Τρίτη 15 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ας αντισταθούμε στη συρρίκνωση της «Ολυμπιακής»

Του Στέλιου Μανούσου,  μέλους του ΔΣ του Σωματείου Υπαλλήλων «Ολυμπιακής Αεροπορίας»

- Τι κρύβεται πίσω από τις περικοπές δρομολογίων της «Ολυμπιακής Αεροπορίας»;

- Οι πρόσφατες περικοπές από το εξωτερικό δίκτυο της «Ολυμπιακής» κινούνται στην κατεύθυνση υλοποίησης της πολιτικής της Βρετανικής «Σπίντγουιν», που στόχο έχει την περιθωριοποίηση του εθνικού μας αερομεταφορέα και το πέρασμα του φιλέτου των δρομολογίων του στην επίσης Βρετανική «Μπρίτις Αιργουέις» και σε εταιρίες του ομίλου, που εκείνη συμμετέχει, όπως η αυστραλιανή «Κουάντας» κλπ. Από το σχέδιο εξυγίανσης, που πρόσφατα κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Ενωση, η «Σπίντγουιν» είναι σαφές ότι η «Ολυμπιακή» προορίζεται να γίνει από εταιρία των πέντε ηπείρων, μια περιφερειακή αεροπορική επιχείρηση, με δίκτυο που θα κινείται στα στενά περιθώρια της Βαλκανικής. Αλλωστε, αυτό φαίνεται και από την εκπόνηση του θερινού προγράμματος, στο οποίο τα πρωινά εσωτερικά δρομολόγια από την περιφέρεια προς την Αθήνα δεν έχουν ανταπόκριση, με το αντίστοιχο εξωτερικό δίκτυο της «Ολυμπιακής», με αποτέλεσμα να παραμένουν οι επιβάτες για πολλές ώρες στο αεροδρόμιο των Αθηνών ή να υποχρεώνονται να διακινούνται προς το εξωτερικό με άλλες εταιρίες. Η κίνηση αυτή της διοίκησης αποτελεί έμμεση, αλλά σαφή, παραχώρηση επιβατών προς τρίτους. Αυτή είναι η τύχη που προορίζουν για τον εθνικό μας αερομεταφορέα οι εταίροι μας της ΕΕ.

- Ο Βρετανός διευθύνων σύμβουλος ισχυρίζεται ότι η απόφαση για διακοπή του δρομολογίου προς τη Μελβούρνη πάρθηκε με καθαρά εμπορικά κριτήρια. Κατά πόσον ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα αυτό;

- Σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, γιατί δεν παρουσίασε καν στοιχεία, που να αποδεικνύουν κάτι τέτοιο. Γενικά και αόριστα μίλησε για ζημιογόνο γραμμή, ενώ παραδέχτηκε ότι ο σταθμός της Μελβούρνης, σε ό,τι αφορά τα τέλη προσγείωσης και την επίγεια εξυπηρέτηση είναι κατά πολύ φτηνότερα από τα αντίστοιχα του Σίδνεϊ. Το θέμα, όμως, δε βρίσκεται εκεί. Η γραμμή της Μελβούρνης και πράγματι παθητική να ήταν, έπρεπε να διατηρηθεί για το λόγο και μόνο ότι εκεί διαμένουν συγκροτημένα 250.000 Ελληνες και η «Ολυμπιακή» αποτελεί γι' αυτούς το συνδετικό κρίκο με την Ελλάδα. Για λόγους λοιπόν καθαρά εθνικούς η κυβέρνηση πρέπει να διατηρεί αυτές τις γραμμές, έστω και παθητικές. Αλλά και τεχνοκρατικά αν το δει κανείς, δεν κλείνεις μια γραμμή προς τη χώρα στην οποία σε λίγους μήνες θα διεξαχθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και για το λόγο αυτό θα διακινηθούν εκατομμύρια επιβάτες.

- Γιατί, όμως, δεν υπάρχουν αντιδράσεις από τους εργαζόμενους της «Ολυμπιακής»;

- Οι εργαζόμενοι διακατέχονται από έντονη ανησυχία γι' αυτά που συμβαίνουν στην επιχείρηση και για τη δράση των Βρετανών στον εθνικό αερομεταφορέα. Ομως, δυστυχώς η ηγεσία του συνδικαλιστικού κινήματος της ΟΑ, η πλειοψηφία της οποίας ανήκει στην κυβερνητική παράταξη, έχει συμβιβαστεί και, όχι μόνο κάνει πλάτες, αλλά στην ουσία αποτελεί ιμάντα περάσματος αυτής της πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση. Με τη στάση της αυτή έχει παθητικοποιήσει το κίνημα στην ΟΑ. Οι εργαζόμενοι δείχνουν πλήρη αδιαφορία γι' αυτού του είδους το συνδικαλισμό, τον θεωρούν αναξιόπιστο και έχουν αποστασιοποιηθεί απ' αυτόν. Η ΕΣΚ Αερομεταφορών προσπαθεί με όλα τα μέσα να αλλάξει αυτήν την κατάσταση. Σε συνεργασία με τους εργαζόμενους να επιβάλει ταξική κατεύθυνση στο συνδικάτο, να δώσει ξανά όραμα στους εργαζόμενους, για να γίνει δυνατή η ανατροπή αυτής της κατάστασης.

Η πορεία προς τις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές αποτελούν για μας ένα πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση. Στόχος μας είναι όσο το δυνατόν περισσότεροι εργαζόμενοι με την ψήφο τους να δώσουν μια ταξική αγωνιστική απάντηση στη βαθιά αντεργατική αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.


Ν.Κ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Διοίκηση ιδιωτικοποίησης» στην «Ολυμπιακή» (2000-06-29 00:00:00.0)
Εκκληση στη Βουλή να απορρίψει τη "λεόντεια σύμβαση" (1999-07-01 00:00:00.0)
Η πολιτική ξεπουλήματος θα ηττηθεί... (1999-06-30 00:00:00.0)
Μάχη των εργαζομένων ενάντια στο ξεπούλημα (1999-06-30 00:00:00.0)
Μεθοδευμένη εκχώρηση στο πολυεθνικό κεφάλαιο (1999-06-27 00:00:00.0)
Η "Σπίντγουιν" έχει απορριφθεί τρεις φορές! (1999-06-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ