Παρασκευή 8 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΛΤΑ
Εντατικοποίηση και "συμμαχίες" με ιδιωτικές εταιρίες

Στην εκχώρηση του δικτύου του στους ιδιώτες ανταγωνιστές, σε "συμμαχίες" με μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες και στην εντατικοποίηση της εργασίας με παράλληλη εισαγωγή της μερικής απασχόλησης, με ευλαβική τήρηση και σεβασμό των κοινοτικών κανόνων της απελευθέρωσης, αναζητά η κυβέρνηση το "σωσίβιο" για τη σωτηρία των ΕΛΤΑ.

Στη χτεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, οι συναρμόδιοι υπουργοί με τη συμμετοχή και της διοίκησης των ΕΛΤΑ ενέκριναν στα βασικά του σημεία το νέο πενταετές Επιχειρησιακό Σχέδιο και υποκριτικά μίλησαν για διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού, όταν την ίδια στιγμή ανοίγουν διάπλατα το δίκτυο στους ανταγωνιστές του, σε τομείς όπως οι ταχυμεταφορές, τα χρηματοοικονομικά προϊόντα και τα ευρωδέματα. Μάλιστα, το Επιχειρησιακό Σχέδιο προβλέπει την ίδρυση τουλάχιστον δύο θυγατρικών εταιριών (διαχείρισης αμοιβαίων κεφαλαίων και πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων), στις οποίες το ιδιωτικό κεφάλαιο θα είναι καλοδεχούμενο. Από την άλλη πλευρά η μείωση και η συγχώνευση ταχυδρομικών γραφείων στην περιφέρεια και η ανάθεση ταχυδρομικού έργου σε ιδιωτικά πρακτορεία (του παλιού καιρού), δηλώνουν ουσιαστικά την υποβάθμιση των ταχυδρομικών υπηρεσιών για εκατομμύρια πολίτες και τη στροφή των ΕΛΤΑ στους "μεγάλους πελάτες".

Η μείωση του εργατικού κόστους είναι η άλλη παράμετρος του Σχεδίου. Εκεί αποβλέπουν η κατάργηση των κλάδων, που καθιστά τον κάθε εργαζόμενο υπάλληλο "για όλες τις δουλιές", αλλά και η εισαγωγή της μερικής απασχόλησης κατά τα πρότυπα του ιδιωτικού τομέα. Οσο για το ελαστικό ωράριο, που προβλέπεται στο Σχέδιο, το θέμα χωρίς να αποσύρεται, παραπέμπεται στο διάλογο με την Ομοσπονδία. Αλλά η εντατικοποίηση της εργασίας σαφώς προκύπτει από το γεγονός ότι η κυβέρνηση εμμένει στη σταδιακή μείωση του προσωπικού, με την αναλογία πέντε αποχωρήσεις μία πρόσληψη, όταν ο όγκος του ταχυδρομικού έργου κάθε χρόνο αυξάνεται, πολύ περισσότερο που η επέκταση των ΕΛΤΑ στα χρηματοοικονομικά προϊόντα δημιουργεί και νέες ανάγκες σε προσωπικό.

Βέβαια, οι συναρμόδιοι υπουργοί εμφανίστηκαν "αισιόδοξοι" για την πορεία των ΕΛΤΑ, τα οποία θα πρέπει από το 1999 να λειτουργήσουν χωρίς την κρατική στήριξη. Αλλά επιμελώς απέφυγαν να μιλήσουν για την κάλυψη του κόστους του κοινωνικού έργου που επιτελούν τα ΕΛΤΑ και που σήμερα υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 5 δισ. δραχμές ετησίως.

Τέλος, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Τάσος Μαντέλης ανακοίνωσε πως ήδη οι υπηρεσίες του υπουργείου έχουν επεξεργαστεί το νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει την ταχυδρομική αγορά και που θα είναι πλήρως εναρμονισμένο με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι οποίες δημιουργούν τις συνθήκες απεριόριστης επιχειρηματικής δράσης των μεγάλων πολυεθνικών ταχυδρομικών εταιριών. Στα πλαίσια αυτά, τα ΕΛΤΑ αναδεικνύονται στον φορέα παροχής των καθολικών υπηρεσιών προς τους πολίτες, που όμως σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ είναι περιορισμένες.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τσακίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων και του λαού (2020-02-15 00:00:00.0)
Κλείνουν 80 περιφερειακά υποκαταστήματα (2013-07-26 00:00:00.0)
...και διδάσκουν την υποταγή... (2010-11-30 00:00:00.0)
Ξεπούλημα με δέλεαρ τα κέρδη (2003-08-05 00:00:00.0)
Ολοταχώς στο τραπεζικό κεφάλαιο (2001-01-10 00:00:00.0)
Μεθοδεύεται το ξεπούλημά του (2000-12-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ