτο και πέρα από κάθε έννοια δημοκρατίας να επιχειρείται να χρησιμοποιηθεί η δικαιοσύνη σαν κατασταλτικός μηχανισμός από την κυβέρνηση, είτε κατόπιν "αυτεπάγγελτων" εισαγγελικών παρεμβάσεων, είτε κατόπιν μηνύσεων εκπαιδευτικών, όπως έγινε στο πρόσφατο παρελθόν. Σε κάθε περίπτωση άσκησης ποινικής δίωξης σε βάρος μαθητών για τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, προσωπικά, αλλά και όλα τα μέλη της παράταξής μου, της Νέας Αγωνιστικής Κίνησης Δικηγόρων, είμαστε πρόθυμοι να αναλάβουμε νομική κάλυψη των παιδιών σε κάθε στάδιο της ποινικής δίωξης".

Κωνσταντίνος Μπουντόλος, αναπλ. καθηγητής ΤΕΦΑΑ Αθήνας, μέλος της ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ "Οι επιθέσεις και οι απειλές που δέχονται οι μαθητικοί αγώνες είναι ανάγκη να ευαισθητοποιήσουν τον κάθε λογικά σκεπτόμενο πολίτη, τον εργαζόμενο και ολόκληρο το λαό της χώρας μας. Είναι επιθέσεις ενάντια στη μόρφωση και το μέλλον της νεολαίας της πατρίδας μας. Παρά τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις για την κάμψη του μαθητικού κινήματος, η νεανική αντίδραση στην υποβάθμιση της παιδείας μπορεί να φέρει αποτελέσματα με την ενεργό συμμετοχή όλων μας".
Γι
άννης Στρατηγός, γγ της ΠΟΕ ΟΤΑ
"Στηρίζουμε τους αγώνες των μαθητών. Το φλέγον ζήτημα της παιδείας είναι υπόθεση όλων. Υπόθεση και των εργαζομένων συνολικά, άρα και των εργαζομένων στην Αυτοδιοίκηση. Καταγγέλλουμε τις αυταρχικές ενέργειες που εκδηλώνονται σε βάρος των παιδιών που παλεύουν. Ενέργειες, οι οποίες είναι μέρος ενός γενικότερου σχεδίου της κυβέρνησης για την κατασυκοφάντηση, όχι μόνο των μαθητικών, αλλά όλων των λαϊκών αγώνων. Καλούμε τους εργαζόμενους να ταχθούν ενεργά και αποφασιστικά στο πλευρό των παιδιών. Να παλέψουν μαζί τους για ουσιαστική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, για παιδεία δίχως ταξικούς φραγμούς, δίχως εμπόδια στη μόρφωση".
Ιορδάνης Πουντίδης, πρόεδρος Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά
"Σίγουρο είναι ότι από την κυβέρνηση δε θα τη γλίτωναν ούτε οι μαθητές, όπως οι αγρότες, όπως οι εργάτες της Ζώνης. Συμπίπτει να είμαι πατέρας δυο παιδιών που είναι μαθητές Λυκείου και λέω ότι η κυβέρνηση έχει επιλέξει έναν πολύ ολισθηρό δρόμο. Δεν μπορεί οι μαθητές να αντιμετωπίζονται έτσι και κανένας εισαγγελέας δεν μπορεί να παρεμβαίνει. Οπως επίσης δεν μπορεί να υπάρχει κανείς που να δείχνει με το δάκτυλο τους μαθητές που αγωνίζονται, σαν να είναι εγκληματίες. Ανεπιφύλαχτα τασσόμαστε υπέρ του αγώνα των μαθητών, υπέρ του δικαιώματος να αγωνίζονται. Μπορεί αύριο να πουν και σε μας ότι απαγορεύεται να κάνουμε γενικές συνελεύσεις των σωματείων και κινητοποιήσεις. Δηλώνουμε ότι θα απαντήσουμε αγωνιστικά σε κάθε προσπάθεια ποινικοποίησης των αγώνων".
Νίκος Στεφανίδηςνομαρχιακός σύμβουλος Αν. Αττικής
Και στην Ανατολική Αττική οι αγώνες των μαθητών γονιών και καθηγητών συνεχίζονται αμείωτοι. Παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης και των μηχανισμών της τις τελευταίες μέρες να σπάσει αυτό τον αγώνα, το μέτωπο της συμπαράστασης θα συνεχιστεί και θα ενταθεί. Η ΝΑΣ Ανατολικής Αττικής εδώ και ένα χρόνο έχει τοποθετηθεί ολοκληρωμένα σε σχέση με τα ζητήματα της εκπαίδευσης και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στη χώρα μας και έχει ταχθεί κατά της εκπαιδευτικής αντιμεταρρύθμισης. Παράλληλα, το διάστημα αυτό με περιοδείες εκφράζει τη συμπαράστασή της στους αγωνιζόμενους μαθητές. Ηδη, στο προηγούμενο Νομαρχιακό Συμβούλιο με παρέμβαση της ΝΑΣ ζήτησε να μη μετατραπεί και η Ανατολική Αττική σε εκκολαπτήριο αντιπαιδαγωγικών μέτρων με εισαγγελείς, αστυνομίες και παρακρατικούς μηχανισμούς σε βάρος των παιδιών, απαίτησε από το νομάρχη να παρέμβει ώστε να μην υπάρχουν κρούσματα τραμπουκισμού. Σωστό παράδειγμα στάσης εκλεγμένου είναι η στάση του δημάρχου Παλλήνης που τόσο σαν δήμαρχος όσο και σαν εκπαιδευτικός στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και απαγόρευσε να επέμβουν οι γονείς στις καταλήψεις, σε αντίθεση με τον δήμαρχο Μαρκοπούλου που λειτούργησε σαν εγκάθετος της κυβέρνησης στο υπό κατάληψη σχολείο της περιοχής του.
Γεωργία Λαδογιάννη επικ. καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
"Ζούμε τις συνέπειες της κρίσης στις κοινωνίες του δυτικού κόσμου. Ενα σύμπτωμα, που εκδηλώνεται αυτές τις μέρες με αφορμή τις κινητοποιήσεις των μαθητών, είναι το φαινόμενο της διαταραχής των λειτουργιών της πολιτείας. Η κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά πως οι όποιες κινητοποιήσεις σημαίνουν ότι ο λαός αποσύρει την εμπιστοσύνη του προς την πολιτική της και επειδή δεν μπορεί να διανοηθεί την αμφισβήτηση καταφεύγει στη χρησιμοποίηση μεθόδων άμεσης ή έμμεσης βίας: ανάσυρση χουντικών νόμων, επαναφορά του χαφιεδισμού στο δημόσιο και το συνδικαλισμό, επέμβαση των ΜΑΤ στους αγώνες απεργών, αγροτών, αδιορίστων, συνταξιούχων. Αλλά, στις κινητοποιήσεις των μαθητών ο αυταρχισμός κλιμακώνεται. Η κυβέρνηση επιστρατεύει τη δικαστική εξουσία και τους λειτουργούς της, στους οποίους αναθέτει το ρόλο των μηχανισμών καταστολής. Είναι ολοφάνερο το μείζον θέμα δημοκρατίας".
Νίκος Ασπράγγαθος, αναπλ. καθηγητής Πανεπιστημίου Πάτρας, μέλος της ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ

"Οι αγώνες των μαθητών με κάνουν να αισθάνομαι περηφάνια σαν γονιός και δάσκαλος και μεγάλη αισιοδοξία για ένα φωτεινό αύριο του τόπου μας. Τα ίδια αισθήματα γεννάει και η στάση των συναδέλφων εκπαιδευτικών που αντιστέκονται στις πιέσεις και τους εκβιασμούς της κυβέρνησης. Οταν αποκαλύφθηκε η απάτη της "κατάργησης των εισαγωγικών εξετάσεων" και της "ελεύθερης πρόσβασης" στα ΑΕΙ, η κυβέρνηση αντί να ζητήσει συγνώμη από τους γονείς, τους καθηγητές και την κοινωνία και να αποσύρει το νόμο 2525 και όλες τις άλλες ρυθμίσεις που έχουν στόχο την αντιδραστική αναδιάρθρωση της παιδείας, κατέφυγε στους παραπλανητικούς ελιγμούς των δήθεν βελτιώσεων του εξεταστικού. Οταν και αυτή η προσπάθεια έπεσε στο κενό, η κυβέρνηση πέρασε στη συκοφάντηση και στο συνετισμό των μαθητών με εισαγγελείς και αστυνόμους, δείχνοντας τις βαθύτερες αντιλήψεις της για την παιδεία. Οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις των μαθητών αποκάλυψαν τον αντιδραστικό και αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα της επιχειρούμενης αναδιάρθρωσης. Το ηθικό δίδαγμα ότι η παιδεία είναι εμπόρευμα και ο απασχολήσιμος πρέπει να προσαρμοστεί στην κοινωνία του ανταγωνισμού από την παιδική ηλικία στραπατσαρίστηκε από τους μαθητές που απορρίπτουν το μοντέλο του μονοδιάστατου, άβουλου και χωρίς κοινωνικές ευαισθησίες ανθρώπου. Αναβάθμιση της παιδείας με ωρολόγιο πρόγραμμα που δίνεται το Νοέμβρη στα λύκεια, με βιβλία που γράφονται στο πόδι, με σχολεία χωρίς εξοπλισμό, με τριάντα έως τριάντα πέντε μαθητές σε κάθε τάξη, με αύξηση του αριθμού των φοιτητών, με ταυτόχρονη μείωση των δαπανών στα ΑΕΙ και νομιμοποίηση της εξωπανεπιστημιακής απασχόλησης των μελών ΔΕΠ (Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό) και σε τελευταία ανάλυση με λιγότερο από το μισό των δημόσιων δαπανών για την παιδεία σε σχέση με άλλες χώρες, στις οποίες είναι άγνωστη η λέξη φροντιστήριο και ιδιαίτερα, δεν μπορεί να γίνει μεταρρύθμιση, έστω και αν βρει το καλύτερο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ