Σάββατο 10 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ο Πολιτισμός στα χέρια των παιδιών!

Στο Βύρωνα και την Πετρούπολη τα παιδιά δεν παρακολουθούν απλά κάποιες εκδηλώσεις. Τις δημιουργούν! Μιλούν στο "Ρ" ο Βασίλης Κολοβός, καλλιτεχνικός διευθυντής του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Βύρωνα και ο Θωμάς Κοτσαμπάς, πρόεδρος του Πολιτιστικού Κέντρου του Δήμου Πετρούπολης

Σε πρωταγωνιστές της πολιτιστικής δουλιάς, που παράγεται στους δήμους Βύρωνα και Πετρούπολης, έχουν αναδείξει οι αντίστοιχες Δημοτικές Αρχές τα παιδιά, τους μαθητές, τη νεολαία. Μια δουλιά που διεξάγεται καθημερινά μέσα στα εργαστήρια, τα πολιτιστικά κέντρα, τις σχολικές αίθουσες και παρουσιάζεται στον κόσμο στα πλαίσια των δύο φεστιβάλ που φιλοξενούν κάθε χρόνο οι δύο δήμοι. Στον μεν δήμο Βύρωνα αποτελεί πλέον θεσμό το παιδικό φεστιβάλ - το φετεινό ήταν το 13ο. Για τον δε Δήμο Πετρούπολης, η δουλιά των παιδιών παρουσιάζεται στα πλαίσια του Φεστιβάλ του "Θεάτρου Πέτρας". Πριν όμως - αλλά και αμέσως μετά - έχει προηγηθεί η πολιτιστική υποδομή. Κι αυτή δεν είναι μόνο κτιριακή...

Μια εικόνα της πολιτιστικής δουλιάς με τη συμμετοχή παιδιών και μαθητών, που γίνεται στους παραπάνω δήμους, μας δίνουν ο Βασίλης Κολοβός,καλλιτεχνικός διευθυντής του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Βύρωνα και οΘωμάς Κοτσαμπάς,πρόεδρος του Πολιτιστικού Κέντρου του δήμου Πετρούπολης.

"Επενδύουμε πολλά χρήματα στον πολιτισμό και την ποιότητα ζωής των Βυρωνιωτών, το 80% των οποίων είναι εργαζόμενοι. Και ξεκινάμε απ' τη βάση, απ' το σχολείο",μας λέει ο Β. Κολοβός. Και είναι μια αναμφισβήτητη πρωτιά το γεγονός πως όλα τα σχολεία στο Βύρωνα είναι πρωινά.

Τι γίνεται εκεί; "Πέρα από τα εξωσχολικά προγράμματα - τονίζει ο Β. Κολοβός - σε συνεργασία με τους δασκάλους, τους διευθυντές και τους συλλόγους γονέων, παρεμβαίνουμε στη διδακτική ύλη των σχολείων του δήμου μας, με εκπαιδευτικά προγράμματα επισκέψεων σε ιστορικούς και αρχαιολογικούς χώρους. Προωθούμε την επαφή των παιδιών με δημιουργούς, με μουσικά, θεατρικά και άλλα προγράμματα, που επιλέγει και χρηματοδοτεί το Πνευματικό Κέντρο".

Από το θέατρο στην ανακύκλωση

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε κάποια από αυτά τα προγράμματα:

Εικαστικό Εργαστήρι: Δάσκαλοι και μαθητές κάνουν μια προσπάθεια προσδιορισμού της εργασίας των παιδιών στο σχέδιο, στο χρώμα, στο κολάζ, στη μικρογλυπτική, στις κατασκευές, ενώ προβάλλονται διαφάνειες γύρω από την ιστορία της Τέχνης και επισκέψεις στην Εθνική Πινακοθήκη.

Θεατρικό Εργαστήρι: Κλείνει δύο χρόνια ζωής. Στο διάστημα αυτό οι νέες και νέοι που το στελέχωσαν παρουσίασαν σημαντικά έργα, ανάμεσά τους το έργο"Ο πλούτος" του Αριστοφάνη.

Κινηματογραφικό Εργαστήρι: Ξεκίνησε πέρσι με τη συμμετοχή 30 παιδιών και έξι δασκάλων.

Εργαστήρι Καραγκιόζη: Περιλαμβάνει θεωρητική ενημέρωση για την ιστορία του Καραγκιόζη και εξάσκηση μικρών ομάδων παιδιών στη δημιουργία φιγούρας. Κουκλοθέατρο: Εφαρμόστηκε ως παιδαγωγικό πρόγραμμα για πρώτη φορά φέτος στην Ε τάξη του 16ου Δημοτικού του Καρέα.

Μπαντίνα: Πάνω από 50 παιδιά των σχολείων του δήμου παρακολουθούν μαθήματα από διακεκριμένους δασκάλους ξύλινων και χάλκινων πνευστών και κρουστών. Αμεσος στόχος, η δημιουργία Δημοτικού Λαϊκού Μουσικού Σχολείου.

Θεατρικό Παιχνίδι: Εφαρμόζεται για 3η χρονιά σε όλα τα σχολεία του δήμου.

Παιδί και Βιβλίο: Πρόγραμμα που απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού ηλικίας 7 έως 12 ετών. Στεγάζεται σε ειδικό χώρο στο Πνευματικό Κέντρο και περιλαμβάνει μια σειρά δραστηριοτήτων, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της φαντασίας και επινοητικότητας.

Πρόγραμμα Ανακύκλωσης: Προσφέρει στα παιδιά τη δυνατότητα κατασκευών, αλλά και εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Τα εισάγει σε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Περιλαμβάνει προβολή διαφανειών σχετικά με την πολιτιστική μας κληρονομιάς, ξεναγήσεις σε μουσεία, επισκέψεις μαθητών στην Ακρόπολη, την Αρχαία Αγορά, στη Βουλή των Ελλήνων και αλλού.

Το αποτέλεσμα - όπως μας το παρουσιάζει ο Β. Κολοβός - είναι τα παιδιά να δουλεύουν συλλογικά, να αξιοποιούν το ταλέντο τους κι όχι να καθηλώνονται μπροστά στην τηλεόραση. "Κρατάμε τη νεολαία έξω από τα διάφορα κέντρα αποπροσανατολισμού, της δείχνουμε ένα δρόμο να αυξήσει τη νοητική και δημιουργική της ικανότητα",μας λέει χαρακτηριστικά ο Β. Κολοβός.

"Δε φτάνει μόνο να βλέπεις... "

Τι λένε όμως τα ίδια τα παιδιά; "Ασχολούμαι με το άλτι - κόρνο. Περνάω καλά, γιατί μαθαίνω καινούρια πράγματα κι έτσι γίνομαι καλύτερη", μας λέει η Ελεάνα, 11 χρόνων, που συμμετέχει στην μπαντίνα νέων του δήμου. "Δε φτάνει μονάχα να βλέπεις, πρέπει και να ζεις",είναι το μήνυμα που στέλνει στους συνομήλικούς τους ο 14χρονος Βαγγέλης, ο οποίος ασχολείται με το κλαρίνο εδώ κι ένα χρόνο. "Μας ενημέρωσε ο δήμος για τη δουλιά που γίνεται στο Πνευματικό Κέντρο και αφού είχα ελεύθερο χρόνο σκέφτηκα να τον αξιοποιήσω. Είχα και την περιέργεια να ασχοληθώ με το κλαρίνο κι έτσι "μπήκα" κι εγώ στην μπαντίνα", μας λέει ο Βαγγέλης. Τι κερδίζει; "Δε μαθαίνω απλά μουσική, συναναστρέφομαι με κόσμο και γίνομαι καλύτερος".

"Νιώθω πολύ ωραία που συμμετέχω στη χορωδία", θα μας πει η 11χρονη Αννα,που ξεκίνησε το τραγούδι πριν ένα χρόνο. "Μαζευόμαστε τρεις φορές τη βδομάδα σε μια αίθουσα του σχολείου και κάνουμε πρόβες. Μ' αρέσει γιατί μαθαίνω να τραγουδάω σωστά, αλλά και γιατί κάνω παρέες με παιδιά που έχουμε τα ίδια ενδιαφέροντα", συνεχίζει η Αννα. Ενώ η 10χρονη Μαριάντζελα μας λέει πως "το τραγούδι είναι έμπνευση. Ευχαριστώ τη δασκάλα μου και το δήμο που μας έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με τη μουσική, να γνωρίσουμε πράγματα, να κάνουμε παρέες".

Χρ. ΔΙΑΜΑΝΤΗ

Ελ. ΓΑΒΡΙΗΛ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ