Οπως αναφέρεται σε δελτίο Τύπου, διαπίστωσαν «με ικανοποίηση ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία συνεχίζει να διατηρεί την πρώτη θέση παγκοσμίως και να αυξάνει τη δύναμη του στόλου της», «πλέον των αγορών μεγάλου αριθμού νέων πλοίων, το υπό εκτέλεση ναυπηγικό πρόγραμμα των Ελλήνων εφοπλιστών ανερχόταν στις 18/2/2008 σε περισσότερα από 1.054 νέας τεχνολογίας πλοία άνω των 1.000 gt και σε περίπου 86 εκατομμύρια τόνους dw». Το στοιχείο αυτό είναι χαρακτηριστικό της τρελής κερδοφορίας τους.
Από την άλλη προβάλλουν την αξίωση «να συνεχιστεί η υποστήριξη του θεσμικού πλαισίου της ναυτιλίας στην Ελλάδα και η διατήρηση του κλίματος εμπιστοσύνης του εφοπλισμού προς την Πολιτεία». Η «υποστήριξη του θεσμικού πλαισίου» που αναφέρουν σημαίνει τις παραπέρα μειώσεις των οργανικών συνθέσεων των πλοίων που συνδυάζεται με το πέταγμα στη στεριά των ναυτεργατών, όπως οι Ελληνες, με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση και η αντικατάστασή τους από χαμηλόμισθους με «μηδέν» δικαιώματα. Αλλη μια κραυγαλέα απόδειξη ότι ριζικές αλλαγές προς όφελος των ναυτεργατών δεν πρόκειται να υπάρξουν, όσο οι εφοπλιστές κρατούν τα καράβια στα δικά τους χέρια.