Παρασκευή 22 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΗΡΑΣΙΑ
"Δεν έχει πλοίο για σε / δεν έχει οδό... "

Ως γνήσια εγγυήτρια και προστάτρια του εφοπλιστικού κέρδους η κυβέρνηση, μέσω των υπουργείων της Αιγαίου και Εμπορικής Ναυτιλίας, καταδικάζει - και μάλιστα με άκρως κυνικό και αποκαλυπτικό τρόπο - τους 250 κατοίκους του νησιού της Θηρασιάς στην πλήρη εγκατάλειψη και αδιαφορία.

Εδώ και δύο μήνες η πλοιοκτήτρια εταιρία έχει αποσύρει το πλοίο "Παναγία Εκατονταπυλιανή", επικαλούμενη μια νομική διάταξη περί ετήσιας συντήρησης του πλοίου, διακόπτοντας όμως τη μοναδική επικοινωνία του νησιού με τον "έξω κόσμο"!

Οποιος περίμενε από αυτή την κυβέρνηση να μην έχει απολέσει τελείως έστω κάποια ίχνη ανθρωπιάς, έπεσε έξω. Το ΥΕΝ, λειτουργώντας σαν γενικό "Γραφείο Τύπου" των εφοπλιστών, λέει στους ανθρώπους της Θηρασιάς, ότι "τα υπόλοιπα σκάφη δε διαθέτουν τις απαραίτητες ελικτικές δυνατότητες για την είσοδο στο λιμάνι της Θηρασιάς"! Η σε απλά ελληνικά, "μπορείτε να πεθάνετε".

Δεν πρόκειται για υπερβολή. Σε κείμενο διαμαρτυρίας που υπογράφουν πλήθος παραγόντων του Νομού Κυκλάδων - ανάμεσά τους η ΝΑΣ, ο "ΣΥΝ Κυκλαδικής Πρωτοβουλίας", δημοτικοί και νομαρχιακοί σύμβουλοι, πρόεδροι και σύμβουλοι τοπικών συμβουλίων - τονίζεται ότι τα προβλήματα που δημιουργούνται από τη διακοπή του δρομολογίου είναι τεράστια. "Προβλήματα που δεν έχουν να κάνουν μόνο με την εκτόξευση στα ύψη του κόστους των αναλώσιμων προϊόντων καθημερινής διατροφής και την έλλειψη ευαίσθητου και ευπαθούς ιατροφαρμακευτικού υλικού, αλλά και τον κίνδυνο απώλειας ανθρωπίνων ζωών στην περίπτωση έκτακτων περιστατικών υγείας".

Οι υπογράφοντες τη διαμαρτυρία προσθέτουν πως "στη λογική του εφοπλιστικού κέρδους η μοίρα διακοσίων πενήντα ανθρώπων ελάχιστα μετράει", ενώ καταγγέλλουν το ΥΕΝ για "ουσιαστική ευθυγράμμισή του με τις διαθέσεις της πλοιοκτήτριας εταιρίας".

Ποιες είναι αυτές; "Η ουσία είναι προφανής. Το δρομολόγιο δε συμφέρει οικονομικά τους πλοιοκτήτες. Ιδίως το χειμώνα. Αρα κρυβόμαστε πίσω από το γράμμα του νόμου και εγκαταλείπουμε στη μοίρα τους αυτούς που επιμένουν στην ασύμφορη λύση της διαβίωσης σε ένα νησί που δε διαθέτει την απαιτούμενη οικονομική αξία. Βλέπετε και οι ψήφοι είναι λίγοι αλλά και οι εκλογές κάπως μακριά για να συγκινηθούν οι επίδοξοι Μαυρογιαλούροι των Κυκλάδων. Ισως να ήταν μια κάποια λύση να αποφασίσουν όλοι αυτοί οι ξεροκέφαλοι νησιώτες να μεταναστεύσουν στο Μάαστριχτ ή σε κάποιο άλλο θέρετρο του λαμπρού, ευρωπαϊκού μας μέλλοντος".

Σημειώνουν, επίσης, ότι "μέσα σε όλα ξεχάστηκαν και οι μεγαλόστομες υποσχέσεις που δίνονταν αφειδώς την παραμονή της εφαρμογής του "Καποδίστρια" για να πειστούν οι Θηρασιώτες να συμμετάσχουν στη νέα Κοινότητα Οίας - Θηρασιάς, παρά το γεγονός ότι το προσχέδιο του νόμου προέβλεπε τη διατήρησή της ως αυτόνομης κοινότητας".

Να σημειωθεί ότι η επικοινωνιακή γραμμή που διακόπηκε δε χαρίστηκε στους κατοίκους του νησιού αλλά κερδήθηκε μετά από αγώνες δεκαετιών, για να συμπεριληφθεί τελικά το νησί "στους όρους χορήγησης μιας άδειας σκοπιμότητας και να έχει σύνδεση με τον έξω κόσμο στην εξωφρενική συχνότητα του ενός δρομολογίου την εβδομάδα". Ενα ακόμη πλοίο που υπάρχει, το "Νήσος Θηρασιά", θα αποσυρθεί επίσης για συντήρηση.

Οι υπογράφοντες απαιτούν να επιστρέψει το αποσυρθέν πλοίο στο δρομολόγιο ή να αντικατασταθεί. Να αυξηθούν κατά δύο εβδομαδιαίως τα δρομολόγια. Να πυκνώσουν τα δρομολόγια του "Νήσος Θηρασιά" και να εμπλουτισθούν με ακόμη ένα μικρό πλοίο για Σαντορίνη και Πειραιά.

Για το θέμα έχει καταθέσει Ερώτηση στη Βουλή το ΚΚΕ, με την υπουργό Αιγαίου να διαβεβαιώνει ότι η απόσυρση του πλοίου θα ήταν για ένα μήνα, ενώ έχουν περάσει δύο. Αυτή τη στιγμή οι κάτοικοι του νησιού διανυκτερεύουν πολλές φορές και στο μουράγιο της Σαντορίνης για να πάνε Πειραιά...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ