Τρίτη 4 Μάρτη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τεράστιες οι επιπτώσεις από τις πολιτικές απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης

Αποκαλυπτικές παρεμβάσεις των κομμουνιστών βουλευτών

Με συγκεκριμένα παραδείγματα, οι βουλευτές του ΚΚΕ ανέλυσαν χτες τις τεράστιες επιπτώσεις των πολιτικών απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης των ΔΕΚΟ από το βήμα της Βουλής.

Στη μεθοδευμένη προσπάθεια απαξίωσης των ΔΕΚΟ αναφέρθηκε στην παρέμβασή του ο Γιώργος Μαυρίκος. Ειδικά για την περίπτωση της ΔΕΗ, τόνισε ότι έχει «7 χρόνια να γίνει επένδυση σε εργοστάσιο της ΔΕΗ», μιλώντας παράλληλα για εντατικοποίηση της εργασίας χωρίς τη λήψη μέτρων ασφάλειας, με αποτέλεσμα να έχουμε «ένα θανατηφόρο ατύχημα στη Μεγαλόπολη κάθε χρόνο». Την ίδια ώρα μίλησε για «εισαγωγή ακριβότερου ρεύματος» που επιβαρύνει τον καταναλωτή. Σχολιάζοντας την κατάσταση στην «Ολυμπιακή Αεροπορία», θύμισε ότι «από το 1994 έχουν γίνει 4 προγράμματα εξυγίανσης», με «αποτέλεσμα από 8.800.000 επιβάτες έχουν πάει στα 6 εκατομμύρια», ενώ «το προσωπικό από 10 χιλιάδες, σήμερα είναι 3.000 μόνιμοι».

Το ΚΚΕ ουδέποτε παρασύρθηκε από τις κυρίαρχες πολιτικές που πρέσβευαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για τις ΔΕΚΟ, τόνισε η Σοφία Καλαντίδου, σημειώνοντας ότι «την περίοδο που ο ΣΥΝ έψαχνε για το πόσες μετοχές των ΔΕΚΟ θα πάνε στο ιδιωτικό κεφάλαιο, το ΚΚΕ έβγαινε με το σύνθημα ούτε μια μετοχή στους ιδιώτες». Αναφερόμενη στον ΟΤΕ, επισήμανε ότι «η μετοχοποίησή του ήταν η πρόβα "τζενεράλε"» για τις ιδιωτικοποιήσεις που ακολούθησαν με σοβαρά αρνητικά επακόλουθα. Ειδικά αναφέρθηκε στις επιπτώσεις μιλώντας για «δυσβάσταχτο λογαριασμό με ανατιμήσεις στα τιμολόγια, με αύξηση του πάγιου», τονίζοντας πως «όφελος από τον ανταγωνισμό δεν έχουν τα λαϊκά στρώματα», αφού «πληρώνουν πιο ακριβά τις υπηρεσίες», ενώ το προσωπικό του ΟΤΕ πάει «από το κακό στο χειρότερο».

Εκτενή αναφορά στον ΟΣΕ έκανε ο Τάκης Τσιόγκας, αναφέροντας συγκεκριμένα παραδείγματα στοχευμένης υποβάθμισης του οργανισμού. Οπως χαρακτηριστικά είπε, «στη μόνη γραμμή Οινόης - Χαλκίδας σταμάτησαν τα δρομολόγια για να επισκευαστούν οι γραμμές και να εξυπηρετήσουν τους εργολάβους». Παραθέτοντας ένα ακόμη παράδειγμα, είπε ότι «έγιναν ζημιές στη γραμμή Αλεξανδρούπολης - Ορμενιου από τις πλημμύρες, αλλά η κυβέρνηση αντί να φτιάξει τη γραμμή έχει κάνει σύμβαση με τουριστικά λεωφορεία που στοιχίζουν 200 χιλιάδες ευρώ το μήνα»! Σχολιάζοντας πολιτικά την περίπτωση του ΟΣΕ, τόνισε ότι «η ιδιωτικοποίηση επιδιώχτηκε και από τα δυο κόμματα», αφού «το προεδρικό διάταγμα (σ.σ. για το διαχωρισμό του ΟΣΕ σε θυγατρικές) που συντάχθηκε από τους Χριστοδουλάκη - Βερελή υπογράφτηκε από τους Αλογοσκούφη - Λιάπη».

«Αντιτιθέμεθα στην ιδιωτικοποίηση όχι γιατί κοιτάζουμε στο παρελθόν», επισήμανε στη δική του παρέμβαση ο Νίκος Καραθανασόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε στα πολιτικά - οικονομικά αίτια που οδηγούν σήμερα στις ιδιωτικοποιήσεις και τονίζοντας πως «προκαλούμε τους εργαζόμενους για να δημιουργήσουν ένα σταθερό μέτωπο πάλης που θα αντιτίθεται στην ιδιωτικοποίηση». Ο Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε ότι «η επιχειρηματική δραστηριότητα του κράτους στον καπιταλισμό δεν έγινε για εξυπηρετηθούν οι λαϊκές ανάγκες», αλλά «έγιναν για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του κεφαλαίου», αφού «συνέβαλαν στη μεγέθυνση των κερδών του κεφαλαίου είτε μέσω των προμηθειών, είτε μέσω των τιμών». Σήμερα - επισήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ - ακολουθείται η πολιτική της απελευθέρωσης αφού «με αυτό τον τρόπο απαντάει στις δυσκολίες αναπαραγωγής του το κεφάλαιο» και «αποκαθιστά τον ανταγωνισμό που αποτελεί τη ζωογόνο δύναμη του καπιταλιστικού συστήματος».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ