Τετάρτη 15 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΡΑΜ
Για ποιους θα φτιαχτεί, αν φτιαχτεί...

Στην υπηρεσία των επισκεπτών και όχι των κατοίκων της πόλης, που θα το πληρώσουν, επιβεβαιώθηκε χτες ότι θα είναι το τραμ που θα δρομολογηθεί σε εννέα δήμους της πρωτεύουσας.

Το σχέδιο αυτό, εάν και εφόσον υλοποιηθεί, προδιαγράφηκε χτες στην εκδήλωση, που οργάνωσε ο Δήμος Αθηναίων με το "Σύλλογο Φίλων του Σιδηρόδρομου", για να παρουσιάσουν την τελική μελέτη του έργου από τους καθηγητές Αραβαντινό, Βλαστό, Κόλια και Πετράκη.

Το πρόγραμμα, που ονομάζεται "Σύνδεση του κέντρου της Αθήνας με παραλιακούς δήμους", δεν πρόκειται να καλύψει τις συνοικίες της πόλης για να εξυπηρετήσει τους κατοίκους τους, αντίθετα θα περάσει από κεντρικές λεωφόρους και θα συνδυαστεί με την "ανάπλαση" της παραλιακής ζώνης.

Αλλωστε, ο ίδιος ο δήμαρχος Αθηναίων, Δ. Αβραμόπουλος, το συνδύασε ευθέως με τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων και τους επισκέπτες που θα υποδεχτεί η πόλη, σημειώνοντας ότι το τραμ θα παίξει ρόλο στις αυστηρότατες εξετάσεις που θα δώσει η Αθήνα συγκρινόμενη με τις άλλες πόλεις της Ευρώπης. Σ' αυτές τις συνθήκες η τελική μελέτη του τραμ ορίζει ότι θα ξεκινάει από την πλατεία Αιγύπτου και αφού διασχίσει κάποιον κεντρικό δρόμο της Αθήνας - πιθανά την Πανεπιστημίου ή τη Σταδίου - θα βγει στη Συγγρού και από κει στην παραλία, συναντώντας στη διαδρομή του τους Δήμους Αθηναίων, Καλλιθέας, Νέας Σμύρνης, Παλαιού Φαλήρου, Αλίμου, Καλαμακίου, Γλυφάδας, Βούλας και Βουλιαγμένης.

Ο Δ. Αβραμόπουλος χρησιμοποίησε την ευκαιρία της εκδήλωσης για να επιτεθεί - κατόπιν εορτής - στο μετρό με αφορμή τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν το τελευταίο διάστημα στην Πανεπιστημίου. Χαρακτήρισε το μετρό "αναγκαστική λύση, η οποία έχει συνδεθεί σε όλο τον κόσμο με προβλήματα ανασφάλειας", ενώ πρόσθεσε ότι δεν μπορεί να αλλάξει την κατάσταση στην επιφάνεια των δρόμων. Παράλληλα, αξιοποίησε το σχεδιαζόμενο έργο για να εξωραϊσει το δεύτερο στάδιο του "Καποδίστρια", τη Μητροπολιτική Αυτοδιοίκηση, θεσμό - όπως είπε - την αναγκαιότητα του οποίου έδειξε η υπόθεση του τραμ...

Αυτό που δεν είπε είναι ότι η κατασκευή του έργου αντιμετωπίζεται κατά μεγάλο μέρος με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης και την επιβάρυνση των δημοτών, για κάτι που δε θα μπορούν εύκολα να χρησιμοποιήσουν. Να σημειώσουμε ότι απ' τη χτεσινή εκδήλωση απουσίασαν - αν και είχαν κληθεί - ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης και ο υφυπουργός Μεταφορών Μ. Λουκάκης. Ετσι ο δήμαρχος Αθηναίων εμφάνισε ως ανταπάντηση στην "κυβερνητική αδιαφορία" το διαδημοτικό φορέα υποστήριξης του τραμ που έχει συσταθεί και έφτασε να διεκδικήσει τη θεσμική κατοχύρωση των συγκοινωνιών στους δήμους.

Το τραμ υπολογίζεται να κοστίσει 113,3 δισ. δραχμές και να καλύπτει μια διαδρομή 61 έως 63 λεπτών.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Διαμαρτυρία για τα έργα στην παραλιακή (2002-04-04 00:00:00.0)
Τρεις κόμβοι καταστρέφουν την παραλία (2001-08-14 00:00:00.0)
Αλλος ένας μήνας καθυστέρηση... (2000-10-14 00:00:00.0)
Εις μνήμην της (1998-09-01 00:00:00.0)
Η Ν. Ορεστιάδα στη Γενεύη (1997-10-18 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (1997-03-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ