Τετάρτη 19 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΤΩΣΗ F-4
Τα ερωτηματικά παραμένουν αναπάντητα

Βρέθηκαν χτες το πρωί στην περιοχή  μεταξύ Αράχωβας και Διστόμου τα συντρίμμια του αεροσκάφους και οι σοροί των δύο πιλότων

Σοβαρά ερωτηματικά, τα οποία παραμένουν αναπάντητα, προκύπτουν από το προχτεσινό τραγικό δυστύχημα του μαχητικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας τύπου F-4(Φάντομ), τα συντρίμμια του οποίου μαζί με τις σορούς των δύο άτυχων πιλότων, του σμηναγού Ευστράτιου Γκόλια και του υποσμηναγού Νικόλαου Νέζη, εντοπίστηκαν χτες το πρωί στις πλαγιές του Παρνασσού, ανάμεσα στην Αράχωβα και στο Δίστομο σε υψόμετρο περίπου 1.300 μέτρων. Ο τόπος συντριβής του αεροσκάφους εντοπίστηκε χτες το πρωί στις 9.30 από αξιωματικό της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ είχε ξεκινήσει με το πρώτο φως μια ολόκληρη επιχείρηση χερσαίων και εναέριων δυνάμεων, που για δεύτερη μέρα χτένιζε όλη τη ζώνη της πιθανής διέλευσης και πτώσης του αεροσκάφους.

Τελικά, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, έγιναν όλα όπως δε θα έπρεπε να γίνουν. Το ζεύγος των δύο μαχητικών που ξεκίνησαν προχθές το πρωί στις 9.30 από την Ανδραβίδα, με προορισμό τη Σκύρο, πέρασαν τον Κορινθιακό κόλπο με κατεύθυνση βορειοανατολικά. Η πτήση ήταν ιδιαίτερα χαμηλή, γιατί αυτό επέβαλε ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας της αποστολής, καθώς τα πληρώματα των μαχητικών πρέπει να εκπαιδεύονται σε πτήσεις που ακολουθούν τη μορφολογία του εδάφους, ώστε να μη γίνονται αντιληπτά από τα εχθρικά ραντάρ.

Το λάθος, όπως εκτιμάται από αξιωματικούς της Αεροπορίας, που αποδίδουν το δυστύχημα στον ανθρώπινο παράγοντα, έγκειται στο γεγονός ότι αμέσως μετά την προσέγγιση της ακτής της Στερεάς Ελλάδας και αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει νέφωση στον ορεινό όγκο, δε μετατράπηκε η πτήση όψεως σε πτήση δι' οργάνων. Δηλαδή πριν συναντήσουν τα σύννεφα, δεν τράβηξαν άνοδο, ώστε να περάσουν πάνω από αυτά για να πετάξουν ακίνδυνα πάνω από τα βουνά. Στο ερώτημα γιατί η πτήση δεν έγινε εξαρχής με τη χρήση οργάνων, η απάντηση που δίνεται είναι ότι αυτό κρίνεται κατά περίπτωση, είτε από τον κυβερνήτη του συγκεκριμένου αεροσκάφους, είτε από τον αρχηγού του σχηματισμού, που στην προκειμένη περίπτωση προπορευόταν και πέρασε ασφαλώς από την περιοχή. Οσον αφορά την πιθανότητα μηχανικής βλάβης, οι επιτελείς του ΓΕΑ είναι περισσότερο αρνητικοί από προηγούμενες περιπτώσεις, όπου και πάλι αποδίδονταν στον ανθρώπινο παράγοντα και επισημαίνουν το γεγονός ότι σε μια τέτοια περίπτωση θα υπήρχε κάποια αντίδραση από τους δύο χειριστές η οποία θα είχε γίνει αντιληπτή. Αντίθετα η πρόσκρουση στο έδαφος ήταν ακαριαία και κεραυνοβόλα.

Ο υπουργός Αμυνας Α. Τσοχατζόπουλος απέδωσε με χτεσινές δηλώσεις του το δυστύχημα στον άσχημο καιρό και στις νεφώσεις που επικρατούσαν στην περιοχή της πτήσης και έκανε λόγο για πλήγμα για την Πολεμική Αεροπορία. Επισήμανε δε ότι «πονά ιδιαίτερα το γεγονός ότι ενώ το ένα αεροσκάφος πέρασε ομαλά πάνω από τον Παρνασσό, το άλλο, που βρισκόταν σε πολύ μικρή απόσταση πίσω του, τελικά προσέκρουσε στο βουνό». Για να προσθέσει ότι «είναι ένα θέμα που θα διερευνηθεί από τεχνικής πλευράς, για να βγάλουμε τα σωστά συμπεράσματα».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Συντηρεί το αίτημα για αποστρατιωτικοποίηση (2010-05-20 00:00:00.0)
Τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα (2004-10-19 00:00:00.0)
Μέτρα κατά... διαδηλωτών! (2002-03-16 00:00:00.0)
Πτήση πέρα από τα όρια ασφάλειας (2000-05-19 00:00:00.0)
Τρεις νεκροί σε πτώση μαχητικών (1997-10-01 00:00:00.0)
Ασκηση με πτήσεις στην Κύπρο (1997-04-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ