Πέμπτη 17 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ
Η υποβάθμιση πρέπει να πάρει τέλος

Περιοδείες του υποψήφιου δημάρχου Πειραιά στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και το αμαξοστάσιο του ΟΣΕ

Δύο δημόσιους οργανισμούς, που αντιμετωπίζουν το φάσμα του κατακερματισμού και της ιδιωτικοποίησης, τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και το αμαξοστάσιο του ΟΣΕ, επισκέφτηκε χτες ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά και επικεφαλής της Κίνησης "Πειραιάς - Αναγέννηση" Παναγιώτης Σαλπέας.

Ο ΟΛΠ ιδιωτικοποιείται, αφού πρώτα η κυβέρνηση προχώρησε στην αποδυνάμωσή του από παραγωγικές δραστηριότητες. Από 8.500 εργαζόμενους έφτασε στις 2.500,εκ των οποίων οι 850 είναι εργάτες και οι υπόλοιποι υπάλληλοι. Εργαζόμενοι ανέφεραν πως οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν πριν 10 χρόνια.

Ο Π. Σαλπέας τόνισε πως η θέση της Κίνησης είναι να παραμείνει το λιμάνι στο δημόσιο τομέα και κατήγγειλε την ιδιωτικοποίησή του, υπογραμμίζοντας πως η "Πειραιάς - Αναγέννηση" θα συμβάλει στην ενίσχυση του μετώπου πάλης κατά της μετατροπής του σε ανώνυμη εταιρία. Κατήγγειλε επίσης την προσπάθεια να μετατραπεί το λιμάνι μόνο σε διαμετακομιστικό κέντρο, αλλά και τη συνολικότερη επίθεση της κυβέρνησης στα εργασιακά δικαιώματα.

"Είναι κορυφαίο ζήτημα για την πόλη η λειτουργία του λιμανιού και οι συνθήκες εργασίας σ' αυτό", σημείωσε. "Ανησυχούμε ιδιαίτερα για τη συρρίκνωση του εργατοϋπαλληλικού προσωπικού. Αυτές οι αλλαγές σε μια πόλη με μεγάλη ανεργία θα οδηγήσουν στο να μεταφερθεί όλη αυτή η παραγωγική δραστηριότητα, που μέχρι χτες είχε δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα, στα χέρια δέκα εταιριών. Αυτή η υποβάθμιση πρέπει να πάρει τέλος. Θέλουμε τη βοήθειά σας σε αυτή την κατεύθυνση".

Στον ΟΣΕ

Οι εργαζόμενοι στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ υποδέχτηκαν τον Παν. Σαλπέα με ιδιαίτερη θερμότητα. Οι εργαζόμενοι ενημέρωσαν τον υποψήφιο δήμαρχο πωςμέσα σε λίγα χρόνια ο αριθμός τους μειώθηκε περίπου κατά 500 εργαζόμενους. Ετσι, σήμερα δεν ξεπερνούν τους 800 από τους περίπου 2.000 που ήταν πριν. Πρόκειται για προσωπικό με πολύ μεγάλη εμπειρία και κατάρτιση, το οποίο κάτω από αντίξοες συνθήκες και με την απειλή της ιδιωτικοποίησης συνεχίζει να επιτελεί το δύσκολο έργο της συντήρησης και της μετασκευής των τρένων. Και δεν είναι μόνο οι κτιριακές εγκαταστάσεις που ξεκινούν από τα τέλη του περασμένου αιώνα, αλλά και η έλλειψη σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού.

Το συγκεκριμένο αμαξοστάσιο... "μεταφέρεται" εδώ και χρόνια, τουλάχιστον σε επίπεδο υποσχέσεων. Προς το παρόν εξακολουθεί να ρυπαίνει ποικιλοτρόπως την περιοχή, αφού ούτε φίλτρα, ούτε άλλα μέτρα προστασίας έχουν ληφθεί. Τα υγρά παράγωγα της συντήρησης (λάδια μηχανής κ.ά.) χύνονται σε έναν αγωγό που κανείς από τους εργαζόμενους δε γνωρίζει πού καταλήγει και τι ανάγκες εξυπηρετεί. Ο αγωγός ενίοτε βουλώνει, με αποτέλεσμα αυτά τα υγρά να χύνονται στο δρόμο. Οπως μας είπαν, οι κάτοικοι έχουν κάνει και μηνύσεις στον ΟΣΕ γι' αυτό το λόγο.

Ο Π. Σαλπέας τάχτηκε κατά της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού και υπέρ της μεταφοράς του αμαξοστασίου. Κάλεσε τους εργαζόμενους να δώσουν τη δική τους απάντηση ενάντια σε αυτές τις επιλογές και μέσω της ψήφου στις επερχόμενες εκλογές. Τόνισε επίσης, ότι μόνο μια Τοπική Αυτοδιοίκηση με αγωνιστικά χαρακτηριστικά μπορεί να σταθεί στο πλάι των εργαζομένων για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους.

"Σαν Δημοτική Κίνηση αγωνιστήκαμε την τετραετία που πέρασε, αλλά και τα προηγούμενα χρόνια, να φρενάρουμε αυτό το μοντέλο κακοδιαχείρισης, που γέμισε φόρους τον Πειραιά. Δυστυχώς σήμερα, με αλλαγές "ενδυμασίας" προσπαθούν οι ίδιοι άνθρωποι να περάσουν μέσα από άλλους συνδυασμούς, για να διοικήσουνε, με το ίδιο μοντέλο κακοδιαχείρισης, πάλι το δήμο. Εχετε την ευθύνη κι εσείς, όπως κι εμείς. Μας ξέρετε από χτες. Ημασταν μαζί στους αγώνες. Η κάθε κυβέρνηση, δήμος, συνδικαλιστικό όργανο, πρέπει να έχουν στο επίκεντρο της προσοχής τους τον άνθρωπο και τις ανάγκες του", κατέληξε ο Π. Σαλπέας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ